Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن "محکومیت ناعادلانه" رهبر دوفاکتوی سرنگون شده میانمار، خواستار آزادی وی و دیگر مقامات منتخب بازداشت شده این کشور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی سرنگون شده میانمار روز دوشنبه پس از آنکه در یک جلسه دادگاهی غیرعلنی به خاطر تحریک ناآرامی‌های عمومی و نقض پروتکل‌های کووید 19 گناهکار شناخته شد، به چهار سال حبس محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رهبر منتخب میانمار فوریه سال جاری میلادی توسط ارتش سرنگون شد و از آن زمان تاکنون در مکانی نامعلوم در بازداشت به سر برده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: محکومیت ناعالانه آنگ سان سوچی توسط حکومت نظامیان میانمار و سرکوب دیگر مقامات منتخب، توهین بیشتر به دموکراسی و عدالت در این کشور است.

وی افزود: اقدامات مداوم نظامیان میانمار در بی‌احترامی به اجرای قانون و استفاده گسترده از خشونت علیه مردم میانمار بر لزوم احیای فوری دموکراسی در این کشور تاکید می‌کند. ما از حکومت نظامیان میانمار میخواهیم تا آنگ سان سوچی و تمامی افرادی که به صورت ناعادلانه بازداشت شده‌اند از جمله دیگر مقامات منتخب را آزاد کند.

محکومیت آنگ سان سوچی 76 ساله از سوی سازمان ملل و بسیاری از دولت‌های خارجی به عنوان اقدامی با انگیزه سیاسی محکوم شده است.

بلینکن از حکومت نظامیان میانمار خواست تا از توافق پنج بندی که انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) در آوریل سال جاری میلادی به آن دست یافت، پیروی کند؛ توافقی که خواستار پایان خشونت‌ها، انتصاب نماینده‌ای ویژه برای نظارت بر گفت‌وگوها میان احزاب مختلف و هماهنگی سفر این نماینده به میانمار شده است.

وی تصریح کرد: ما به مردم میانمار در بیان آرمانهایشان برای رسیدم به آزادی و دموکراسی می‌پیوندیم و از نظامیان این کشور می‌خواهیم تا به خشونت‌ها پایان داده، به خواست مردم احترام بگذارند و گذار دموکراتیک میانمار را احیا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنگ سان سوچی ميانمار کودتا در میانمار آنتونی بلینکن نظامیان میانمار آنگ سان سوچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، فرمانددهای منطقه جنوب ارتش آزادی‌بخش خلق چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز چهارشنبه رزمایش نظامی ارتش چین در مرزهای نزدیک به میانمار آغاز شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که ارتش چین همیشه آماده پاسخگویی به شرایط اضطراری است و قاطعانه از حاکمیت، ثبات مرزها و امنیت جان و مال مردم محافظت می‌کند.

ساعاتی پیش «دونگ جون» وزیر دفاع چین تأکید کرد که «ارتش آزادی‌بخش خلق چین هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان در تایوان را تحمل نخواهد کرد.»

آن‌گونه که وزارت دفاع چین به نقل از دونگ جون منتشر کرده، وزیر دفاع چین در گفت‌وگوی تصویری با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود تأکید کرده است که «نظامیان چین و ایالات متحده باید برای صلح و ثبات نهایت اهمیت را قائل شوند و راه‌هایی را برای همزیستی و براساس اعتماد بیابند.»

وی در ادامه گفت: ایجاد روابط بین نیروهای مسلح کشورها بر اساس برابری و احترام که غیر تقابلی خواهد بود، باعث فضای همکاری عملی و ایجاد تدریجی اعتماد متقابل می‌شود.»

وزیر دفاع چین در این گفت‌وگو همچنین تأکید کرد که مسئله تایوان هسته اصلی منافع پکن است و دراین‌باره نباید منافع چین نقض شود.

پکن تایوان را قلمرو مستقل چین می‌داند و هشدار داده است که هر گونه تلاش برای اعلام یک کشور مستقل به معنای جنگ است. به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، شی جین‌پین، رییس‌جمهور چین اخیراً این نکته را برای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هنگام دیدار این دو در کالیفرنیا روشن کرد.

شی جین‌پینگ به بایدن اعلام کرد که چین «فضای زیادی» را برای اتحاد مجدد مسالمت آمیز با تایوان فراهم می‌کند، اما هیچ گونه حرکت جدایی طلبانه این جزیره خودمختار را تحمل نخواهد کرد.

کد خبر 6080682

دیگر خبرها

  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست‌ از سوی بلینکن
  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • انتقال «سوچی» از زندان به حصر خانگی
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • کاپ آزاد ترکمنستان| منتخب هاکی روی یخ ایران در اولین گام پیروز شد
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی