Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه مجمع نمایندگان استان با حضور تمامی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، وزیر و معاونین وزیر راه و شهرسازی برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، با پیگیری های محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی جلسه مجمع نمایندگان استان با حضور تمامی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، وزیر و معاونین وزیر راه و شهرسازی برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه مسائل و مشکلات حوزه ساخت و توسعه  و بهسازی راه های استان مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار آذربایجان غربی در این جلسه با قدردانی از حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه مجمع نمایندگان استان با تشریح پتانسیل ها و ظرفیت های استان در حوزه حمل و نقل جاده و ریلی خواستار اقتصادی کردن زیر ساخت های عمرانى استان شد و گفت: برای بهره برداری اقتصادی از خطوط ریلی استان، اتصال خط راه آهن به پایانه های مرزی ضروری و حائز اهمیت است.

معتمدیان همچنین از ایجاد هاب های اقتصادی در مرکز، شمال و جنوب استان خبر داد و گفت: با توجه به همسایگی آذربایجان غربی با سه کشور و وجود زیرساخت های گمرکی، این استان طرفیت تبدیل شدن به بندر خشک بویژه در جنوب استان را دارد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت حمل و نقل ریلی در استان، بر اقتصادی کردن این زیر ساخت تاکید کرد و گفت: اتصال خط راه آهن ارومیه به سرو و اتصال راه آهن نقده به تمرچین می تواند در توسعه صادرات و کاهش هزینه حمل و نقل کالا از مناطق مختلف کشور به مرز بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های باری و مسافری راه آهن استان، خواستار تکمیل ایستگاه های ارومیه ، نقده ، مهاباد و میاندوآب و همچنین  ایجاد اداره کل راه آهن آذربایجان غربی و استقلال این اداره کل از آذربایجان شرقی شد .

وی همچنین با اشاره به ظرفیت فرودگاهی استان و فعال بودن سه فرودگاه ارومیه ، ماکو و خوی اظهار داشت:  با وجود این ظرفیت ویژه در استان و نزدیکی حدود ده فرودگاه بین المللی در کشورهای همسایه با استان آذربایجان غربی، استفاده  از ظرفیت ناوگان هوایی استان برای در حوزه مسافری داخلی و خارجی و حمل بار مغفول مانده است .

وی در ادامه به ظرفیت های استان در حوزه های مختلف برای ایجاد هاب های اقتصادی در مرکز ، شمال و جنوب استان نیز اشاره نمود و افزود: مقدمات اجرایی طرح مطالعاتی ایجاد هاب های اقتصادی در استان فراهم شده است.   

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات در تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرا و  اتمام پروژه های نیمه تمام استان در حوزه راه و شهرسازی بر استفاده از ظرفیت تهاتر صندوق توسعه ملی و ظرفیت فعالان بخش خصوصی در تامین اعتبار این پروژه ها تاکید کرد.

در این جلسه همچنین در خصوص روند اجرایی طرح های نیمه تمام ، نوسازی ماشین آلات راهداری استان، تامین منابع مالی طرح های نیمه تمام، مدل های پرداخت مالی مطالبات پیمانکاران مورد بحث و تبادل نظر گردید.

گفتنی است در جلسه که برای اولین بار در این سطح مدیریتی برگزار شد ، علاوه حضور تمامی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهر سازی، معاون امور استانها و مجلس وزیر ،معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن کشور، مدیران شرکت زیر ساخت وزارت راه و شهر سازی ، معاون راهداری و مدیران سازمان ملی زمین نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا آذربایجان غربی مجلس شورای وزیر راه و شهرسازی مشکلات راه و شهرسازی حمل و نقل راه آهن کاهش هزینه اداره کل راه استقلال آذربایجان شرقی فرودگاه استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی بخش خصوصی منابع مالی مجلس شورای اسلامی مجلس معاون زمین اقتصاد آذربایجان غربی مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان زیرساخت های عمرانی نمایندگان استان آذربایجان غربی راه و شهرسازی وزیر راه زیر ساخت راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دومین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ورزشی، تفریحی وفرهنگی احیای دریاچه ارومیه بعد از ظهر امروز به ریاست رضا ابراهیمی ، معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و با حضورفرماندار شهرستان ارومیه،  مدیران کل و مسئولین ادارات و دستگاه های اجرایی ، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، در این جلسه که در مرکز حفاظتی و بازدیدکنندگان شهید موسی کلانتری پارک ملی دریاچه ارومیه و به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد ، اعضای حاضر دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص برگزاری نخستین جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی احیای دریاچه ارومیه بیان کردند و هماهنگی های لازم در راستای آماده سازی زیرساخت ها و اجرای برنامه های جشنواره به عمل آمد.

گفتنی است این جشنواره با دستور استاندار آذربایجان غربی و برای نخستین بار با محوریت حفظ محیط زیست و احیای دریاچه ارومیه همراه با برنامه ها و مسابقات مختلف ورزشی ، فرهنگی ، آموزشی و زیست محیطی  ۲۴ ام فروردین ماه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تعیین برش های شهرستانی در اولویت برنامه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه‌های عمرانی مرند
  • حضور آذربایجان غربی با ۵ زنجیره ارزش در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ریل گذاری مسیرسرمایه‌گذاری بخش خصوصی درآذربایجان غربی
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرح‌های عمرانی مرند
  • تصمیمات نهادهای حاکمیتی به اطلاع مردم برسد
  • قرارگاه آب‌رسانی هرسین کرمانشاه برگزار شد
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است
  • ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خراسان رضوی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام