Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@06:31:14 GMT

حمایت کره جنوبی از تلاش‌ها برای حفظ مذاکرات وین

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۳۴۰۴

حمایت کره جنوبی از تلاش‌ها برای حفظ مذاکرات وین

معاون وزیر امورخارجه کره جنوبی تاکید کرد: سئول به طور قوی از تلاش طرف های مذاکره کننده در وین برای تداوم این رایزنی ها حمایت می کند.

به گزارش ایسنا، جونگ کان چوی معاون وزیر امورخارجه کره جنوبی با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از گفت وگویش با نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نوشت: با رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران درباره مذاکرات در وین درخصوص احیای برجام گفت وگو کردیم. تلاش های دیپلماتیک، سخت اما در نهایت پر ثمر هستند. 

این مقام ارشد کره جنوبی افزود: ما به طور قوی از تلاش تمام شرکت کنندگان برای ادامه مذاکرات وین حمایت می کنیم.

جدید ترین دور مذاکرات ایران و طرف های برجام با هدف رفع تحریم های ظالمانه واشنگتن علیه ایران و بازگشت آمریکا به این توافق از روز دوشنبه هشتم آذرماه با مشارکت نمایندگان کشورهای عضو توافق و همچنین حضور غیرمستقیم آمریکا در وین پایتخت اتریش برگزار شد.

ایران در جریان این رایزنی ها دو سند در ارتباط با لغو تحریم ها و تعهدات هسته ای به طرف های مقابل ارائه داد.

یک مقام ارشد وزارت امورخارجه ایران روز یک شنبه در یک جلسه توجیهی درباره آخرین وضعیت  گفت‌وگوهای ایران و سایر طرف های برجام در وین گفت که متن پیشنهادی ایران براساس پیش نویس شش دور قبل مذاکرات بوده و همان متن مبنا قرار گرفته است و اصلاحات و پیشنهادهای مورد نظر تهران نیز بر روی متن مشخص و ارائه شده‌اند. از آنجایی که این پیشنهادات کاملا منطبق با برجام ارائه شده است حداکثری نبوده و نیستند اما متاسفانه رویکرد طرف مقابل نسبت به تعهدات خود حداقلی است.

همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در یک پست اینستاگرامی در این باره نوشت: آنچه که هیئت ایرانی به عنوان متن مکتوب ارائه داده کاملا در چهارچوب برجام است و هیچ چیزی فراتر از برجام در آن نیست و مطالبات فرا برجامی در متن نیست.

وی افزود: صراحتا به آقای بورل (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) اعلام کردم که اخبار غنی سازی 90 درصدی ایران کذب محض است.

انتظار این است که در ادامه گفت وگو، طرف های مقابل با پیشنهادها و پاسخ های مشخص شامل لغو تحریم ها به وین آمده و دست از بازی مقصر نمایی بردارند. در این صورت توافق خوب در دسترس است. ما مسیر دیپلماسی و مذاکره را در وین و در چارچوب منطق مذاکراتی و تفاهم دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاكرات وين مذاکره برای لغو تحریم ها کره جنوبی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، جو بایدن پس از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، تحت فشار فزاینده‌ای برای لغو معافیت ۱۰ میلیارد دلاری ایران قرار گرفته است. این فشارها بیشتر از سوی نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره وارد شده است. 

ایالات متحده برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۸ تحریم‌های ۱۰ میلیارد دلاری را لغو کرد و به ایران این امکان را داد تا به پول مسدود شده خود دسترسی داشته باشد.

حجم ویدیو: 4.54M | مدت زمان ویدیو: 00:01:43 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به ادعاهای بلینکن درباره مذاکرات آتش‌بس
  • واکنش تند حماس به ادعاهای بلینکن درباره مذاکرات آتش‌بس
  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران