Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات ارشد کشورمان با اشاره به کتاب خاطرات ‏«ویلیام برنز »سیاستمدار ارشد آمریکایی که در ایران با عنوان « گفت وگو های پشت پرده » منتشر شده است، نوشت: برنز در این کتاب اذعان می کند که آمریکا دیگر جایگاه سابق را در جهان ندارد و نخواهد داشت.

به گزارش قدس آنلاین، رضا زبیب در صفحه توییتر خود با اشتراک گذاشتن عکس کتاب خاطرات ویلیام برنز نوشت: «ویلیام برنز نمونه یک دیپلمات حرفه ای و مجرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
البته در خاطراتش گاهی جهت دار نوشته است، از جمله در باب مذاکرات مسقط.
دیباچه ۲۲ صفحه ای و بسیار غنی کتاب را از دست ندهید که آیینه شفافِ امروز و فردای امریکاست. برنز اذعان می‌کند که آمریکا دیگر جایگاه سابق را در جهان ندارد ونخواهد داشت ‏جناب آرمین منتظری با زحمت و مهارت، ترجمه روانی در اختیار خواننده قرار داده اند. محدودیت کراکتر مانع از ذکر زحمات ارزشمند ایشان و قدردانی شد.» کتاب گفتگوهای پشت پرده اثر ویلیام جی برنز با ترجمه آرمین منتظری در ۵۵۵ صفحه در ایران چاپ شده است. در مقدمه معرفی این کتاب که از سوی نشر «کتابسرا» منتشر شده است، آمده «این کتاب نوشته یکی از باتجربه ترین دیپلمات های آمریکایی است که در طول دوران کاری اش تجربیات زیادی اندوخته است.  ویلیام برنز این شانس را داشته که در دوران فعالیتش بعنوان یک دیپلمات، رخدادهای بزرگی نظیر فروپاشی بلوک شوروی، اتحاد دو آلمان، جنگ خلیج فارس، حادثه یازده سپتامبر، حمله آمریکا به عراق و افغانستان، بهار عربی و توافق هسته ای گروه ۱+۵ با ایران را تجربه کند. از این رو این خاطرات می‌تواند منبع بسیار ارزشمندی از اطلاعات برای علاقمندان به تحولات بین المللی باشد. در بخش هایی از این کتاب، خصوصا" بخش هایی که به ایران مربوط می شود، ویلیام برنز به طور طبیعی قرائت خود را به عنوان یک دیپلمات آمریکایی از سیاست های ایران ارائه کرده است. بدیهی است که در این موارد نیز مترجم تلاش کرده تا هیچ دخل و تصرفی در متن اصلی صورت نگیرد. برنز دارای مدرک دکترای روابط بین الملل از دانشگاه آکسفورد است که در قالب بورس مارشال آن را دریافت کرده است. به جز این، او سه مدرک دکترای افتخاری هم گرفته است. نیکلاس برنز در جریان مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵ نقشی بسیار موثر ایفا کرده است. او و تیم همراهش مسئول مذاکره محرمانه با تیم مذاکره کننده ایرانی در کشور عمان بودند. این مذاکرات آنقدر مفصل و دقیق بود که بعدها به عنوان چارچوبی برای توافق هسته ای که به برنامه جامع اقدام مشترک معروف شد، انجامید. ویلیام برنز در اکتبر ۲۰۱۴ بازنشسته شد.» ، در حال حاضر ویلیام برنز  مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» است . انتهای پیام منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مذاکرات آمریکا توییتر ویلیام برنز یک دیپلمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در هیچ تهاجمی علیه ایران شرکت نمی‌کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ان بی سی، برخی از مقامات ارشد آمریکایی از واکنش عجولانه اسرائیل به پاسخ موشکی ایران اظهار نگرانی می‌کنند و از این مساله می‌ترسند که با تشدید تنش‌ها، پای آمریکا نیز به این جنگ کشیده شود.

به گفته سه نفر از مشاوران ارشد کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هرچند پیامی آهنین در حمایت از اسرائیل صادر کرده است ولی در جلسات خصوصی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به گسترش تنش‌ها ابراز نگرانی کرده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفت‌وگو با ان بی سی از تماس بایدن با نتانیاهو خبر داد و گفت که بایدن از نتانیاهو خواسته واکنشی به پاسخ موشکی ایران نشان ندهد چون آمریکا در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

به گفته کارشناسان سیاسی و نظامی حملات موشکی ایران هرچند خسارات نسبتاً محدودی داشت، ولی قدرت بازدارندگی شدیدی در تاریخ منطقه به وجود آورد.

چند ساعت بعد از این حملات سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، بیانیه ای صادر کرد و گفت: عملیات به پایان رسیده است و ما تمایلی به ادامه آن نداریم.

یک مقام اسرائیلی در دفتر نتانیاهو گفته است که اسرائیل قصد دارد با همه شرکای خود مشورت کند، ولی تصمیم نهایی را خودش می‌گیرد.

مقام ارشد کاخ سفید در ادامه صحبت‌هایش گفت که فکر نمی‌کند اسرائیلی‌ها استراتژی خاصی برای پاسخ به ایران داشته باشند. اسرائیلی‌ها همیشه بهترین تصمیم‌های استراتژیک را نمی‌گیرند.

دیگر خبرها

  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • آمریکا در هیچ تهاجمی علیه ایران شرکت نمی‌کند
  • ایران کاملا در یک اقدام قانونی از خود دفاع کرده است
  • رایزنی تلفنی دیپلمات ارشد مصر با وزرای خارجه ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • ترس آمریکا از همکاری با اسرائیل در واکنش به ایران
  • آمریکا: در هیچ تهاجمی علیه ایران شرکت نمی‌کنیم
  • هدف پاسخ ایران به اسرائیل از زبان دیپلمات ایرانی
  • بایدن درباره جنگ علیه ایران با نتانیاهو اتمام حجت کرده است
  • بولتون: بازدارندگی آمریکا و اسرائیل به پهپادهای ایرانی باخت
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود