Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگار وال استریت ژورنال گفت: شنیده ام که پنج شنبه مذاکرات وین از سر گرفته می‌شود.

به گزارش مشرق، «لارنس نورمن»، خبرنگار وال استریت ژورنال که تحولات ایران و بویژه مذاکرات وین را بررسی می‌کند، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شنیده ام که پنج شنبه مذاکرات وین از سر گرفته می‌شود، اما هنوز این موضوع به صورت رسمی تائید نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: واشنگتن: تحریم‌ها علیه ایران پابرجا خواهد ماند

اعلام تاریخ از سرگیری مذاکرات از سوی خبرنگار وال استریت ژورنال در حالی که روز دوشنبه نیز، «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود که دور هشتم مذاکرات وین آخر این هفته از سرگرفته می‌شود و تاریخ دقیق آن در گفت‌وگوی باقری و مورا قطعی خواهد شد.

به گفته خطیب‌زاده، «مهم این است که طرف مقابل هم مثل ایران با پیشنهادهای مشخص بیاید».

همچنین روز دوشنبه «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: برای رسیدن به یک توافق خوب جدی هستیم. توافق باید جامع باشد که مردم به طور ملموس نتایج آن را احساس کنند.

وی افزود: آنچه که هیئت ایرانی به عنوان متن مکتوب ارائه داده کاملاً در چهارچوب برجام است و هیچ چیزی فراتر از برجام در آن نیست و مطالبات فرا برجامی در متن نیست. صراحتاً به آقای بورل اعلام کردم که اخبار غنی‌سازی ۹۰ درصدی ایران کذب محض است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین تصریح کرد: انتظار این است که در ادامه گفتگو، طرف‌های مقابل با پیشنهادها و پاسخ‌های مشخص شامل لغو تحریم‌ها به وین آمده و دست از بازی مقصرنمایی بردارند، در این صورت توافق خوب در دسترس است، ما مسیر دیپلماسی و مذاکره را در وین و در چهارچوب منطق مذاکراتی و تفاهم دنبال خواهیم کرد. ‌

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو امور خارجه ایران ایران حسین امیر عبداللهیان حسین امیرعبداللهیان سعید خطیب زاده اینستاگرام باقری توییتر برجام وین وزارت امور خارجه ایران مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری پروازهای خطوط هوایی عراق به ایران

خطوط هواپیمایی عراق دوشنبه شب اعلام کرد که از فردا (سه‌شنبه)، پروازهای خود به ایران را از سر می‌گیرد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، خطوط هواپیمایی عراق دوشنبه شب اعلام کرد که از فردا (سه‌شنبه)، پروازهای خود با ایران را از سر می‌گیرد.

با آغاز عملیات وعده صادق، برخی پروازها به مقصد ایران به حالت تعلیق در آمد اما با پایان این عملیات و دستیابی ایران به اهداف خود، کشورهای مختلف به تدریج در حال از سرگیری پروازهای خود به و از ایران هستند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • هشدار سطح زرد نیز برای کشاورزی صادر شد/احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از پنجشنبه تا جمعه
  • شکایت رئال مادرید از خاویر تباس؛ احتمال بالای محرومیت رئیس لالیگا!
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران
  • منابع مصری: حماس نرمش نشان می‌دهد، اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند
  • از سرگیری پروازهای قطر به ایران
  • از سرگیری پرواز‌های خطوط هوایی قطر به ایران
  • از سرگیری پروازهای خطوط هوایی عراق به ایران