Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به حسن‌نیت مقامات تهران برای ادامه مذاکرات نتیجه‌بخش تا لغو تمامی تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران تأکید کرد: آمریکا و «ترویکای اروپایی» باید بدانند که پنجره مذاکرات برای همیشه باز نخواهد ماند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مقاله‌ای که به‌طور اختصاصی برای روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو نوشته، مواضع مقامات تهران در جریان مذاکرات وین درباره احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران را تشریح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور خارجه ایران تأکید کرده است، آمریکا و سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) باید درک کنند که پنجره کنونی مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، تا ابد باز نخواهد ماند. امیرعبداللهیان گفت: «می‌خواهم این مسئله را مورد تأکید قرار دهم که پنجره کنونی مذاکرات برای همیشه باز نخواهد ماند، آمریکا و سه کشور اروپایی باید این موضوع را به‌خوبی درک کنند. جمهوری اسلامی قصد دارد به تلاش‌های فعال دیپلماتیک در جهت لغو تحریم‌های غیرقانونی آمریکا ادامه دهد، البته در عین حال، ابزارهای مؤثری برای خنثی‌سازی تأثیر این تحریم‌ها و توسعه پایدار اقتصادی کشور در اختیار دارد.»

این دیپلمات بلندپایه تأکید کرد که تهران برای مذاکرات نتیجه‌بخش به‌منظور احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در وین آمادگی دارد و قاطعانه درصدد دستیابی به نتیجه مثبت این مذاکرات است. وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران به‌رغم‌عدم اجرای تعهدات غربی‌ها بر اساس توافق هسته‌ای، آمادگی دارد حسن‌نیت خود را برای رسیدن به هدف نهایی لغو تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا نشان دهد و مذاکراتی نتیجه‌بخش را در وین دنبال کند.»

به‌گفته وزیر امور خارجه ایران، وضعیت کنونی پیرامون توافق هسته‌ای به‌دلیل اقدامات واشنگتن است که طی چهار سال گذشته از هیچ تلاشی برای از بین بردن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کوتاهی نکرده است، در حالی که مقامات تهران تمام سعی خود را برای زنده نگه‌داشتن این توافقنامه انجام داده‌اند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: «در جریان شش دور قبلی مذاکرات برای طرف ایرانی کاملاً مشخص گردید که آمریکا متوجه نشده که بدون لغو تمامی تحریم‌های غیرقانونی که بعد از خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای علیه ملت ایران اعمال کرده است، راهی برای احیای برجام وجود ندارد.»

وی یادآور شد: این در حالی است که قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به‌طور واضح از تمامی طرف‌های شرکت‌کننده در توافق هسته‌ای درخواست کرده است از برجام حمایت و از هر نوع اقدامی که به این توافقنامه آسیب برساند، خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امیرعبداللهیان تحریم های آمریکا علیه ایران برجام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا ناصر کنعانی در نشست خبری امروز (دوشنبه) با تاکید بر اینکه ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و به دنبال تقویت صلح و ثبات در منطقه است، گفت: عملیات انجام شده از سوی ایران از مشروعیت بین‌المللی برخوردار بود و مقدمات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی لازم را در این زمینه انجام داده بود.

آمریکا با کمک به رژیم صهیونیستی بر روی طرف بازنده شرط‌بندی کرده است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در ارائه بسته کمک مالی به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین خاطرنشان کرد: این مصوبات مایه تاسف است و در واقع ارائه کمک‌های هنگفت نظامی و مالی از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی چیزی جز ارائه پاداش از سوی آمریکا به یک رژیم جنایتکار که هفت ماه متوالی است اقدام به جنایت جنگی کرده، نیست.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا اعتبار ملت خود را در کنار رژیمی قرار داده است که در این ایام هیچ پیروزی به جز کشتار و انجام جنایت به دست نیاورده است، اظهارکرد : آمریکا بر روی طرف بازنده شرط بندی کرده است و این گونه اقدامات کمکی به طرف بازنده نمی‌کند.

از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها کناره‌گیری نکرده‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال ایسنا در مورد گفت‌وگوهای انجام شده در مورد لغو تحریم‌ها در جریان سفر وزیر خارجه به نیویورک گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان استفاده کرده و از چارچوب‌های دیپلماتیک که تامین کننده منافع ملی ایران است کناره‌گیری نکرده است.

طرفی که در برجام زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران

کنعانی با بیان اینکه طرفی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران، خاطرنشان کرد: شرکای آمریکا در حوزه برجام نیز نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این مدت در مسیر بی‌اثرسازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این زمینه نیز توفیق‌های زیادی داشته است، گفت: از طرف دیگر ما تلاش کرده‌ایم که از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده کنیم و طبیعتاً در نشست‌های بین‌المللی و دیدارها با طرف‌هایی که در موضوع برجام می‌توانند ایفای نقش کنند یا اساساً نقش تعریف شده‌ای در این زمینه دارند این موضوع مطرح می‌شود .

کنعانی گفت: سازمان ملل و دیدارهایی که در جریان آن انجام می‌شود همواره فرصتی است که موضوع رفع تحریم‌ها نیز در آن مطرح شود.

اقدام ایذایی در اصفهان یک اقدام بی‌ارزش از نظر نظامی بود

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مورد حوادث اصفهان و اتفاق رخ داده در بامداد جمعه بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شده است، گفت: آنچه که انجام شد حتی اسمش را نمی‌توانیم عملیات بگذاریم یک اقدام ایذایی بود که ما مشابه آن را نیز پیش از این مشاهده کرده بودیم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و هیچ طرف دیگری مسئولیت این موضوع را قبول نکرده‌اند، ادامه داد: در این زمینه سیستم دفاعی ایران به صورت حرفه‌ای عمل کرد و طرف اقدام کننده به هیچ سطحی از اهداف خود دست پیدا نکرد و یک اقدام بی‌ارزش از نظر نظامی بود.

کنعانی در پاسخ به اصرار سوال خبرنگار پرسش کننده گفت: این موضوع ارزش پیگیری در این سطح را نداشت.

این خبر تکمیل می‌شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898216

دیگر خبرها

  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه