Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جمعی از کشاورزان شهرستان باوی با اجتماع مقابل استانداری خوزستان، خواستار تامین حق‌آبه خود شدند.

کشاورزان در نامه‌ای به استاندارخوزستان نوشتند: ما کشاورزان شهرستان باوی که بالغ بر ۱۷ هزار هکتار زمین کشاورزی تحت پوشش شبکه کانال‌های مدرن داریم از کشت تابستانه محروم شدیم و اکنون نیز آبی برای کشت پاییزه تخصیص نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کشاورزان در این نامه نسبت به افزایش آسیب‌های اجتماعی مانند فقر و بیکاری که از تبعات بی‌آبی است، هشدار دادند.

 

گندم کاشتیم و منتظریم

نعیم زهیری از کشاورزان باوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: ابتدای ماه آبان قصد کاشت محصول را داشتیم اما مسوولان از ما خواستند جهت تامین آب تا ابتدای آذرماه صبر کنیم.

وی افزود: مسوولان با ما قرارداد بستند، بذر و کود دادند و ما هم با هماهنگی با مسوولان و با تاخیر یک ماهه کشت کردیم.

زهیری با بیان اینکه تاکنون به ما قطره‌ای آب نرسیده است، گفت: ما اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم اگر قرار نبود حقآبه تامین شود چرا با ما قرارداد بسته شد.

تصمیمات آبی باید کارشناسی و عادلانه باشد

آیت الله حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اخیرا در رابطه با تنش آبی، اظهار کرد: عامل اصلی و غیر طبیعی مشکلات آب در کشور، سیاست‌های غلط وزارت نیرو در دولت‌های گذشته است.

وی افزود: احداث صنایع آب بر مانند فولاد در فلات مرکزی به دلیل کمی آب، غیر قانونی است. این کار خلاف قانون در گذشته توسط وزاری صنایع و معادن انجام شده است در حالی که باید این صنایع آب‌بر کنار کارون، خلیج فارس و دریای خزر احداث می‌شد نه در فلات مرکزی که مجبور شوند آب مورد نیاز آنها را از کارون و جاهای دیگر منتقل کنند.

حیدری گفت: واقعیت این است که در استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری مشکل آب شرب وجود دارد چه برسد به کشاورزی و گردشگری؛ بیش از ۷۰۰ روستا در خوزستان و بیش از ۱۵۰ روستا در چهارمحال و بختیاری آب شرب ندارند. چندین میلیون اصله نخل بر اثر کم آبی از بین رفت و در دشت آزادگان مشکلات بسیاری پیش آمد.

وی در پایان عنوان کرد: ان شاءالله گفتمان قانونی، منطقی و عقلائی در بین مسئولان و مردم حاکم شود تا مورد سوءاستفاده دشمن قرار نگیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب کشت پاییزه گندم اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدایی هافبک اکوادوری استقلال خورستان به دلیل ابتلا به هپاتیت!

هافبک خارجی استقلال خوزستان به دلیل ابتلا به هپاتیت از تیم جنوبی جدا شد

 

یکی از بازیکنان خارجی استقلال خوزستان به دلیل ابتلا به بیماری، از این باشگاه جدا شد.

سرجیو سائول کوینترو چاوز در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال با مدیران باشگاه استقلال خوزستان به توافق رسید و روز 16 اسفند سال 1402 با این باشگاه قرارداد بست.

پس از امضای قرارداد، این هافبک 25 ساله اکوادوری در تست‌های ایفمارک شرکت کرد و مشخص شد که به هپاتیت B مبتلاست. بعد از این اتفاق، نام چاوز از فهرست تیم استقلال خوزستان خارج شد تا آبی‌های اهوازی بتوانند بازیکن دیگری به خدمت بگیرند که محمد آبشک را از فولاد خوزستان جذب کردند.

کوینترو که یک دقیقه هم برای استقلال خوزستان بازی نکرد، پنجمین بازیکن خارجی این تیم در لیگ بیست‌وسوم به شمار می‌رفت که خیلی زود از جمع شاگردان سیروس پورموسوی جدا شد.

باشگاه استقلال خوزستان در نقل‌وانتقالات زمستانی توانست ساویو روبرتو از برزیل، آسو رستم از عراق، دوستونبک تورسونوف از ازبکستان و عثمان اندونگ از سنگال را به خدمت بگیرد.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • دلیل جدایی بازیکن خارجی استقلال مشخص شد
  • فسخ قرارداد بازیکن لیگ برتری به‌خاطر بیماری
  • جزییات بیماری هپاتیت بازیکن اکوادوری استقلال خوزستان
  • مدیرعامل استقلال خوزستان: هپاتیت چاوز قابل کنترل بود
  • ستاره خارجی جدید لیگ برتر ایران هپاتیت دارد
  • تسویه بیش از۲۱هزار میلیارد ریال ازمطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی
  • جدایی هافبک اکوادوری استقلال خورستان به دلیل ابتلا به هپاتیت!
  • جدایی هافبک خارجی استقلال خوزستان به دلیل ابتلا به هپاتیت
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • تامین کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت‌های بهاره