Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@06:35:01 GMT

چین: آمریکا تاوان پس خواهد داد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۴۹۴۵

چین: آمریکا تاوان پس خواهد داد

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، دولت چین بار دیگر به تصمیم آمریکا برای تحریم مسابقات المپیک در پکن واکنش نشان داد.

وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای گفت: «برای مقابله با تصمیم آمریکا اقداماتی را انجام خواهیم داد. آمریکا تاوان اشتباهات خود را پس خواهد داد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «چین در واکنش به تحریم دیپلماتیک آمریکا در بازی‌های المپیک زمستانی پکن، تدابیر سخت‌گیرانه‌ای اتخاذ خواهد کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه تاکید کرد: «ایالات متحده باید از سیاسی کردن ورزش و تلاش برای تضعیف برگزاری بازی‌های المپیک در پکن خودداری کند».

پیش از این، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه با اشاره به اینکه دولت آمریکا نماینده‌ای را به المپیک زمستانی چین اعزام نخواهد کرد مدعی شد که دفاع از حقوق بشر در خون آمریکایی‌ها قرار دارد. گفته می‌شود تحریم ایالات متحده مانع از شرکت ورزشکاران این کشور در این بازی‌ها نمی‌شود (جزئیات بیشتر).

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس نیز ماه پیش گفته بود این کشور نیز به فکر تحریم بازی‌های المپیک زمستانی چین است. در واکنش به این اظهارات، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتقاد شدید از سیاسی سازی ورزش، گفت که اقدامات دولت آمریکا بر خلاف روحیه منشور المپیک است.

«جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات متحده ماه گذشته گفت که در حال بررسی تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی چین است. این در حالی است که گفته می‌شود تحریم ایالات متحده مانع از شرکت ورزشکاران این کشور در این بازی‌ها نمی شود. از سوی دیگر، در ادامه فشارهای ضد چینی دولت آمریکا، تام کاتن سناتور ارشد جمهوری‌خواه این کشور از دولت بایدن، تحریم کامل بازی‌های المپیک زمستانی پکن را خواستار شد.

در سالهای اخیر، تنش‌ها میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین در خصوص طیفی از موضوعات از جمله اتهام‌زنی واشنگتن به پکن در خصوص منشأ شیوع کرونا، موضوعات تایوان و هنگ کنگ و دیگر مسائل بسیار پرتنش بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ملیحه آدینه کد خبر: 1121096 برچسب‌ها آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آمریکا بازی های المپیک زمستانی ایالات متحده بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا دست به کار شد؛ تولید ۹۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده در اوهایو

رئیس جمهور آمریکا از تولید اولین اورانیوم غنی شده ۹۰ کیلویی در این کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ایالات متحده به طور مستقل اولین اورانیوم غنی شده ۹۰ کیلویی را تولید کرد. به گفته وی، کارخانه‌ای که برای اولین بار ۹۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده تولید کرده در جنوب اوهایو است و قصد دارد تا پایان سال یک تن مواد اولیه برای اورانیوم غنی شده را تامین کند.

پایگاه خبری ۳۶۰ به نقل از رئیس جمهور آمریکا گفت: این کارخانه در جنوب اوهایو قبلاً ۲۰۰ پوند اورانیوم غنی شده قدرتمند را تولید کرده است که اولین تولید یکجا با حجم بالا در آمریکا است. این پایگاه به غنای این اورانیوم اشاره‌ای نکرده است.

جو بایدن خاطرنشان کرد که تولید اورانیوم غنی شده به ایالات متحده کمک می‌کند تا وابستگی خود را به واردات نفت کاهش دهد.

یادآور می‌شود در ماه فوریه گزارش شد که ایالات متحده در سال گذشته میلادی ۱.۲ میلیارد دلار اورانیوم از روسیه خریداری کرده است که رکورد جدیدی برای آمار تمام دوران است. بنابراین، ارقام از بیش از یک دهه فراتر رفت - در سال ۲۰۱۰ نیز آمریکا اورانیوم به ارزش ۱.۰۵ میلیارد دلار خریداری کرد.

در نوامبر ۲۰۲۳، روسیه برای اولین بار تامین کننده اصلی اورانیوم به ایالات متحده شد. سپس واشنگتن ۹۶ میلیون دلار سوخت خرید.

دیگر خبرها

  • پشت پرده کمک آمریکا به اسرائیل
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته
  • واکنش مدودف به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین 
  • جنگ داخلی و پیش‌بینی احتمال فروپاشی آمریکا
  • ساخت موشک دانگ فنگ-۲۱ چینی برای غرق کردن ناو‌های آمریکا
  • چین موشک دانگ فنگ-۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های آمریکا ساخته است
  • هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا
  • آمریکا دست به کار شد؛ تولید ۹۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده در اوهایو
  • آمریکا ۱۰۰۰ تن از نیروهایش را از نیجر خارج می‌کند