Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهتاش خانی‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:‌ از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در مجموع  708 نفر فوتی در ادارات پزشکی قانونی استان کردستان معاینه شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 مورد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان همچنین خاطرنشان کرد: در7 ماهه سال‌جاری یک نفر بر اثر گاز گرفتگی در استان کردستان جان خود را از دست داده‌ در حالیکه تعداد فوتی‌های این حادثه در سال گذشته 9 نفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در 7 ماهه امسال 20 هزار و 263 نفربه صورت سرپایی در ادارات پزشکی قانونی استان کردستان معاینه شده‌اند که نسبت به 19 هزار و464 نفر مدت مشابه سال قبل 4،1 درصد رشد داشته است.

خانی آباد در ادامه از معاینه بیش از 4 هزار نفر از مصدومین حوادث رانندگی در ادارات پزشکی قانونی استان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 1،7 درصد افزایش یافته است.

فوت 301 نفر در حوادث رانندگی

مدیرکل پزشک قانونی استان کردستان گفت: در 7 ماهه سال‌جاری 301 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با آمار زمان مشابه در سال گذشته، 70 مورد افزایش داشته است.

به گفته خانی‌آباد، 230 نفر از تلفات جاده‌ای در استان مرد و 71 نفر زن بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت از کل فوت‌شدگان 230 نفر در مسیرهای برون شهری، 39 نفر در مسیرهای درون شهری، 31 نفر در مسیرهای روستایی و یک نفر نیز در سایر مسیرها جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان همچنین در پایان اعلام کرد: در 7 ماهه امسال 20 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در استان جان باختند که نسبت به 26 نفر فوتی‌های مدت مشابه سال قبل 6 مورد کاهش نشان می‌دهد.

وی گفت: همه فوت‌شدگان مصرف مواد مخدر در 7 ماهه امسال مرد بودند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: استان کردستان پزشکی قانونی حوادث رانندگی پزشک پزشکی قانونی استان کردستان مدت مشابه سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجاتی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در استان خوزستان به منظور مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ابتدا باید کار فرهنگی و اجتماعی و سپس کار مقابله‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه با کار فرهنگی نیز اقدامات کم هزینه‌تر و جامعه سالم‌تر خواهد بود، افزود: نباید اجازه دهیم به دلیل آگاهی کم و آموزش کم، فردی در جامعه معتاد شود و بعد سراغ جمع‌آوری معتاد متجاهر یا مقابله با قاچاقچیان برویم.

نجاتی بیان کرد: میزان اعتبارات در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در مقابل کارهایی که انجام می‌شود، ناچیز است و تلاش برای افزایش اعتبارات در حال انجام است؛ البته باید توجه شود که اعتبارات در محل خود هزینه شوند.

وی با اشاره به تأثیر مستقیم جمع‌آوری معتادان متجاهر در کاهش آمار سرقت گفت: در راستای مقابله با مواد مخدر، اولویت ما انجام کار فرهنگی است و نیازمند مشارکت مردم در این زمینه هستیم. جمعیت هدف ما دانش‌آموزان و اولیا هستند که باید ارتباط اولیا با مسؤولان فرهنگی امر مبارزه با مواد مخدر نزدیک‌تر شود تا نوجوانان و جوانان مصون بمانند.

وی افزود: انجام کار فرهنگی در توسعه اقتصادی و اجتماعی و سایر ابعاد به ما کمک می‌کند. برنامه متمرکز ما امسال در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان و اولیا است. لذا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و در این کمیته راهکارها ارائه و سیاست‌گذاری خوبی انجام شود و امیدواریم بتوانیم در ادامه راه با برنامه‌ریزی، کارهای فرهنگی خوبی را در زمینه مبارزه با مواد مخدر در خوزستان انجام دهیم.

کد خبر 6081033

دیگر خبرها

  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران فوت شدند
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • دستگیری قاچاقچی مسلح در جنوب تهران