Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@10:35:56 GMT

مددجوی ۷۴ ساله فارغ‌التحصیل شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۳۷۸۹

مددجوی ۷۴ ساله فارغ‌التحصیل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، این مددجو که در دو رشته کشاورزی و روانشناسی مدرک کاردانی کسب کرده، به عنوان مسن‌ترین دانشجوی کشور شناخته می‌شود. وی در ۶۰ سالگی برای تحصیل در رشته کشاورزی وارد دانشگاه شد و فوق دیپلم گرفت، البته همان موقع هم رکورد بالاترین سِن دانشجویی را به نام خود ثبت کرد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگذشت مجتهد نجفی و اراده و علاقه او به تحصیل خواندنی است. او با مترو تا دانشگاه پیام نور واحد شهر ری می‌رفته و در کلاس هم اساتید و سایر دانشجویان دوستش داشتند و اشکالات او را به خوبی برطرف می‌کردند، حتی یکبار هم با تعریف و وصف درس و دانشگاه او باعث شده تا یک دانشجوی انصرافی مجدد به دانشگاه برگردد و درسش را ادامه دهد.

این بانوی راجع به احساس خود در دوران دانشجویی گفت: احساس من شعر شاعری بود که توانایی را در دانایی می‌دانست و دل پیر را با دانش، برنا! من با درس خواندن احساس پیری نمی‌کردم و حس می‌کردم جوان هستم و شاد می‌شدم. درس خواندن به من آرامش می‌داد و آن را ادامه دادم.

مجتهد نجفی با اشاره به دوران جوانی خود بیان کرد: به دلیل ازدواج، موفق نشدم درس و مدرسه را تکمیل کنم و بچه‌دار شدم و ترک تحصیل کردم اما سال‌های بعد در مدرسه شبانه درس خواندم دیپلمم را گرفتم. شب‌ها تا صبح درس می‌خواندم و دیپلم گرفتم و کنکور قبول شدم و رفتم دانشگاه.

وی که در ۶۰ سالگی برای نخستین‌بار وارد دانشگاه شد، گفت: همان زمان در برنامه‌های تلویزیونی به عنوان مسن‌ترین زن دانشجو از من دعوت و خبرنگاران زیادی هم با من مصاحبه کردند.

مجتهد نجفی که به دلیل از دست دادن همسرش مددجوی کمیته امداد است، دو دختر دارد و یکی از دختران او ازدواج کرده و یکی دیگر همراه با مادرش زندگی می‌کند.

این بانو اظهار کرد: من خانه‌دار بودم و وقتی برای دانشگاه اقدام کردم کشاورزی را دوست داشتم و برای ادامه آن امکان اخذ لیسانس نبود و گفتند می‌توانی رشته دیگری را انتخاب کنی، من هم به روانشناسی علاقه داشتم و حالا فقط دریافت مدرک و کارهای فارغ التحصیلی من مانده است.

کد خبر 641690 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو کمیته امداد کشاورزی روانشناسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه دانشجو کمیته امداد کشاورزی روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و‌پرورش در صفحه ویراستی‌اش نوشت: «به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است. از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت
  • فرماندهی فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوچه و بازار
  • از اولین دانشگاه شیعی در پاکستان چه می دانیم؟
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار