Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@03:48:53 GMT

غفلت صنعت بیمه از سه میلیون واحد صنفی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۴۲۴۶

غفلت صنعت بیمه از سه میلیون واحد صنفی

مجتبائی با بیان اینکه انتظارات بنگاهای اقتصادی از سوی صنعت بیمه براورده نشده است با ارائه مستنداتی گفت: به نظر می رسد صنعت بیمه ازین ظرفیتهای بالقوه غافل بوه است. پنل بیمه ونقش تشکل‌های صنفی در توسعه آن در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه با حضور سید محمد کریمی دبیر کل سندیکای بیمه گران، مجتبی آخوندی مدیر کل بیمه ایران استان اصفهان، اویار حسین مدیر عامل بیمه پارسیان محمد باقر مجتبایی، محمد خزاعی، منظر علیخانی، بهمن سوری محمد حسین طباخ‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این پنل مجتبی آخوندی مدیر کل بیمه ایران استان اصفهان به عنوان دبیر پنل به اهداف تشکیل این پنل اشاره کرد و گفت: بیمه می‌تواند با پذیرش ریسک واحد‌های تولیدی نقش مهمی در رونق کسب و‌کار‌ها داشته باشد.

آخوندی تصریح کرد: در این راستا طی این پنل بررسی می‌کنیم که آیا واقعا بیمه توانسته از ظرفیت تشکل‌های مختلف استفاده کند، آیا با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها به افزایش ضریب نفوذ کمک شده و اگر ضعفی در ارتباط تشکل‌های بیمه‌ای با سایر تشکل‌های صنفی وجود دارد این ضعف باید چگونه برطرف شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در این پنل سنت کشی شده و صنعت بیمه با دعوت از تشکل‌های صنفی سایر کسب و کار‌ها خود را در معرض انتقاد و ارزیابی قرار داده است.

به گفته وی هدف از برگزاری این پنل شناسائی نقاط ضعف ارتباط تشکل‌های صنعت بیمه و باسایر صنایع و کسب و کار‌ها و ارائه راهکار برای تعامل دو سوئه است تا با استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های صنفی، صنعت بیمه توسعه یابد و از طرفی نقش خود را در رونق تولید و صنعت ایفاء کند.

در این پنل تخصصی محمد کریمی دبیر کل سندیکای بیمه گران نیز با تاکید بر اینکه صنعت بیمه آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات اصناف است متذکر شد: در این نشست می‌خواهیم از ظرفیت‌های تشکل‌های صنفی بیمه‌ای و غیربیمه‌ای بهرهمند شویم و این مهم مستلزم تعامل دوجانبه است.

در ادامه این پنل نمایندگان تشکل‌های صنفی کسب و کار‌ها به بیان انتظارات خود از صنعت بیمه پرداختند.

مجتبایی دبیر کل اتاق اصناف ایران اذعان داشت: به نظر می‌رسد، در اینجا صرفا نگاه بیمه‌ای نباید حاکم باشد بلکه فرصتی برای تعاملی برای رونق کلیه کسب و کار‌ها چه بیمه‌ای و چه غیر بیمه‌ای باید حاکم گردد.

مجتبائی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در برنامه ششم باید به هفت درصد برسد، اما در ایران دو و هفت درصد است، گفت: همچنین بررسی‌های نشان می‌دهد، در دنیا ۳۰ درصد فروش بیمه انلاین است در حالیکه ایران سه درصد.

به گفته مدیر اتاق اصناف ایران، ارتباط رونق فعالیت‌های اقتصادی و بیمه دوسویه است، اما چرا بیمه‌ها به این ظرفیت‌ها توجه نمی‌کنند.

مجتبائی با بیان اینکه هر چقدر در شروع کسب وکار‌ها ریسک با کاهش همراه باشد موفق تریم

به گفته وی از سوی دیگر مواردی، چون قاچاق، حوادث حین کار و کرونا در وقفه در فعالیت کسب و کار‌ها نقش داشته است.

مجتبائی اذعان داشت: صنعت بیمه در افزایش سرمایه گذاری و تاب آوری بنگاه‌ها نقش بسزائی دارد، اما تا کنون در این زمینه ضعف داشته است.

وی معتقد است، متاسفانه الان بیمه‌ها اغلب به بنگاه‌های بزرگ مثل نفت گاز و‌پتروشیمی و صنایه هوایی توجه دارند در حالیکه ۹۸ درصد بنگا‌های ما کوچک و متوسط اند.

وی به تشریح نقش و جایگاه اصناف در ایران پرداخت و گفت: اصناف با بیش از سه میلیون واحد صنفی در چهار گروه زیر در ایران فعالیت دارند:

صنوف تولیدی که ۱۸.۹ درصد از بنگاه‌های صنفی هستند به تعداد ۵۶۴۲۸۷ دستگاه

صنوف خدمات فنی که ۱۶.۶ درصد از بنگاه‌های صنفی را دارا هستند به تعداد ۴۹۷۰۴۷ دستگاه

صنوف توزیعی که ۴۹.۱ درصد از بنگاه‌های صنفی هستند به تعداد ۱۴۷۰۰۱۶ دستگاه

صنوف خدماتی که ۱۵.۴ درصد از بنگاته‌های صنفی هستند به تعداد ۴۶۲۲۱۳ دستگاه

تعداد اتاق‌های اصناف کشور ۳۹۹ عدد است

تعداد اتحادیه‌های صنفی کشور ۷۳۶۶ عدد است.

وی با بیان اینکه انتظارات بنگا‌های اقتصادی از سوی صنعت بیمه براورده نشده است با ارائه مستندات فوق گفت: به نظر می‌رسد صنعت بیمه ازین ظرفیت‌های بالقوه غافل بوه است.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه شرکت‌های بیمه بازرگانی علی رغم سهم ۵۵ درصدی بخش خدمات از جی دی پی ایران، اما به این حوزه وارد نشده اند، تصریح کرد: جای خالی کمک صنعت بیمه در بازارداری و بازار سازی کسب و‌کارها، انبارداری و همچنین در حوزه لجستیک و کانال‌های توزیع به شدت احساس می‌شود.

مجتبائی همچنین اظهار داشت: بیمه‌ها در توسعه سرمایه گذاری کسب و‌کار‌ها، تضمین پایداری و تداوم‌زنجیره تولید و‌کاهش ریسک و خطر تسهیل گر نبودند



وی با بیان اینکه ما و صنعت بیمه بابد بعد این همایش کار‌های بزرگی باهم انجام دهیم، به ارائه پیشنهاداتی پرداخت و گفت:تشکیل کمیته تشکل‌ها با حضور سه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن وکشاورزیو همچنین تعاون در سندیکای بیمه گران و همچنین بیمه مرکزی اولین پیشنهاد است.

مجتبائی به دومین پیشنهاد اشاره کرد و گفت: پیشنهاد دیگرحضور نماینگان سه اتاق در ارکان سیاستگذاری و برنامه ریزی صنعت بیمه است.

خزایی دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) نقش بیمه بسیار حایز اهمیت بیمه در توسعه اقتصادی، اما مورد غفلت واقع شده گفت: با بیان اینکه با وجود ر اقتصاد بحث مدبریت ریسک اهمیت دارد در و توسعه اقتصادی جامعه بخشی به چگونگی مدیریت ریسک بر می‌گردد

خزائی افزود: بحث‌ورودی منابع بیمه و نحوه سرمایه گذاری ان‌ها هم مهم است که من احساس می‌کنم این امر هم مورد غفلت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: پوشش ریسک‌ها و ضریب نفوذ بیمه از شاخص‌های توسعه یافتگی و همچنین از شاخص‌های رتبه بندی کشورهاست



به گفته وی وقتی رتبه ریسک کشور‌ها بررسی می‌شود یکی از شاخص‌ها ضریب نفود بیمه در ان کشور است

خزائی به بیمه‌ها پیشنهاد داد: ایجاد سندباکس می‌تواند به بیمه‌ها در کنترل ریسک کمک‌کند.

منظر علیخانی، معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران نیز که در این پنل حضور داشت، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه را در گرو خصوصی سازی دانست و گفت:بررسی وضعیت سهامداری شرکت‌های بیمه نشان می‌دهد که رد پای دولت در اکثر آن‌ها وجود دارد و من معتقدم حتی اگر یک درصد سهام یک شرکت بازرگانی متعلق به دولت باشد به دلیل عدم امکان رقابت، اثر گذاری کافی در اقتصاد نخواهد داشت.

در پایان این پنل بر ارتباط مستمر تشکل‌های صنفی غیر بیمه‌ای با تشکل‌های صنفی بیمه تاکید گردید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه مرکزی صنعت بیمه ضریب نفوذ بیمه در ایران عملکرد صنعت بیمه در سال 1400 بیمه مرکزی هستند به تعداد تشکل های صنفی کسب و کار ها صنعت بیمه ظرفیت ها بنگاه ها بیمه ای تشکل ها بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: با کسب خبری مبنی بر توزیع قرص های غیرمجاز در یک واحد صنفی غیرمجاز مشهد، موضوع در دستور قرار گرفت.     سرهنگ محمد چراغ افزود: مالک این واحد صنفی در پوشش تعمیرگاه خودرو اقدام به فروش دارو و قرص های غیرمجاز می کرد که ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از هماهنگی با مقام قضایی وارد عمل شدند و در بازرسی از این واحد صنفی ۶ هزار عدد انواع قرص و ۲۱ هزار و ۵۰۰ سی سی شربت غیرمجاز را کشف کردند.   وی اضافه کرد: واحد صنفی مذکور به جرم توزیع داروهای غیرمجاز برابر دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانوی مهر و موم شد و فرد متخلف روانه دادسرا شد.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی
  • کشف ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه