Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@12:27:28 GMT

نفت ۱۵۰ دلاری در راه است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۴۷۶۲

نفت ۱۵۰ دلاری در راه است؟

به گزارش بورس تابناک، چند روز پیش بود که بانک جتریز آمریکا هشدار داد که قیمت نفت در بازار جهانی به احتمال زیاد خیلی بیشتر از رقم کنونی رشد خواهد کرد و به ۱۵۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

کریستفر وود کارشناس ارشد بانک جتریز طی مصاحبه‌ای گفت: زمانی که شاهد بازگشایی کامل فعالیت‌های اقتصادی در جهان باشیم قیمت نفت به شدت افزایش خواهد یافت و به خاطر مشکل در تأمین نفت قیمت ۱۵۰ دلار خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا نفت به ۱۵۰ دلار خواهد رسید؟

حمزه کریمی کارشناس و تحلیلگر بازار‌های جهانی در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: نفت برنت دریای شمال نتوانست از محدوده ۸۶  و ۸۷ دلار عبور کند و طبق پیش بینی‌هایی که وجود داشت سقف اکتبر ۲۰۱۸ اجازه رشد قیمت بیشتر نفت را نداد و با اخباری که مخابره شد خصوصا در خصوص آزادی بخش زیادی از ذخایر استراتژیک آمریکا و کشور‌های دیگر، چون چین، ژاپن و البته اروپایی منجر به افت قیمت نفت شد.

وی ادامه داد: همزمان بعد از این اخبار، خبری در خصوص کرونای جدیدی که به دنیا مخابره شد  منجر به این شد که قیمت نفت کاهش پیدا کند، چون با وجود شیوع کرونای جدید و همه گیری زیاد آن تقاضا در بازار نفت کاهش پیدا می‌کند و باعث افت قیمت می‌شود.

 

کریمی اظهار داشت:، اما اینکه در آینده درباره قیمت نفت چه اتفاقی رخ خواهد داد، چند نکته وجود دارد: اول اینکه آیا هنوز تقاضا وجود دارد و این تقاضا به سطوح قبلی باز خواهد گشت؟ که این بستگی به کرونای جدید دارد و باید موضع کرونای جدید به دلیل نامشخص بودن آن، مشخص گردد. هنوز کرونای جدید ناشناخته است و باید اخبار بیشتری درباره آن مخابره شود تا مشخص شود که می‌تواند تقاضای نفت را افزایش دهد یا کاهش؟ ولی در هر صورت کشور‌های وارد کننده نفت در تلاش هستند تا با تولیدکنندگان نفت در ارتباط باشند تا از افزایش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کنند

این کارشناس بازار‌های جهانی افزود: نفت اگر بخواهد صعود داشته باشد باید حتما نفت برنت دریای شمال از محدوده ۸۶ دلار عبور کند تا به ۱۰۰ دلار برسد و نفت آمریکا هم از محدوده ۸۵ دلار عبور کند که این امر محقق نشده است. مورد دیگر این بود که جلسه‌ای که اوپک در این ماه میلادی انجام شد علی رغم نگرانی از امیکرون که گفته بود تولید را کاهش می‌دهند، اما بدون تغییر باقی ماند و همان نظر قبلی و ۴۰۰ هزار بشکه را تثبیت کردند.

کریمی در انتها گفت: به نظر می‌رسد که قیمت نفت فعلا نمی‌تواند قیمت‌های بالاتر را ببیند و نفت ۱۵۰ دلاری اگر بخواهد محقق شود خیلی از کشور‌ها  ممکن است تولیداتشان از ناحیه واردات نفت دچار اختلال شوند. به همین دلیل به نظر نمی‌رسد که نفت ۱۵۰ دلاری دیده شود، اما نفت ۱۰۰ دلاری محقق شود، اما هنوز باید منتظر ماند و دید که ویروس جدید چه می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی کوهرنگ نفت کرونا امیکرون آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی کوهرنگ کرونای جدید قیمت نفت ۱۵۰ دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست

به گزارش جام جم آنلاین، موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم در گزارشی اعلام کرد که هزینه نظامی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۶.۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن، به بالاترین سطح رسیده است.

این موسسه در گزارش جدید خود نوشت: هزینه نظامی جهان برای نهمین سال متوالی افزایش پیدا کرد و با ۲۴۴۳ میلیارد دلار، به بالاترین سطح رسید.

همچنین هزینه نظامی در هر پنج منطقه جغرافیایی که این موسسه آن را تعریف کرده نیز افزایش یافته است.

آمریکا با سهم ۳۷ درصدی مجموع و همچنین هزینه ۹۱۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ در حوزه نظامی، همچنان از این حیث رکورددار است. چین نیز با سهم ۱۲ درصدی و هزینه‌کرد ۲۹۶ میلیارد دلاری به همراه روسیه با سهم ۴.۵ درصدی و هزینه ۱۰۹ میلیارد دلاری در سال گذشته، در رتبه دوم و سوم قرار دارند؛ ارقام از افزایش ۲۴ درصدی هزینه نظامی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ حکایت دارد.

براساس اعلام این موسسه، اوکراین از حیث هزینه نظامی در سال ۲۰۲۳ در رتبه هشتم کشورهای پرهزینه قرار گرفت. هزینه‌های نظامی این کشور در سال گذشته مقایسه با سال پیش از آن، با ۵۱ درصد افزایش به ۶۴.۸ میلیارد دلار رسید؛ این رقم ۵۸ درصد مجموع هزینه‌های دولت کی‌یف را شامل می‌شود.

منطقه خاورمیانه نیز شاهد افزایش ۹ درصدی هزینه نظامی بود به طوری که هزینه نظامی رژمی صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه، با افزایش ۲۴ درصدی به ۲۷.۵ میلیارد دلار رسید.

دیگر خبرها

  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • کلید ۹۵ میلیارد دلاری برای دو جنگ؟
  • وام ۲.۱ میلیارد دلاری کره جنوبی به اوکراین
  • کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • کمک ۷۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳