Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، غلامرضا ابدالی گفت: با تشکیل یک فقره پرونده تخلف محیط زیستی حکم متفاوت قاضی آبدانانی برای شکارچی متخلف با موضوع شکار غیرمجاز یک بزمجه و انتشار تصویر این تخلف در فضای مجازی، متهم پرونده مذکور پس از طی فرآیند دادرسی در محاکم شهرستان آبدانان، مجرم شناخته و از سوی دادگاه به مجازات قانونی محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان آبدانان در حکمی جالب و فرهنگی این متخلف شکار غیرمجاز را به ساخت ۲ مورد آبشخور برای حیات وحش با هماهنگی و نظارت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به عنوان جایگزین یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: به دستور قاضی پرونده این شکارچی متخلف هرماه یک بار و در مدت یک سال ملزم به پاکسازی مناطق حفاظت شده آبدانان از زباله و ایجاد صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان معرفی گونه‌های جانوری و اهمیت حفظ گونه‌ها و نقش وحوش در چرخه زیستی شهرستان شد که این احکام نیز باید با نظارت و تایید اداره حفاظت محیط زیست صورت گیرد.

ابدالی تاکید کرد: این رای بر اساس بند الف از ماده ۱۰ از قانون اصلاح موادی از قانون شکار و صید مصوب ۱۳۷۵ و مواد ۲، ۱۴، ۱۶۰و ۲۱۱ قانون مجازات اسلامی و بند یک از تصویب نامه هیات وزیران مورخ ۲۲/۷/۱۳۹۷ صادر و اعلام شده است.

کد خبر 641686 برچسب‌ها حیوانات - شکار دادگاه استان ایلام محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حیوانات شکار دادگاه استان ایلام محیط زیست ایران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز طرح پاکسازی گسترده و خودجوش به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش "امروز من، بدون کیسه پلاستیکی" اجرا شد.

رحمت الله کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیأت‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست به انجام رسید.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضاهای عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز، تنها به منظور جمع آوری زباله نیست، بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

کد خبر 6087462

دیگر خبرها

  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد