Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله مکارم شیرازی گفت: دستاوردهای علمای بزرگ شیعه باید در کتب درسی دانش آموزان و دانشگاهیان گنجانده شود.   به گزارش «انتخاب»، این مرجع تقلید در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت ارتباط حوزه های علمیه با نظام آموزشی کشور گفت: ارتباط آموزش و پرورش و دانشگاه با حوزه علمیه از قدیم مرسوم بوده و بوعلی سینا، شیخ بهایی و شیخ طوسی در کنار هم پرورش یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ایشان افزودند: روح حاکم بر نظام آموزشی ما، باید روح اسلامی باشد و هیچ نشانه ای از فرهنگ غرب در آن وجود نداشته باشد؛ ما نسبت به پاکسازی آن مسؤول هستیم.   آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نقش گستردۀ علمای شیعه در گسترش علوم اسلامی افزود: برخی چنین تصور می کردند که علمای شیعه نقش چندانی در گسترش علوم خصوصا علوم اسلامی نداشتند، اما ما با برگزاری کنگرۀ «نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی» ثابت کردیم که شیعه در تمام علوم از جمله فقه، اصول، کلام و حتی طب، نجوم، معماری و غیره پیشتاز بوده و نقش مؤثری داشته است.   او گفت: باید دستاوردهای علمای بزرگ شیعه در کتب درسی دانش آموزان و دانشگاهیان گنجانده شود تا آنها نسبت به مواریث مهم پیشینیان خود و سابقۀ عظیم علمی آگاه گردند.   این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود ایجاد تحول در آموزش و پرورش را یک ضرورت دانسته و افزود: سند ۲۰۳۰ اعتقادات دینی و مذهبی دانش آموزان را هدف قرار داده که لازم است نسبت به اجرای این گونه سندها و جایگزینی فرهنگ غربی هوشیار بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد بعد از ظهر امروز چهارشنبه در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به توجه به راهبرد تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان بیان کرد: تربیت دانش آموزانی در تراز ارزش‌های اسلام ناب محمدی و متصف به صفاتی چون خلاقیت، متفکر بودن و معتقد به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی باید به عنوان یک اصل در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار گیرد.

وی با اشاره به هجمه سهمگین فرهنگی دشمنان علیه مردم خوزستان توضیح داد: دانش آموزان قبل از عمل به گفتار به رفتار و کردار ما عمل خواهند کرد و بر این اساس دانش آموزان الگوهای رفتاری معلمان را دنبال می‌کنند و در این راستا باید تمام تلاش آموزش و پرورش در راستای تربیت انسان‌هایی معتقد، خلاق، فکور و با ایمان متمرکز شود چرا که دشمنان به دنبال از بین بردن اعتقادات مردم استان هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: دانش آموزان امانت‌های الهی هستند و در این راستا آموزش و پرورش باید همه تلاش خود را در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی متمرکز کند چرا که امروز تربیت صحیح دانش آموزان مهمترین نقش را در شکل‌گیری شخصیت بزرگسالی این دانش آموزان ایفا می‌کند.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که استان خوزستان منبع غنی و سرشار تولید فرهنگ در کشور است و این یک تکلیف بزرگ بر دوش مردم خوزستان قرار داده تا همه تلاش خود را در راستای تقویت بنیان‌های فرهنگی به کار ببندند.

کد خبر 6063812

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد با برهم زنندگان نظم، مأمور به محبت و رحمت است
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • مساجد سنگرهای دفاع از اعتقادات دینی مردم هستند