Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر توجه به دیپلماسی هنری در کنار دیپلماسی فرهنگی گفت: باید با استفاده از همه ابزارها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری ایران‌زمین را به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش قدس آنلاین، محمود شالویی امروز  در آیین رونمایی کتاب دنیای شیشه ای ۲ (نوشته علیرضا بهرامی)  در تالار رودکی ضمن تبریک روز دانشجو با اشاره به اینکه امروز باید در کنار دیپلماسی فرهنگی به دیپلماسی هنری هم توجه کرد، اظهار داشت: این دو دیپلماسی از هم مجزا هستند و باید برای تقویت دیپلماسی هنری بتوانیم آثار هنری و توانمندی های هنرمندان را با بکار گیری همه ابزارها به ویژه رسانه به دنیا معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شالویی با اشاره به موافقت نامه های مختلف فرهنگی و هنری با بیش از ۴۰ کشور جهان، گفت : حدود ۵۰ سال از این موافقت نامه ها می گذرد؛ بنابراین نیاز است بررسی و ارزیابی و مشخص شود در این مدت چه میزان توانسته ایم داشته های فرهنگی و هنری را به دنیا معرفی کنیم.

 کتاب دنیای شیشه‌ای ۲، شش سال پس از انتشار جلد نخست آن، درباره تاریخچه اکسپوها از سال ۱۸۵۱ میلادی تا اکسپو ۲۰۲۰ دُبی، منتشر شد.  این کتاب که به قلم علیرضا بهرامی، حاصل سفرها و مستندنگاری‌های او از سال ۲۰۱۰ به کلیه اکسپوهای جهانی و نیز اکسپوهای تخصصی بین‌المللی،  به‌همراه وجوه پژوهشی درباره تاریخچه نمایشگاه‌های صنعتی جهان از ۱۷۹۱ میلادی و نیز اکسپوهای جهانی از ۱۷۰ سال پیش است.

در جلد دوم دنیای شیشه‌ای همچنین بیش از ۸۰۰ تصویر مستندنگاری از اکسپوهای ۲۰۱۵ میلان (ایتالیا) و نیز ۲۰۱۷ آستانه (قزاقستان) و کلیه پاویون‌های حاضر در آنها نیز آمده است. در جلد نخست کتاب نیز که در سال ۱۳۹۴ انتشار یافت، بیش از ۶۰۰ تصویر مستندنگاری از اکسپوهای ۲۰۱۰ شانگهای (چین) و ۲۰۱۲ یوئسو (کره جنوبی) و کلیه پاویون‌های حاضر در آنها منتشر شده بود.

در کتاب دنیای شیشه‌ای ۲ همچنین جدول کامل و استخراجی اکسپوها از سال ۱۸۵۱ تا ۲۰۲۵، شهر و کشور محل برگزاری و همچنین نوع آنها آمده است. علاوه بر این، فهرست نمایشگاه‌های صنعتی جهان از سال ۱۷۹۱ تا قرن حاضر، شهر و کشور محل برگزاری و موضوع آنها نیز برای نخستین‌بار گردآوری و درج شده است.  کتاب دنیای شیشه‌ای ۲ در ۲۴۰ صفحه رنگی قطع وزیری توسط نشر آرادمان و بنیاد فرهنگی هنری رودکی،  انتشار یافته است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمود شالویی دنیا معرفی کنیم دنیای شیشه ای ۲ فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

کتاب «حسنا و ملکه‌های رنگی» به قلم نسیبه استکی با توجه به یکی از دغدغه‌های روز نوجوانان از سوی نشر جمکران منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در سال‌های اخیر، مهمان تازه‌ای به جمع بحران‌های نوجوانی اضافه شده است؛ مهمانی که روی مصرف بی‌جا و ریخت و پاش زیاد اصرار می‌کند و هرچه از در بیرونش می‌کنیم باز از پنجره برمی‌گردد. تجمل‌گرایی و پرداختن به امیال، مهمان تازه و البته ناخوانده نوجوان‌های ماست.

کتاب «حسنا و ملکه‌های رنگی» به قلم نسیبه استکی که به تازگی از سوی انتشارات جمکران به چاپ رسیده، با دغدغه پرداختن به همین موضوع نوشته شده است. در معرفی این اثر آمده است: «حسنا و ملکه‌های رنگی»، دنیایی را که نوجوان ما فکر می‌کند، ایده‌آل است نشانش می‌دهد و ذره ذره طعم بودن در این دنیا را به او می‌چشاند. دنیایی که در آن همه چیز حتی پله‌ها، صندلی و دیوارها برق می‌زنند. هزاران کمد لباس نو وجود دارد و فقط اگر سری به یکی از کمد جواهرات ملکه بزنیم دهانمان باز می‌ماند. اما واقعاً درون این دنیای پرزرق و برق همه چیز همین قدر بی عیب و نقص است؟!

«حسنا» که شخصیت اصلی داستان ماست، آیا می‌تواند بی‌ترس از حیله‌های ملکه و فکر دلتنگی خانواده‌اش اینجا بماند؟! اصلاً شاید حسنا هم ملکه شود و در این دنیای قشنگ، قصری برای خودش بسازد، شاید هم اسیر این چیزها نشود و یاد حرف‌های پدرش بیفتد که همیشه می‌گفته «با این چیزها دست و پای ذهنت رو می‌بندی، ذهنی که بسته شد، دیگه نمی‌تونه آزادانه رشد کنه».

ورود «شهر شکل‌ها 2» به کتابفروشی‌ها

کتاب «حسنا و ملکه‌های رنگی» که برای گروه سنی نوجوان نوشته شده، تلاش دارد تا با زبانی شیرین و ورود ماجراهای جذاب به متن داستان، دست مخاطب خود را بگیرد و به یکی از مهمترین دغدغه‌های نوجوانان امروز پاسخ دهد. دو راهی انتخاب بین علایق شدید وجودمان و ارزش‌های درست، محور اصلی کتاب است؛ محوری که خوراک نوجوان امروزی و مهمان‌های جدیدش است.

رمان نوجوان «حسنا و ملکه‌های رنگی» در 172 صفحه و با قیمت 105 هزار تومان به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

حسنا همین که می‌خواست به خانه برگردد، چیزی طلایی روی سنگ جلویش برق زد. حسنا عاشق جواهرات بود، از هر نوعش؛ بدل یا واقعی، انگشتر یا النگو مهم نبود.

یک قدم به جلو برداشت. پایش لیز خورد و نزدیک بود بیفتد توی دریا. باید زود برمی‌گشت. همین حالا هم بیش از اندازه دیر کرده بود، ولی نمی‌توانست بی خیال آن جسم براق شود. دوباره نفس گرفت و سر جایش ایستاد. بعد آهسته به جلو خم شد. همین که نوک دستش با آن شی براق تماس پیدا کرد، سنگ زیر پایش شروع به لرزیدن کرد. لرزید و لرزید و یک‌دفعه پایین رفت... .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه دارد
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • نمایشگاه کتاب امسال فضای بیشتری دارد
  • یورگن کلوپ مدیون سرمربی پرسپولیس!
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر