Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به تازگی اظهار نظری از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز مبنی بر ورود غیر قانونی اتباع برخی کشور‌های آفریقایی سر و صدای زیادی به پا کرده است.

به گفته ابول نژادیان مقرر شده بود اتباع ۵ کشور آفریقا اجازه ورود به کشور را نداشته باشند، اما پلیس بندر امام با صدور روادید و بدون دریافت تست منفی «پی س آر» برای این اتباع به آن‌ها اجازه داده تا از کشتی خارج و وارد شهر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود این افراد به کشور در حالی است که مقرر شد اتباع چند کشور آفریقایی حتی در صورت منفی بودن آزمایش کرونا اجازه ورود به کشور را نداشته باشند.

براساس شیوه نامه‌های وزارت بهداشت در مرز‌های هوایی، دریایی و زمینی، کشور‌ها به ۳ دسته ویژه، پرخطر و سایر کشور‌ها تقسیم شده اند.

بوتسوانا، لسوتو، مالوی، موزابیک، آفریقایی جنوبی، نامبیا و زیمباوه کشور‌های ویژه هستند که ورودشان به کشور چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم ممنوع است.

دیشب قاسمی دبیر کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا در گفت و گوی زنده با یکی از بخش‌های خبری تلویزیون گفت: ورود از ۵ کشور در آفریقا ممنوع است و هیچ پرواز مستقیمی نیز از این کشور‌ها وجود ندارد مگر آنکه با پروازی از کشور‌ها یا از طریق کشتی وارد کشور گردند.

در حالی که رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز می‌گوید اتباع چند کشور که ورودشان به کشور ممنوع است بدون منتظر ماندن برای نتیجه آزمایش کرونا وارد بندر امام شدند، اما مرکز بهداشت بندر ماهشهر این مسئله را رد کرد.

محمد شنبدی رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر می‌گوید که گذرنامه کوتاه مدت برای افراد ۵ کشور آفریقایی به صورت کامل ممنوع است و هیچ روادیدی برای آن‌ها حتی در صورت منفی بودن آزمایش کرونا صادر نمی‌شود.

او افزود: منظور رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ورود اتباعی از کشور پاکستان بوده که قصد داشتند از راه بندر امام وارد کشور شوند، سپس به تهران رفته و از آنجا به کشور خودشان عزیمت نمایند.

ورود اتباع پاکستان جزو ۵ کشور ممنوعه به ایران نیست.

شنبدی همچنین ورود اتباع کشور‌های هند، پاکستان و مصر را به کشور مربوط به ۲۰ روز پیش دانست.

چرا کرونا در آفریقا اوج گرفت؟

اخیرا با اوج گرفتن ابتلا به ویروس کرونا در کشور‌های آفریقایی به دلیل شیوع سویه جدید کرونا با نام اُمیکرون نگرانی‌های زیادی را در بسیاری از کشور‌ها در پی داشت.

ده‌ها کشور در جهان ورود اتباع چند کشور آفریقایی که به لحاظ مبتلایان به کرونا و آمار مرگ و میر در وضعیت نامناسبی قرار دارند را ممنوع کرده و مشروط به انجام تست‌های کرونا و قرنطینه شد.

در ایران نیز هر فردی که به این ۵ کشور سفر کرده باشد باید دستکم ۲ هفته قرنطینه شود.

شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور‌های آفریقایی و افزایش مرگ و میر ناشی از آن، موضوعی است که از مدت‌ها پیش سازمان‌های بهداشت جهانی و کارشناسان بهداشت نسبت به آن هشدار می‌دادند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده بود که اگر کشور‌های ثروتمند واکسن مازاد خود را به کشور‌های نیازمند ندهند، شاهد بروز سویه جدیدی از ویروس خواهیم شد که رسیدن به ایمنی جمعی را دشوار می‌کند.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ا میکرون کرونا ویروس کشور های آفریقایی ورود اتباع کشور ها ۵ کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس

شرافتی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی با نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی دیدار و بر حل موضوعات اتباع خارجی تاکید کرد.

در این دیدار حسین شرافتی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌ها و اقدامات این اداره کل در خصوص ساماندهی اتباع و مهاجرین استان به ضرورت توجه بیشتر و مرتفع نمودن موضوعات مبتلابه حاشیه شهر مشهد که بیشترین جمعیت اتباع در آنجا حضور دارد تأکید نمود. 

وی اظهار امیدواری کرد با شروع فعالیت مجلس دوازدهم و استفاده از ظرفیت نمایندگان محترم خصوصاً نمایندگان مشهدمقدس بتوان با اهتمام بیشتر و توجه فزاینده تر موضوعات مربوط به حوزه اتباع را مرتفع نمود.

نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه اتباع توسط این اداره کل به تشریح اولویت‌های کاری خود پرداخت و بر ضرورت تعامل و همکاری بیشتر در خصوص ساماندهی اتباع تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • بازدید از اداره کل و اردوگاه مراقبتی اتباع البرز