Web Analytics Made Easy - Statcounter

عکس‌های خارق‌العاده‌ای که قبلاً دیده نشده بود و توسط یک سرباز آلمانی در طول جنگ جهانی دوم گرفته شده، برای اولین بار پس از نجات از یک حراج آنلاین به نمایش درآمد.

به گزارش فرارو، مجموعه ۵۹ عکس سیاه و سفید که بین ۲ تا ۱۳ سپتامبر ۱۹۴۴ گرفته شده است، سربازان آلمانی را در طول قیام ورشو نشان می‌دهد، بزرگترین شورش مقاومت علیه نیرو‌های نازی در طول جنگ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین عکس‌هایی که در خط مقدم سربازان محاصره شده نازی گرفته شده بودند، هرگز در آن زمان منتشر نمی‌شدند، زیرا می‌توانستند به تلاش‌های دستگاه تبلیغاتی نازی آسیب بزنند. تصاویر نشان می‌دهد نازی‌های محاصره شده خسته و فرسوده به نظر می‌رسند و اگر در آن زمان منتشر می‌شدند می‌توانست دستگاه تبلیغاتی نازی‌ها را فلج کند

قیام ورشو که در ۱ اوت ۱۹۴۴ آغاز شد و تا ۲ اکتبر ۱۹۴۴ ادامه یافت، منجر به دستور هیتلر برای نابودی کامل شهر شد. تخمین زده می‌شود در طول این قیام بیش از ۱۵۰۰۰ نظامی و ۲۰۰ هزار نفر غیرنظامی لهستانی جان خود را از دست داده باشند. تعداد زیادی نیز به اردوگاه‌های کار آلمان برده شدند و بعداً در آن‌جا کشته شدند. شهر ورشو در طول نبرد آسیب جدی دید و پس از پایان قیام نیز به دستور هیتلر کاملاً ویران شد.

یان اولداکوفسکی، مدیر موزه خیزش ورشو گفت: این عکس‌ها بسیار ارزشمند هستند. اولداکوفسکی ادامه داد: می‌بینید که توصیه‌های مربوط به نحوه عکاسی از سربازان آلمانی در مورد آن‌ها صدق نمی‌کند، بنابراین آن‌ها اغلب شلخته و کثیف هستند و در حالت‌هایی نشسته‌اند که باعث خوشحالی رئیس‌هایشان نمی‌شود.

این عکس‌های منحصربفرد که از لحاظ تاریخی گران‌بها توصیف شده اند به تازگی توسط کارکنان موزه رایزینگ ورشو پس از فروش در یک سایت حراج اینترنتی کشف شدند. صاحب آن که یک کتابفروش در جمهوری چک است، موافقت کرد که اگر ظرف ۴۸ ساعت پول را دریافت کند، آن‌ها را به مبلغ ۲۰۰۰ پوند به موزه بفروشد.

اگرچه هویت سربازی که این عکس‌ها را گرفته هنوز یک راز باقی مانده است، تاریخ‌دان ریشارد ماچوسکی می‌گوید: این می‌توانست سرباز گردان ۳۰۲ رادیویی باشد، زیرا سلاح‌های مورد استفاده سربازان آن واحد در عکس‌ها قابل مشاهده است. با این حال، می‌توانست فردی مرتبط با بانشوتز نیز باشد، زیرا افسران راه‌آهن آلمان در عکس‌ها دیده می‌شوند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نازی ها آلمان نازی هیتلر لهستان عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اف-۲۲ آمریکایی بهتر است یا جنگنده جی-۲۰ چین؟

F۲۲ ساخت آمریکا و J۲۰ ساخت چین هردو از معدود جنگنده‌های رادارگریز عملیاتی در حال حاضر هستند، اما کدام‌یک در پنهان‌کاری عملکرد بهتری دارد؟

به گزارش پدال، پیش از مقایسهٔ تکنولوژی‌های پنهان‌کاری دو هواپیما، بهتر است ابتدا نگاهی عمیق‌تر به پیشینه و توسعهٔ هرکدام داشته باشیم. F۲۲ و J۲۰ از لحاظ طراحی تقریباً یکسان هستند، اما ازآنجایی‌که رپتور زوتر معرفی شده است، بررسی را با آن آغاز می‌کنیم.

هرچند F۲۲ در اصل برای جایگزینی کامل با جنگندهٔ برتری هوایی سابق نیروی هوایی آمریکا یعنی F۱۵ طراحی شده بود، اما هیچ‌گاه در تعداد زیادی تولید نشد. بااین‌حال، پیشرفت‌های تکنولوژیکی که در این هواپیما صورت گرفت، آن را به یکی از توانمندترین جنگنده‌های تاریخ تبدیل کرد. ویژگی اصلی که رپتور را به چنین جنگندهٔ مرگباری تبدیل کرده، قابلیت‌های رادار گریزی باورنکردنی آن است. به گفتهٔ نیروی هوایی آمریکا، این هواپیما زمانی که در حالت حداکثر پنهان‌کاری قرار داشته باشد، سطح مقطع راداری به‌اندازهٔ یک تیله خواهد داشت.

سیستم‌های اویونیک و تسلیحات پیشرفتهٔ رپتور امکان درگیری با اهدافی بسیار فراتر از برد بصری را فراهم کرده که این در کنار چابکی چشمگیر به لطف نسبت رانش به وزن بی‌نظیر بیش از یک‌به‌یک، F۲۲ را به کابوس هر دشمنی تبدیل کرده است. این هواپیما ترکیب بی‌نظیری از پنهان‌کاری، تکنولوژی پیشرفته، قابلیت مانور و قدرت را ارائه می‌کند. بااین‌حال، پنهان‌کاری رپتور یک نقطه‌ضعف کلیدی دارد که البته این مشکل در همهٔ جنگنده‌های رادار گریز به چشم می‌خورد. هنگام باز شدن در‌های محفظه‌های داخلی برای شلیک موشک، سطح مقطع راداری هواپیما بشدت افزایش پیدا می‌کند که می‌تواند موقعیت آن را برای دشمن آشکار کند.

بررسی رادارگریزی J۲۰

J۲۰ که پیشرفته‌ترین جنگندهٔ رادار گریز برتری هوایی چین است، برای به حداقل رساندن سطح مقطع راداری، چندین تکنیک و ویژگی طراحی را باهم ترکیب کرده است. هرچند بدنهٔ J۲۰ چند تفاوت کلیدی مثل کانارد‌های جلویی با رپتور دارد، اما به‌طورکلی، جنگندهٔ چنگدو بسیار شبیه به همتای آمریکایی خود به نظر می‌رسد. ازجملهٔ شباهت‌های J۲۰ به F۲۲ می‌توان به رادار گنبدی دماغه و کاناپی کابین از جنس رسانای الکتریکی برای کاهش امضای راداری (کاناپی شفاف معمولی سطح مقطع راداری هواپیما را افزایش می‌دهد که به آن امضای راداری گفته می‌شود) اشاره کرد.

در این هواپیمای چینی همچنین ورودی‌های موتور‌ها بشدت از رادار پنهان هستند و برای افزایش پنهان‌کاری از محفظه‌های داخلی سلاح و پوشش‌های جاذب رادار استفاده شده است. J۲۰ همچنین از نازل‌های دندانه‌دار موتور، قطعاتی که با فلزات سبک‌تر و مواد جاذب رادار طراحی شده‌اند و بازتابندهٔ راداری قابل جابجایی بهره می‌برد که به بیشتر پنهان کردن جنگنده از رادار‌های دشمن کمک می‌کند. به گفتهٔ تحلیلگران نظامی، قابلیت‌های رادار گریزی J۲۰ فراتر از جنگندهٔ روسی سوخوی SU۵۷ است.

وقتی F۲۲ و J۲۰ را در کنار هم قرار دهیم، تشخیص تفاوت‌های بزرگی که بتواند انتخاب هواپیمای برتر از لحاظ پنهان‌کاری را ممکن کند بسیار دشوار خواهد بود. علاوه بر این، دو جت هنوز باهم درگیر نشده‌اند و شاید یک جنگ نزدیک بین آن‌ها تنها راه برای تعیین جنگندهٔ برتر در قابلیت‌های رادار گریزی باشد. بااین‌حال، تاکنون چندین بار پنهان‌کاری J۲۰ زیر سؤال رفته است خصوصاً در ماه می ۲۰۱۸ زمانی که یکی از فرماندهان نیروی هوایی هند ادعا کرد جنگنده‌های کشورش توانسته‌اند جت چینی را ببینند. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که جنگنده‌های هندی SU۳۰ MKI می‌توانند J۲۰ را از چندین کیلومتر دورتر شناسایی کنند.

علاوه بر این، به عقیدهٔ تحلیلگران نظامی، کانارد‌های J۲۰ هم روی رادار گریزی آن تأثیر منفی می‌گذارد. به گفتهٔ آن‌ها، چنین سطوحی باعث افزایش سطح مقطع راداری هواپیما می‌شود درحالی‌که F۲۲ این کانارد‌ها را ندارد. شاید به همین دلیل است که چین برنامه‌ای ۸ میلیارد دلاری را برای ارتقاء جنگندهٔ نسل پنجمی خود در نظر گرفته است که قابلیت رادار گریزی آن را بهبود خواهد بخشید. بااین‌وجود، تحلیلگران نظامی معتقدند که F۲۲ رپتور در جنگ‌های نزدیک می‌تواند نسبت به همتای چینی خود برتری داشته باشد، زیرا موشک‌های هوا به هوای بیشتری حمل می‌کند و قدرت مانور بالایی دارد. علاوه بر این، جنگندهٔ آمریکایی از یک توپ داخلی برای درگیر‌های کوتاه برد مجهز است که J۲۰ فاقد آن است.

دیگر خبرها

  • از تفتیش عقاید تا روایت شیطان از گوته | چرا هایدگر مدافع هیتلر بود؟
  • جزئیات تازه درباره فوت متهم ؛ این شرور قرص‌ها را در کجا پنهان کرده بود؟ | کاربری جدید مقر پلیس در خیابان وزرا چیست؟
  • «رضوان»؛ ناشناخته‌ترین موشک بالستیک ایرانی که روانه پایگاه‌های اسرائیل شد/ نسل‌های ارتقاء یافته خانواده شهاب همچنان می‌درخشند +عکس
  • قیام موشک‌ها
  • تفاوت اف ۲۲ و جنگنده جی ۲۰ چیست؟
  • اف-۲۲ آمریکایی بهتر است یا جنگنده جی-۲۰ چین؟
  • مادورو: نتانیاهو دیوانه نازی، هرج و مرج ایجاد می‌کند
  • با ۸ منبع پنهان گاز متان روی زمین آشنا شوید
  • قیام مردم ورامین حرکتی که در تاریخ ماندگار شد
  • (تصویر) این موشک ایرانی سامانه ضد موشک اسراییل را درهم می‌شکند!