Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، این کشور انتظار دارد که متحدانش در روزهای آتی از تصمیم واشنگتن پیروی کرده و بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ پکن را بایکوت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: هنگامی که ایالات متحده صحبت می‌کند، زمانی که اقدام می‌کند، جهان گوش می‌دهد؛ همانطور که ما بارها در زمینه اوضاع در سین‌کیانگ انجام داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این تنها آمریکا نیست که این اقدامات را انجام می‌دهد، بلکه ما اغلب در هماهنگی نزدیک با شرکا و متحدان خود عمل می‌کنیم که همانطور که مشخص است به طور اجتناب ناپذیری پیامدهای در پی دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره اعزام نماینده از سوی این کشور برای حضور در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۲ پکن نیز افزود، این یک تصمیم مستقل است که هر کشوری باید آن را اتخاذ کند و ایالات متحده به صورت کامل از دیگر کشورها انتظار دارد تا تصمیم خود را در این باره در روزها و هفته‌های آتی اعلام کنند.

این مقام مسئول وزارت خارجه آمریکا همچنین ادامه داد: واشنگتن تمایل دارد تا خدمات امنیتی کنسولی و دیپلماتیک را به ورزشکاران، مربیان و سایر آمریکایی‌ها در بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ در پکن ارائه کند اگرچه این رویداد را به صورت دیپلماتیک بایکوت کرده است.

پرایس ادامه داد: ما برای این بازی‌ها نماینده دیپلماتیک یا رسمی اعزام نمی‌کنیم و علتش را هم نسل کشی‌ها و جرایم علیه بشریت و سایر نقض‌های حقوق بشری از سوی دولت پکن می‌دانیم. البته این مساله ربطی به حمایت ما از تیم آمریکا در این بازی‌ها ندارد. ما در کنار آنها هستیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا المپیک پکن چین وزارت خارجه آمریکا بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه، وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد

ناصر کنعانی بعد از ظهر امروز جمعه در یک موضع‌گیری رسانه‌ای در این ارتباط  افزود: این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت نموده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.

کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه، وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند