Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردی که با هدف انتقام‌گیری اقدام به تهیه و انتشار تصاویر نامتعارف از همسر سابقش در فضای مجازی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش شرق، زنی چند روز قبل به پلیس فتا مراجعه کرد و در شکایتی گفت فردی تصاویر شخصی و خصوصی او را در یک صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده و باعث آبروریزی و هتک حیثیت او شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زن گفت نمی‌داند چه کسی و با چه انگیزه‌ای دست به این کار زده است. بعد از طرح شکایت از‌سوی زن جوان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

افسران سایبری پس از بررسی اظهارات شاکی و تحقیقات همه جوانب پرونده با بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

متهم که شوهر سابق شاکی بود بعد از دستگیری به پلیس فتا منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او گفت از ماجرای انتشار عکس‌های همسر سابقش بی‌اطلاع است.

این مرد بعد از روبه‌روشدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر به‌ناچار به جرم خود اقرار کرد و گفت: من و همسر سابقم اختلافات زیادی با هم داشتیم و به‌همین‌دلیل بعد از طلاق برای تلافی و انتقام‌گرفتن از او با ایجاد چند صفحه جعلی با نام و مشخصات همسر سابقم دست به این اقدام زدم تا آبرویش را ببرم.

سرهنگ دوم یوسف شاکری، رئیس پلیس فتای استان خراسان شمالی با تأیید این خبر گفت: ایجاد هویت‌های مجازی و غیرواقعی در فضای مجازی باعث شده مجرمان و برخی کاربران فضای مجازی خیلی راحت‌تر از فضای حقیقی اخلاقیات را زیر پا بگذارند.

این افراد معمولا گمان می‌کنند در صورت شکستن خطوط قرمز اخلاقی و اجتماعی در فضای مجازی مورد سرزنش و یا مجازات قرار نمی‌گیرند، درصورتی‌که قانون‌گذار برای قانون‌شکنان و مجرمان در فضای مجازی نیز مانند فضای حقیقی مجازاتی متناسب در نظر گرفته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اینستاگرام هتک حرمت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888771

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • دستگیری سه نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • شکیرا ول‌کن نیست: سیلی دوباره به صورت پیکه!‏
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند