Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز بهداشت بردسکن گفت: متأسفانه هیچ‌کدام از مدارس منطقه استانداردهای لازم از جمله تهویه مناسب را ندارد؛ هر چند در تابستان پنجره‌ها را باز می‌گذاشتند اما اکنون که هوا سرد شده همان پنجره هم باز نیست.

حسین امامیان در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت بهداشت مدارس اشاره کرد و گفت: برخی مدارس هم که مایع ضدعفونی و گندزدایی دارند اما نیروی خدماتی آن روش استفاده صحیح را نمی‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به رغم اینکه مقرر بود به ازای هر نفر چهار متر مربع فاصله باشد اما این‌گونه نیست و در کنار هم می‌نشینند و در اکثر مدارس فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود.

رئیس مرکز بهداشت بردسکن افزود: در مدارسی که مدیر حساس‌تری دارد، وضعیت بهتر است اما برخی مدارس که معلم‌شان اعتقادی به واکسیناسیون و زدن ماسک ندارد، شاهد بروز مشکلاتی هستیم.

وی یادآور شد: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی اگر تست PCR حتی یک نفر در کلاس مثبت باشد، به مدت ۲ هفته آن کلاس باید به صورت مجازی برگزار شود که خوشبختانه تاکنون موردی گزارش نشده است و از ابتدای آبان ماه هر روز مدارس توسط کارشناسان مورد بازدید قرار گرفته‌اند و نواقص به آموزش و پروش اعلام شده است. 

امامیان تصریح کرد: هر چند بر اساس نرم‌افزار ماسک یکی از شهرستان‌هایی که در خراسان رضوی هنوز در وضعیت نارنجی قرار دارد، بردسکن است اما با این درصد از واکسیناسیون و میزان بستری که داریم، رنگ‌بندی اعلام شده برای شهرستان بردسکن درست نیست. نرم‌افزار ماسک چون به شاخص‌های حوزه بهداشت توجهی ندارد و ملاک فقط میزان بستری مثبت در بیمارستان است، چنین وضعیتی اعلام می‌شود؛ در صورتی که در فرمول درست رنگ‌بندی ابتدا باید تمام موارد از جمله شاخص‌های واکسیناسیون، درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در نظر گرفته شود، سپس وضعیت هر شهرستان از جمله بردسکن را اعلام کنند.

وی تصریح کرد: چون تعداد مراجعه‌ کنندگان و درصد مثبت افراد سرپایی نیز به شدت کاهش یافته هفته آینده شاهد تغییر رنگ شهرستان بردسکن خواهیم بود. چون در فصل آنفلوآنزا و سرماخوردگی نیز قرار داریم، از تمام کسانی که وارد بیمارستان می‌شوند و علائم مشکوک به آنفلوآنزا دارند آزمایش کرونا گرفته می‌شود که درصدی از تست‌های PCR مثبت و تعدادی نیز منفی گزارش می‌شوند.

وی تصریح کرد: چون در نرم‌افزار ماسک PCRهای منفی بستری ضریب خطر را بالا می‌برد، منجر به تغییر رنگ شهرستان می‌شود؛ به همین خاطر شهرستان‌هایی که پرخطر هستند باید به لحاظ رعایت پروتکل‌های درمانی و بستری مورد بررسی جدی‌تری قرار گیرند.

رئیس مرکز بهداشت بردسکن گفت: در حال حاضر از ۱۰ نفر بستری در بیمارستان بردسکن تست سه نفر مثبت و هفت نفر مشکوک است که تا کنون جواب آزمایش‌شان نیامده و روند بستری مثبت از هفته گذشته نزولی است.

حرکت جهادی برای واکسن نزده‌ها

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان بحرانی نیست، به وضعیت واکسیناسیون در بردسکن اشاره کرد و افزود: تا کنون از جامعه هدف شهرستان ۸۷ درصد مرحله اول و ۷۴ درصد هر ۲ دوز واکسن را دریافت نموده‌اند. همچنین ۵۱ درصد از سالمندان بالای ۶۰ سال نوبت سوم واکسیناسیون را تزریق کرده‌اند.

امامیان تصریح کرد: تا به امروز ۹۲ درصد مادران باردار مرحله اول و ۶۰ درصد نوبت دوم تزریق واکسن را انجام داده‌اند، در بخش دانش‌آموزان هم ۸۵ درصد دوز اول و ۶۲ درصد دوز دوم را تزریق کرده‌اند که آمار این افراد با توجه به بازگشایی مدارس پایین بوده و پوشش صددرصدی مورد انتظار است.

رئیس مرکز بهداشت بردسکن اظهار کرد: هر چند در روز تا 2000 دوز هم تزریق شده است اما این میزان اکنون به ۲۰۰ تا ۲۵۰ دوز در روز کاهش یافته و بیشتر تزریق نمی‌شود.

وی با اظهار تأسف از اینکه طی هفته گذشته تا کنون سه نفر فوتی ناشی از کرونا در شهرستان داشته‌ایم، افزود: روزانه به طور میانگین ۲۷۰ تست رپید(تست سریع) از افراد مشکوک گرفته می‌شود که بیشتر در سطح مدارس است.

امامیان با بیان اینکه از ابتدای مهرماه تا کنون 4654 تست توسط ۱۰ تیم رهگیری از مراجعه‌ کنندگان گرفته شده است، عنوان کرد: از مجموع جمعیت بیش از ۶۳ هزار نفری واجد شرایط واکسن در شهرستان تاکنون ۱۳ درصد آن‌ها واکسن خود را تزریق نکرده‌اند.

وی تأکید کرد: برای ۱۳ درصدی که تاکنون هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند یک حرکت جهادی می‌خواهد، باید به این افراد تک نفره مشاوره داده شود؛ ضمن اینکه از یک ماه قبل واکسیناسیون خانه به خانه را آغاز نموده‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت بردسکن افزود: علی‌رغم اینکه انواع واکسن‌ها در شهرستان‌ها موجود است اما هنوز 7000 نفر در شهرستان برای دریافت نوبت دوم واکسن خود تأخیر دارند.

وی اظهار کرد: هفته گذشته ۴۴ نفر مشکوک به کرونا در شهرستان بستری شده‌اند که تست ۱۷ نفرشان فقط مثبت بوده و باقی منفی اعلام شده است.

برگزاری مراسم‌ هزار نفری در روستاها

امامیان گفت: با توجه به اینکه شهرستان طبس، عشق‌آباد، بهاباد و یزد هنوز در وضعیت قرمز قرار دارند و از سویی رفت و آمدهایی به بردسکن به خصوص از سمت عشق‌آباد وجود دارد؛ به همین خاطر نگرانی‌های جدی داریم.

وی ادامه داد: چون تالارها دستورالعمل‌هایی دارند و در هر وضعیتی با ظرفیت خاصی می‌توانند فعالیت داشته باشند و کارشناس بهداشت محیط ممیزی از بخش خصوصی در این تالارها از ابتدا تا انتهای مجالس نظارت دارند، وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌ها بهتر است.

رئیس مرکز بهداشت بردسکن افزود: دغدغه اصلی ما مراسمی است که در روستاها برگزار می‌شود، متأسفانه گزارش‌هایی از برگزاری مراسم ختنه‌ سوران با جمعیت هزار نفر و جشن‌های تولد و عروسی می‌رسد که می‌طلبد برخوردهای لازم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: چون در روستاها دهیار و شورا و اهالی با هم آشنایی دارند و اغلب طایفه‌ای و خویشاوند هستند هیچکس برخوردی با متخلفان نمی‌کند و از سویی همیشه انگشت اتهام به سمت بهداشت است.

برخوردها بازدارنده نیست

امامیان تصریح کرد: کار ما نظارت کردن و گزارش دادن است هر چند ما قدرت برخورد با متخلفان را نداریم اما از سویی متولیان نیز با خاطیان برخورد جدی نمی‌کنند و اقداماتی هم که صورت می‌گیرد، بازدارنده نیست.

وی گفت: بدون شک اگر برخورد جدی صورت گیرد دیگر کسی اقدام به برگزاری مراسم در روستا نمی‌کند؛ از سویی به ‌تنهایی از دست ما کاری بر نمی‌آید.

رئیس مرکز بهداشت بردسکن افزود: ضریب خطرپذیری این ویروس در بردسکن بالا و وضعیت شکننده است اگر کوچک‌ترین غفلتی شود مجدد شاهد اتفاقات ناگواری در منطقه خواهیم بود.

وی قدرت ویروس جدید اومیکرون را پنج برابر سویه دلتا دانست و اظهار کرد: اگر بخواهد نسبت به این ویروس عادی انگاری صورت گیرد، معلوم نیست در آینده نزدیک شاهد چه اتفاقات ناگواری باشیم. 

امامیان با بیان اینکه مدارس پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه سویه جدید اومیکرون می‌آید می‌طلبد شهروندان واکسیناسیون را جدی بگیرند. هر چند میانگین واکسیناسیون در منطقه بیش از ۷۰ درصد است اما ویروس جدید برای کسانی خطرناک است که تا کنون هیچ دوز واکسنی را تزریق نکرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت بردسکن عنوان کرد: به این زودی ویروس کرونا از بین رفتنی نیست و احتمالا سال‌ها باید با این ویروس زندگی کنیم. به همین خاطر اکنون که انواع واکسن در شهرستان وجود دارد، از شهروندان درخواست می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس واکسن کرونا بردسکن خبرهای شهرستان بردسکن رئیس مرکز بهداشت بردسکن تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متهمان به سرقت احشام در بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در روستا‌های بخش انابد شهرستان بردسکن، ماموران انتظامی بخش انابد با انجام تحقیقات میدانی، سه متهم را حین فرار از صحنه جرم با یک دستگاه خودروی سواری پراید در حالی که ۳ راس گوسفند را به همراه داشتند شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ محمود مختاری با اشاره به کشف ۱۸ راس گوسفند سرقتی دیگر از مخفیگاه متهمان افزود: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به ۸ فقره سرقت احشام و در مجموع به سرقت ۲۱ راس گوسفند اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش احشام سرقتی را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند گفت: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
  • دستگیری متهمان به سرقت احشام در بردسکن
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • دعوت جمعی از فرهنگیان بردسکن به مجلس شورای اسلامی
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • روند عادی توزیع شیر در استان چهارمحال و بختیاری در حال انجام است
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت