Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@21:03:20 GMT

نقش اثرگذار انجمن‌های علمی برای تولید علم در کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۵۰۰۰

نقش اثرگذار انجمن‌های علمی برای تولید علم در کشور

رئیس انجمن علمی پزشکی، اجتماعی ایران در مورد نقش موثر انجمن‌های دانشجویی در تولید علم گفت: تشکل‌ها می‌توانند فعالیت‌های علمی انجام دهند اما انجمن‌های علمی می‌توانند با جمع کردن گروه‌های مختلف در کنار هم به صورت متمرکز روی مباحث تخصصی علم فعالیت کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر "علی پاشا میثمی" رئیس انجمن علمی پزشکی، اجتماعی ایران و مدرس دانشگاه در برنامه "گفتگوی علمی" رادیو گفت‌و‌گو در مورد نقش موثر انجمن‌های دانشجویی در تولید علم گفت: تمام دست‌اندرکاران دانشگاهی باید دانشجو باشند و لذا تمام کارهایی که در دانشگاه صورت می‌گیرد توسط دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکل‌ها می‌توانند فعالیت‌های علمی انجام دهند اما انجمن‌های علمی می‌توانند به صورت متمرکز روی مباحث تخصصی علم فعالیت کنند.

این مدرس دانشگاه گفت: اگر بتوان شبکه جامعی که بین محققان و گروه‌هایی که باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشند، تبیین کرده و ارتباط بین گروه‌های مختلف علمی از نظر سلسله مراتب را به درستی تعریف کنیم شاهد بهره‌وری بیشتر خواهیم بود که منجر به تغییرات در حوزه‌های مختلف خواهد شد. انجمن‌های علمی می‌توانند گروه‌های مختلفی را در کنار هم جمع کنند که باعث می‌شود دانشجویان به این بیاندیشند که چه سهمی در تولید علم می‌توانند داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر تعریف زیرساخت مناسب برای انجمن‌های دانشجویی به منظور ترغیب دانشجویان برای ورود به آنها گفت: آن چیزی که در جامعه با آن مواجهیم به عدم شفافیت و پاسخگویی مربوط می‌شود؛ همچنین تصمیمات باید براساس نظرات خبرگان باشد که این رویکرد علمی است و گروه‌های علمی باید مستقل باشند تا بتوانند نتایج پژوهش‌های خود را ارائه کنند و تصمیم‌سازان موظف باشند براساس آن نتایج، تصمیم‌گیری کنند.

رئیس انجمن علمی پزشکی، اجتماعی ایران، ساختارمند کردن فعالیت‌ها و پیروی دقیق از استانداردها را از نکات کلیدی دانست و تصریح کرد: پایبندی به استانداردها و انجام درست فعالیت‌ها منجر به تحول فرهنگی و ساختاری در جامعه خواهد شد و تشکل‌ها می‌توانند در ارتقاء سواد علمی جامعه نقش داشته باشند.

میثمی با بیان اینکه گروه‌های علمی دانشجویی با یک تغییر نگرش در چگونگی ارائه آموزش‌ها در دانشگاه می‌توانند موثر باشند، گفت: نسل آموزش و پژوهش و مهارت‌آموزی را پیش رو داریم و اگر آموزش‌ها را به سطح جامعه برده و به دانشگاه منتقل کنیم و برای آن راه‌حل‌های علمی ارائه شود، جامعه دگرگون خواهد شد.

تولید 20 محصول نانو توسط یک شرکت دانش‌بنیانسیاست‌گذاری در کشور فرایند تخصصی را طی نمی‌کند/چرا تأمین اجتماعی حدود 20 درصد قرارداد کسب‌وکارها را مطالبه می‌کند؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان انجمن های علمی تولید علم فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه تلفنی ۳۱۳۶ در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دکتر مجذوبی با اشاره به اینکه مردم استان همدان و مسافران نوروزی با تماس با سامانه ۳۱۳۶ می‌توانند از خدمات حوزه بهداشت و درمان در استان مطلع شوند گفت: نحوه فعالیت بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه، درمانگاه‌های دندانپزشکی فعال، برنامه کشیک نوروزی مراکز خدمات جامع سلامت استان همدان در این سامانه دیده شده است. 

او تصریح کرد: اطلاعات ایستگاه‌های سلامت در نوروز، پایگاه‌های فعال نمونه گیری و غربالگری نوزادان، داروخانه‌های شبانه روزی فعال و مراکز درمان و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی از دیگر بخش‌هایی است که در این سامانه قابل دسترسی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: مردم استان همدان و مسافران نوروزی همچنین در صورت مواجهه با موارد تخلف بهداشتی درمانی می توانند موضوع را اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • دو اثر جدید اسما الحسنی توسط گروه محمد رسول الله(ص) منتشر شد
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • فعالیت زندانیان در ۱۰۰۰ واحد تولیدی + فیلم
  • فعالیت سامانه تلفنی ۳۱۳۶ در همدان
  • بیش از ۱۰۰ مرکز قرآنی وابسته به انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در قم فعال است
  • سیاست‌های اقتصادی بر مبنای حقایق اقتصادی جامعه اتخاذ شود