Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکرات و توافقات انجام شده با کشور‌های همسایه بر دیپلماسی حمل و نقل برای توسعه روابط با همسایگان تاکید کرد و گفت: در دو ماه گذشته وضعیت ترانزیت در کشور متحول شده است.

به گزارش برنا از وزارت راه و شهرسازی؛ آقای رستم قاسمی افزود: در دو ماه گذشته وضعیت ترانزیت در کشور متحول شده است و توافقات خوبی با پاکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان انجام شده و توانسته‌ایم دیپلماسی حمل و نقل را برای گسترش ترانزیت در کشور به کار بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 قاسمی با اشاره به پیش‌بینی منابع مالی خارج از ردیف بودجه برای توسعه صنعت حمل ونقل کشور، افزود: راهکار‌های مختلفی در نظر داریم که یکی از آن‌ها تهاتر املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با پروژه‌های مسکن و راهسازی است.

 وی گفت: به این منظور، ایجاد دو صندوق حمل و نقل و مسکن نیز پیش بینی شده که اقدام بسیار خوبی است. چراکه درآمد‌های وزارتخانه در این دو صندوق تجمیع شده و بدون ورود به خزانه برای توسعه هر دو حوزه زیر نظر وزارت راه و شهرسازی یعنی مسکن و حمل و نقل هزینه خواهد شد.

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بودجه خوبی برای ایجاد کریدور شیراز- بوشهر در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم شاهد پیشرفت هر دو پروژه و احداث آزادراه و راه آهن بین دو استان فارس و بوشهر باشیم.

قاسمی از نمایندگان مجلس خواست که در بودجه ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی به ماموریت‌های کلان و قابل توجه این وزارتخانه در توسعه زیرساخت‌ها توجه شود.

لزوم ارتقای سهم حمل و نقل به ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی

قاسمی همچنین در نشست با نمایندگان استان آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت نامطلوب صنعت حمل و نقل کشور گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با تامین منابع مالی خارج از ردیف بودجه بتوانیم این صنعت را بازسازی کرده و مشکلاتی نظیر کمبود ناوگان را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: حمل و نقل باید با توجه به موقعیت ژئوپلتیکی ایران ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل دهد و برای قرار دادن این صنعت در جایگاه واقعی خود طرح بزرگی در دست اقدام است که جزئیات آن بعدا اعلام خواهد شد.

قاسمی از نمایندگان خواست تا وزارت راه و شهرسازی را در تصویب بودجه ۱۴۰۱ همراهی کنند و بودجه متناسب با ماموریت‌های این وزارتخانه تصویب شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در بسیاری از موارد، طرح‌های وزارت راه و شهرسازی نه به اعتبار که به اجازه نیاز دارد و امید است نمایندگان در این مسیر وزارتخانه را یاری کنند.

 قاسمی افزود: برای واحد‌های باقی مانده مسکن مهر در استان آذربایجان غربی برنامه‌ریزی شده است تا احداث این واحد‌ها به اتمام برسد و همچنین باید در ۴ سال آینده ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در این استان احداث شود که مسائلی، چون تامین زمین برای این طرح در دست پیگیری است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پاکستان حمل و نقل راه و شهرسازی صنعت وزارت راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی برای توسعه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان که صبح امروز به همراه رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به اسلام آباد سفر کرد، در حاشیه مراسم امضای ۸ سند همکاری میان دو کشور اظهار کرد: همکاری‌های حمل‌ونقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای از مسائل مطرح شده به‌منظور توسعه روابط دو کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

به گفته بذرپاش، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پرواز‌ها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

منبع : وزارت راه وشهرسازی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • اظهارات جدید رئیسی درباره میز مذاکره و دیپلماسی
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند