Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:53:03 GMT

وعده تامین زمین برای ساخت مسکن روستایی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۳۴۵۹

وعده تامین زمین برای ساخت مسکن روستایی

ایسنا/سمنان استاندار سمنان وعده داد: زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن روستایی برای هر روستایی که بخواهد به روستا برگردد را تامین کند.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در بازدید از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و نشست با مدیرکل و شورای معاونین این مجموعه، اظهار کرد: بسترسازی و کمک به تولید ثروت در روستا می‌تواند به مهاجرت معکوس در روستاها بیانجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رسالت ها و ماموریت های بنیاد مسکن گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیاز است تا در بحث تامین زمین و اجرای طرح جهش تولید مسکن و احداث مسکن روستائیان، تلاش ویژه ای داشته باشد.

استاندار سمنان با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جزء نهادهای انقلابی است که حضرت امام راحل برای آن ارزش خاصی قائل بودند، گفت: یکی از اهداف اصلی این بنیاد، ساخت مسکن برای محرومین است که ضرورت دارد در این مسیر اهتمام جدی داشته باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر اجرا و بازنگری طرح‌های هادی، بازسازی و بهسازی روستاها و خدمت‌رسانی به روستائیان در بحث حوادث در روستاها، اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.
هاشمی افزود: بحث اجرای طرح جهش تولید مسکن از دیگر وظایف ذاتی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان باید در این خصوص اهتمام ویژه ای در حوزه ساخت مسکن برای روستاییان داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: هیچ متقاضی مسکنی که شرایط اخذ مسکن در قالب طرح جهش تولید مسکن را در استان سمنان دارد، نباید از این طرح جا بماند و با دغدغه‌ای روبرو باشد.
استاندار سمنان با بیان اینکه در حوزه تامین زمین و ساخت مسکن در حسین آباد کالپوش خوب عمل شده است، اضافه کرد: بحث فاضلاب شهرک جدید کالپوش نیز از دیگر مباحثی است که بسیار مهم است و با توجه به نزدیکی به فصل سرما، پیگیری ها در این خصوص نیز انجام خواهد شد.
وی عنوان کرد: در بحث تخصیص قیر رایگان با همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی صورت گرفته و بحث آسفالت در روستاها نیز به خوبی در حال انجام است.
هاشمی با بیان اینکه ما زمین را برای افرادی که به معنای واقعی قصد سکونت در روستاها را دارند تامین می‌کنیم، تصریح کرد: خوش نشینی در روستاها امروز به هیچ عنوان قابل قبول نیست و اجازه این امر را نخواهیم داد؛ ما در تلاشیم با اقدامات مطلوب به سمت مهاجرت معکوس واقعی و تولید ثروت در روستاها گام برداریم.
وی تاکید کرد: ما در حوزه توسعه استان و توزیع اعتبارات، منطقه‌ای فکر نمی کنیم بلکه با تفکر منطقی به سمت توسعه متوازن و همه‌جانبه تمام استان گام برمی داریم.
استاندار سمنان گف: مسکن روستائیان به علت نبود زمین در روستاها نباید تحت الشعاع قرار بگیرد، این مهم باعث تخلیه روستاها و مهاجرت به شهر و حاشیه نشینی خواهد شد که معضلات بعدی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بنیاد مسکن استاندار سمنان طرح جهش مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استاندار سمنان ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقز نیازمند افزایش سهمیه مسکن محرومان است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواستار افزایش سهمیه تأمین مسکن محرومان، افزایش ۵۰ درصدی قیر رایگان برای آسفالت معابر آبادی‌ها و افزایش سهمیه تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی شد.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند بنیاد مسکن در این شهرستان در دو سال اخیر و اهمیت مهاجرت معکوس به آبادی‌ها، خواستار افزایش سهمیه مسکن محرومان ۱۰۰و احدی در نظر گرفته شده به ۲۰۰ واحد شد.

فرماندار سقز عنوان کرد: در دو سال اخیر ۸۷ هزار مترمربع معابر آبادی‌های این شهرستان آسفالت که در نوع خود بی نظیر و کم سابقه بوده است که با افزایش سهمیه ۵۰ درصدی قیر رایگان برای آسفالت آبادی‌ها، تحول عظیمی ایجاد خواهد شد.

وی نیز با اشاره به بافت فرسوده مسکن روستایی از رئیس بنیاد مسکن کشور خواست تا تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی طرح ویژه از ۳۷۵ واحد به ۶۰۰ واحد افزایش یابد.

غلامرضا صالحی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هم با اشاره به اقدامات مناسب در شهرستان سقز و وضعیت بافت روستایی، قول مساعد داد که درخواست‌های فرماندار سقز به جد پیگیری و عملیاتی شود.

سعید رسولی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان هم با اشاره به فرسوده بودن ساختمان این نهاد در شهرستان و اختصاص زمین از سوی راه و شهرسازی خواستار موافقت و اختصاص اعتبار برای ساخت ساختمان جدید بنیاد مسکن سقز شد.

کد خبر 6084509

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا
  • پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • سقز نیازمند افزایش سهمیه مسکن محرومان است
  • مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن
  • شروط بنیاد مسکن مانع تخصیص «قیر رایگان» به روستاها می‌شود