Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:44:22 GMT

بازگشت اراضی ملی به ارزش ۵۲ هزار میلیارد تومان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۳۷۷۳

بازگشت اراضی ملی به ارزش ۵۲ هزار میلیارد تومان

جواد خردمند در حاشیه معارفه فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با اجرای طرح راستی‌آزمایی و تحقق هوشمندسازی یگان حفاظت توانستیم ۸۵ درصد اراضی را که در اختیار راه و شهرسازی بود تحویل یگان حفاظت کرده تا امر صیانت از آنها انجام شود.

وی تصریح کرد: در این راستا ما توانستیم ۴۲ هزار هکتار متصرفات در اراضی را به بیت‌المال بازگردانده و تکلیف این اراضی را اعم از املاک حقوقی در استان‌های مختلف مشخص کرده و معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در قالب طرح هوشمندسازی با راه‌اندازی سامانه ۱۶۵۶ در تلاش هستیم تا پل ارتباطی بین مردم و ادارات راه و شهرسازی باشیم تا مردم در صورت رؤیت زمین‌خواری آن را گزارش کنند.

خردمند افزود: در این راستا قرار است سیستم پیامکی نیز فعال شود تا با دریافت گزارش‌های مردمی و همچنین بارگذری اطلاعات کلیه اراضی دولتی در بانک زمین لحظه به لحظه حفاظت از اراضی ملی و بیت‌المال را دقیق و درست مورد رصد قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار گشت‌های مرتب یگان حفاظت در جلوگیری از تصرفات و تعرضات به اراضی ملی، در یک سال اخیر نسبت به تهیه لباس فرم برای نیروهای یگان با همکاری نیروی انتظامی و وزارت کشور اقدام کردیم تا از لباس‌های متحدالشکل در سراسر کشور نیروهای یگان استفاده کنند.

خردمند حمایت دستگاه قضائی به ویژه دادستان کل و دادستان‌های استان‌ها را برای مبارزه بی‌امان با زمین‌خواران یادآور شد و اضافه کرد: حمایت قضائی از واحدهای گشتی حفاظت باعث تقویت کار یگان شده و ما توانستیم فعالیت‌های مناسبی را در یک سال اخیر در بخش‌های مختلف شاهد باشیم.

وی اجرای احکام له دولت را با رفع تعرض و تصرف اراضی ملی به ارزش ۵۲ هزار میلیارد تومان و بازگشت آن به بیت‌المال را یادآور شد و بیان کرد: در استان اردبیل اقدامات خوبی با تلاش یگان حفاظت به رغم کمبود نیرو در مبارزه با زمین‌خواری و رفع تصرفات اراضی ملی انجام شده و همچنان نیروی این مجموعه با روحیه بسیجی و جهادی سعی دارند تا حافظ اراضی ملی باشند.

خردمند با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مدیرکل تلاشگر و جهادی راه و شهرسازی استان اردبیل از مجموعه یگان حفاظت استان اردبیل گفت: مجموعه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در بحث اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی اقدامات مؤثری انجام داده که این شرایط به ارتقا عملکرد یگان حفاظت استان منجر شده است.

وی ادامه داد: اجرای کامل طرح هوشمندسازی در مبارزه با زمین‌خواری با جدیت دنبال می‌شود و در سال‌های اخیر ۹۵ درصد موفقیت در عرصه مبارزه با زمین‌خواری به دست آمده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: ۸۵ درصد اراضی تصرف شده به دامن بیت‌المال بازگشته و با بهره‌گیری از ظرفیت معتمدین محلی و همکاران راه و شهرسازی با دریافت گزارش‌های مستمر تلاش کردیم تا زمین‌خواری را در کشور در حال حاضر به صفر برسانیم.

کد خبر 5369477

منبع: مهر

کلیدواژه: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن اراضی ملی راه و شهرسازی اردبیل هوشمندسازی زمین خواری بیت المال رفع تصرف از اراضی ملی دستگاه قضایی نیروی انتظامی بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه معلولان گرگان ایلام واکسن کرونا سازمان تبلیغات اسلامی شیراز لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها بارش باران راه و شهرسازی استان اردبیل زمین خواری یگان حفاظت بیت المال اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲هزار قطعه زمین طرح جوانی جمعیت پارسال در قم واگذار شد

سید حسن اسحاق گفت: در  استان حدود ۱۴ هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت (سه و چهار فرزندی) در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام به نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد، بیش از ۹هزار متقاضی، حائز شرایط شناخته شدند.

 معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم  با اشاره به واگذاری ۲ هزار قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در سال گذشته، افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی دیگر که مراحل تکمیل مدارک و پرونده را طی کرده اند، در نوبت دریافت قرارداد واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت هستند و به سایر متقاضیان حائز شرایط نیز به مرور، این قرارداد اعطا می‌شود.

اسحاق در خصوص واگذاری اراضی انفرادی در طرح نهضت ملی مسکن در سایت‌های ویلایی توضیح داد: در مجموع، برای یک‌هزار و ۲۰۰ متقاضی تشکیل پرونده انجام شده که پس از انجام مراحل و اقدامات اداری و مالی آن، به زودی شاهد واگذاری اراضی خواهیم بود.

 معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم  گفت: سال گذشته هفت هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در قالب تعاونی‌ها، قرارداد واگذاری منعقد شد.

اسحاق با اشاره به اهمیت تامین سرانه‌ها و کاربری‌های غیر مسکونی در نقاط مختلف استان، از واگذاری اراضی با کاربری‌های عمومی خبر داد و افزود: این اراضی با کاربری‌های آموزشی، تاسیسات شهری، تجاری، فضای سبز، مذهبی، ورزشی و ... برای تامین سرانه‌های شهری به دستگاه‌های اجرایی ذیربط واگذار شده و یا در حال واگذاری است.

 معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط موظفند نسبت به تحویل و اخذ قرارداد واگذاری کاربری‌های عمومی (فرهنگی ورزشی آموزشی و درمانی- بهداشتی) مطابق با فراز اول ماده ۱۰۰ قانون تنظیمِ بخشی از مقررات مالی دولت، پیگیری لازم را از اداره کل راه و شهرسازی به عمل آورند، در غیر این صورت برای تحقق این امر، اداره‌کل راه و شهرسازی نسبت به واگذاری به اشخاص حقوقی یا حقیقی واجد شرایط و ذیصلاح مطابق با فراز دوم ماده ۱۰۰ قانون مزبور عمل خواهد کرد.

 معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم  در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه دریافت اسناد تک برگ اراضی دولتی گفت: سال گذشته حدود ۱۷ هزار فقره سند مالکیت کاداستری اراضی دولتی در راستای طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سایت‌های پرنیان، کهک، قنوات، ۵۶۰ هکتاری و شهرک شهید سلیمانی اخذ گردید.

اسحاق افزود: در سال جدید اخذ اسناد مالکیت تک برگ فاز دوم پرنیان به مساحت سه هزار هکتار و شهر جعفریه به مساحت ۸۴ هکتار در دستور کار این معاونت خواهد بود.

 علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری، ۲۲.۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهر‌های اقماری به‌صورت یک‌طبقه درحال آماده سازی است.

براساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده‌است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰.۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • استمرار فعالیت اکیپ‌های گشت تغییر کاربری اراضی در لرستان
  • ۲۵۰۰ متقاضی منتظر قرارداد واگذاری زمین در قم
  • رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • ۲هزار قطعه زمین طرح جوانی جمعیت پارسال در قم واگذار شد
  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • اعزام ۶۳ اکیپ گشت نوروزی برای حفاظت از اراضی کشاورزی قزوین
  • پایش ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومتر مربع از اراضی لرستان
  • واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند
  • شناسایی و توقف ۱۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز لرستان
  • آزادسازی اراضی ملی در شهرستان بابل