Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بیمه سلامت گلستان از اجرای طرح پزشک خانواده شهری با مشارکت ۱۱۴ پزشک و انتساب ۱۲۹ هزار بیمه‌ شده به این پزشکان خبر داد و گفت: افرادی که فاقد هر گونه بیمه درمانی هستند می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: از اول دی‌ماه نسخه‌های کاغذی برچیده می‌شود و جای خود را به نسخه‌نویسی الکترونیک خواهد داد به عبارت دیگر از ابتدای دی‌ماه نسخه نویسی و هم نسخه‌پیچی به صورت الکترونیک خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هدف این است که از اول دی‌ماه در هیچ جایی نسخه‌نویسی بر روی کاغذ نداشته باشیم هر چند ممکن است به صورت کامل این اتفاق رخ ندهد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 150 هزار نفر از مردم استان معادل 58 درصد جمعیت، تحت پوشش بیمه سلامت هستند ادامه داد: با تلاش مجموعه بیمه سلامت و با همراهی گروه‌های پزشکی در استان، طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی  الکترونیک در استان 97.8 درصد محقق شده است که از این نظر در جایگاه ششم کشور قرار داریم البته فاصله استان با رتبه نخست چند دهم درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بیان داشت: در استان با چالش چندانی در این زمینه مواجه نیستیم اما در دو هفته باقی مانده بین گروه‌های پزشکی و موسسات درمانی حضور خواهیم یافت تا در زمان مقرر بتوانیم پوشش 100 درصدی ایجاد کنیم.

معاون بیمه سلامت: اجرای طرح "نسخه الکترونیک" تا پایان دی‌ماه در کشور تکمیل می‌شود42 میلیون ایرانی زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارنداجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع از اهداف مهم بیمه سلامت است

وی با بیان اینکه اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک یک تکلیف قانونی است، یادآور شد: طبق قانون برنامه ششم توسعه و بودجه 1400 موظف به اجرای این طرح هستیم؛ البته منابع اعتباری هم برای اجرای آن دیده شده و ما برای اینکه سهم بیشتری از این اعتبارات به استان اختصاص پیدا کند تلاش خواهیم کرد.

حسینی در ادامه به‌روز شدن پرداختی‌ها به پزشکان و موسسات درمانی را یکی از مزایای الکترونیکی شدن صدور نسخه‌های پزشکی عنوان کرد و گفت: پرداختی‌های بیمه به پزشکان و مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد گاهی اوقات تا 12 ماه تأخیر داشت، اما با اجرای این طرح اکنون اسناد مربوط به مهرماه را در بخش خصوصی تسویه کردیم و آبان را هم از امروز پرداخت می‌کنیم. در بخش دانشگاهی نیز تا پایان شهریورماه تسویه شده است و منتظر اسناد ماه‌های بعد هستیم.

وی یک خبر خوش هم برای مردم استان داشت و گفت: روستاییان در صندوق بیمه روستاییان و عشایر به صورت رایگان بیمه می‌شوند و در شهرها تا سال 98 آزمون وسع وجود داشت و افراد خود اظهاری می‌کردند و دهک بندی می‌شدند و در نهایت مبلغ پرداخت حق بیمه آنها تعیین می‌شد اما الان آزمون وسع متوقف شده و مردمی ساکن شهرها که فاقد بیمه درمانی هستند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و به صورت رایگان، عضو صندوق بیمه سلامت همگانی شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همچنین توضیح داد: برای ثبت نام متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری به ادارات شهرستانی نیست و افراد می‌توانند در سامانه شهروندی ثبت نام کنند و تقاضای بیمه بدهند یا بیمه خود را تمدید کنند.

وی گفت: تا دو سال قبل آمار بیمه شدگان ما یک میلیون و 275 هزار نفر بود و الان به یک میلیون و 150 هزار نفر رسیده است، بخشی از این کاهش به خاطر رفع همپوشانی است و بخشی دیگر هم به علت قطع بیمه برخی افراد به علت آزمون وسع بود که این افراد و همه کسانی که بیمه درمانی ندارند می‌توانند به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند.

حسینی درباره اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استان هم گفت: به هر پزشکی 750 تا 1500 نفر از بیمه شدگان رایگان را در نظام ارجاع و صندوق اقشار به آنها انتساب دادیم. در حال حاضر 129 هزار و 858 نفر در استان به پزشک خانواده شهری منتسب شدند که 109 هزار و 951 نفر عضو صندوق بیمه سلامت همگانی بوده و 19 هزار و 907 نفر هم سایر اقشار سطح یک همان بیمه شدگان کمیته امداد هستند. ضمن اینکه تاکنون 114 پزشک وارد این طرح شدند که 80 درصد هزینه‌ها را پایان هر ماه به آنان پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام/582/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صورت رایگان پزشک خانواده بیمه درمانی نسخه نویسی بیمه سلامت اجرای طرح دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک

سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک، همچنان با اختلال همراه است و همین موضوع، مشکلاتی را در سطح داروخانه های کشور به وجود آورده است.

به گزارش مشرق، اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت، باعث شده روند خدمت به بیماران در سطح داروخانه‌های کشور دچار مشکل شود و همین موضوع، موجبات نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

داروخانه سیزده آبان، یکی از داروخانه‌های شلوغ و پُر مراجعه در پایتخت است.

مدیر داروخانه سیزده آبان گفت: بخشی از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی و سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت در روزهای اخیر مشکلات زیادی داشته که موجب ازدحام در داروخانه سیزده آبان به عنوان داروخانه مرجع تهران شده است. پیگیری ما از سازمان بیمه سلامت نشان داد تیم متخصصان فناوری اطلاعات در حال به روز رسانی اجتناب ناپذیر سامانه نسخه الکترونیک هستند که موجب کُندی این سامانه شده است.

فاطمه حاجی علی عسگری رئیس مرکز فناوری اطلاعات و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: علت اختلال در سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت، به روز رسانی و ارتقا این سامانه است و تا ۲۴ ساعت آینده این مشکل برطرف خواهد شد و تا آن زمان روند نسخه‌نویسی کاغذی را جایگزین کرده‌ایم.

اما بعد از گذشت سه روز از توضیحات مدیران سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص رفع اختلال سامانه، اما این مشکل هنوز پابرجاست.

محمد اسماعیل کاملی مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سامانه نسخه الکترونیک به هیچ عنوان قطع نیست بلکه دارای نوسان و کُندی است که علت آن تغییر اطلاعات از زیرساخت اولیه این سامانه به زیرساخت جدید است.

وی افزود: در لحظات کند و نوسان سامانه، در هر ۱۰ ثانیه ۲ هزار نسخه تأیید و ثبت می‌شود، اما پیش از این تغییر زیرساخت در هر ۱۰ ثانیه ۵ هزار نسخه تأیید و ثبت می‌شد؛ این مهاجرت اطلاعات به زیرساخت جدید، امری ضروری بود که از اواخر بهمن ۱۴۰۲ آغاز شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • رفع اختلال سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • رفع اختلال در سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک