Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@10:35:02 GMT

نخستین حراجی صنایع‌ دستی در فارس برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۴۸۷۲

نخستین حراجی صنایع‌ دستی در فارس برگزار می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس از برگزاری اولین حراج چند اثر فاخر صنایع‌دستی این استان، خبر داد.

هادی شه‌دوست شیرازی سه‌شنبه ۱۶ آذر در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نی‌ریز، بیان کرد: ستان فارس ویترین گردشگری کشور است و در تمام زمینه‌های گردشگری مذهبی، فرهنگی، تاریخی، ادبی و سلامت و انواع دیگر گردشگری در کشور شاخص هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او با بیان اینکه در توسعه گردشگری باید همه دستگاه‌های متولی استان تلاش کنند، ادامه داد: به‌تناسب ظرفیت‌های موجود آن‌طور که شایسته است استان فارس را معرفی نکرده‌ایم و بهترین راهکار معرفی ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در برگزاری رویدادها است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس خاطرنشان کرد: شهرستان نی‌ریز می‌تواند یکی از شهرستان‌های رویداد محور باشد و در این زمینه، اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد.

شه‌دوست شیرازی ادامه داد: برای ادامه مرمت‌های مسجد جامع نی‌ریز مشکل معوقات پیمانکار حل شده است و روند اداری مستقر شدن پیمانکار جدید در حال انجام است.

او با بیان این‌که گردشگری لوکوموتیو حرکت است که باعث رونق میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی می‌شود، عنوان کرد: باید نگاه سنتی را از حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برداریم تا بتوانیم با تمام ظرفیت داشته‌های غنی‌مان را به معرض نمایش بگذاریم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس با اشاره به برگزاری اولین حراج صنایع‌دستی در استان، بیان کرد: چند اثر فاخر صنایع‌دستی که حاصل زحمات هنرمندان استان فارس است به‌زودی به حراج گذاشته خواهد شد.

حامد فراغت، شهردار نی‌ریز نیز در این نشست بیان کرد: وظایف مشترک و متنوع در مدیریت شهری با میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی وجود دارد که شهرداری نی‌ریز در این امر پیشگام بوده است.

او خاطرنشان کرد: سرای تاریخی فاتح در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است بیش از ۱۰ سال بین تفاهم‌نامه شهرداری و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مالک می‌گذرد و چون این اثر تاریخی ارزشمند مشتمل بر دو بخش بوده است بخش شمالی که از بین رفته و بخش جنوبی که پابرجاست و طبق تفاهم‌نامه مالک خواستار ایجاد بازارچه صنایع‌دستی با حفظ منظر و سیما بنای سرای فاتح در قسمت زمین قسمت شمالی است و خواستار این هستیم که این مشکل حل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی شهرستان نی ریز فهرست آثار ملی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی دستی فارس نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۴۲ هزار گردشگر از موزه‌های مازندران

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: ۴۲ هزار و ۶۵۷ گردشگر از اسفند پارسال۲۳ تا ۸ فروردین ماه امسال از موزه‌های استان بازدید کردند.

او افزود: ۹ میلیون و ۷۳۴هزار و ۱۳۶ نفر شب اقامت هم در این مدت در اقامتگاه‌های مازندران ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران تعداد بازدید‌های نظارتی در سامانه جانا را ۸۸۹ فقره اعلام کرد. 

او تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی را ۲۶۳ هزار و ۳۲۸ نفر، تفریحی را ۹۹ هزار و ۴۷۹نفر، طبیعی را یک میلیون و ۸۲۳ هزار و ۹۴۷نفر و اماکن مذهبی را ۷۷ هزار و ۵۰۶ نفر، برشمرد.

ایزدی همچنین تعداد کل بازدید از کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را ۱۵هزار و ۵۵۷ نفر عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • گردشگری بهانه‌ای برای نابودی اخلاق و سنت‌ها نشود
  • بازدید بیش از ۴۲ هزار گردشگر از موزه‌های مازندران
  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در بابلسر
  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تغییرات گردشگری دارد
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • تقدیر استاندار فارس از عملکرد جهادی مدیر کل میراث فرهنگی دیار حافظ
  • بازدید قریب ۵ میلیون نفر مسافر نوروزی از اماکن مذهبی تاریخی و طبیعی فارس