Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@12:15:05 GMT

فلفل‌های فضایی دو رکورد جدید ثبت کردند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۲۷۶۶

فلفل‌های فضایی دو رکورد جدید ثبت کردند

آزمایش گیاهی ناسا که شامل رشد و برداشت فلفل چیلی در فضا بود، موفق شد از دو رکورد جهانی عبور کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری ساینس، این دومین بار است که فلفل چیلی در فضا پرورش می یابد. بر اساس گزارش ماه نوامبر، برای اولین بار خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی  از این محصول رشدیافته در فضا در تاکو، همراه با گوشت و سبزیجات استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد تاکو محبوب‌ترین غذا در بین فضانوردان پس از برداشت فلفل فضایی است.

بیشتر بخوانید

ضیافت برداشت فلفل در فضا +عکس

برداشت این محصول در فضا، نسبت به زمین، در مدت زمان طولانی‌تری صورت گرفت. دانه‌های این فلفل در آزمایشگاه PH-۰۴ در ناسا به مدت چهار ماه قبل از برداشت، رشد کردند.

در ابتدا انتظار می‌رفت فلفل‌ها در مدت ۱۲۰ روز رشد کنند، ولی رشد آنها ۱۳۷ روز طول کشید که طولانی‌ترین آزمایشی است که تاکنون در فضا صورت گرفته است. طولانی‌ترین آزمایش قبلی رشد گل‌ آهاری (zinnia flowers) در سال ۲۰۱۶ میلادی بود که ۹۰ روز طول کشید.

فلفل‌های فضایی تند هستند که می‌تواند به دلیل اثرات ناشناخته میکروگرانش بر میزان کپسایسین فلفل (ماده شیمیایی تند در فلفل) باشد. این آزمایش پیشرفت چشمگیری در زمینه تولید محصولات فضایی محسوب می‌شود و پروژه بعدی شامل کشت گوجه فرنگی و سبزیجات دیگر است.

هدف از این آزمایش‌های تولید محصولات پایدار برای ماموریت‌های طولانی مدت به ماه و مریخ است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو رکورد فلفل های فضایی ناسا فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا (فیلم)



ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پخت خورشت فسنجان با گوشت چرخ کرده توسط دو بانوی گیلانی (فیلم) نمایی از بلندترین آبشار ایران در شمال کشور (فیلم) دهکده تورستی گیلده در گردنه حیران (فیلم)

دیگر خبرها

  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • چند ترفند تشخیص فلفل تند از شیرین (فیلم)
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • طولانی‌ترین پل تاریخی ایران در هرمزگان
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • نمایی از طولانی‌ترین پل تاریخی ایران (فیلم)
  • صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا (فیلم)
  • تصاویری از صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا |‌ ویدئو