Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید حسن فرزام مهر مدیر دفتر مهندسی نیروگاه اصفهان گفت: واحد شماره ۴ بخاری نیروگاه اصفهان با ظرفیت تولید ۳۲۰ مگاوات که برای اجرای تعمیرات دوره‌ای از مدار تولید خارج شده بود، پس از پایان فعالیت‌های تعمیراتی، به شبکه سراسری بازگشت.

سید حسن فرزام مهر گفت: در این دوره از تعمیرات، فعالیت‌های مهمی شامل شستشوی پکینگ سل‌های انتهایی برج خنک کن، جایگزینی شافت فیبر کربن به جای میل گاردان تعدادی از فن‌های کولینگ تاور، بررسی لوله کلیه مبدل‌های حرارتی شامل کندانسور، کولر‌های هیدروژن ژنراتور، کولر‌های آب استاتور، کولر‌های سیل، کولر‌های کلوز سیکل و کولر‌های روغن اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تمامی فعالیت‌های این دوره از تعمیرات واحد شماره ۴ بخاری از طرف متخصصان مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق این نیروگاه اجرا شده است.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه اصفهان شبکه سراسری تعمیرات اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی در توزیع برق شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند در این کلانشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد رضا سلاحی با اشاره به ابلاغ 180 برنامه عملیاتی شرکت توانیر برای گذر موفق از پیک تابستان 1403 گفت: توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریت‌های ابلاغی شرکت توانیر یکی از کلید واژه‌های مهم در کنترل پیک بار مصرف است که در تامین پایدار برق، رشد بهره وری، افزایش ضریب اطمینان و ایمنی، مدیریت بار، کاهش هزینه نقش بسزایی دارد.

وی گفت: با هدف ارتقای شاخص قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، اقدامات شاخصی در نصب کنتور‌های هوشمند، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.

مدیر عامل توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه امروزه عزم جدی جهت مدیریت بار با اتخاذ راهکار‌های متعدد مانند هوشمندسازی شبکه، کنتور‌های هوشمند و همینطور طرح‌های تشویقی در دستور کار قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و همدلی مشترکین اقدامات موثری در راستای استفاده بهینه از انرژی گرانبهای برق صورت خواهد گرفت.

 وی گفت از سال 1401 تاکنون با نصب 200 کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق این شرکت رشد ده برابری داشته است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز گفت: علاوه بر افزایش نقاط کنترل پذیر و فرمانپذیر در شبکه‌های برق با نصب کنتور‌های هوشمند قابلیت پایش لحظه‌ای فراهم شده است.

سلاحی با بیان اینکه تا کنون 20171 کنتور هوشمند در محدوده عملکرد این شرکت نصب شده است گفت: تا کنون 65 درصد تعداد اشتراک‌های ادارات و 90 درصد بار این اشتراک‌ها با نصب 1476 کنتور هوشمند، 100 درصد اشتراک‌های کشاورزی با نصب 14825 کنتور هوشمند، 11 درصد تعداد اشتراک‌های تجاری و 25 درصد بار این اشتراک‌ها با نصب 4053 کنتور هوشمند و 12600 کنتور برق خانگی به کنتور‌های هوشمند کنترل پذیر و فرمانپذیر تجهیز شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز با اشاره به اینکه سامانه هوشمندسازی شبکه برق با استقرار سیستم قرات از راه دور با اولویت کنتور‌های دیماندی (مشترکین صنعتی- کشاورزی- ادارات- مشترکین تجاری) در دستور کار قرار دارد گفت: امکان برقراری ارتباط دو سویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کنتور‌های هوشمند است.

سلاحی گفت: ایجاد زیر ساخت‌های فنی و مهندسی، استفاده از طرح‌های انگیزشی و تشویقی و اصلاح نظام تعرفه‌ای همگی در راستای اصلاح الگوی مصرف و سوق دادن انرژی برق بعنوان یک سرمایه ملی به بخش مولد جامعه است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز افزود: انرژی گرانبهای برق به عنوان سرمایه ملی، نه یک انتخاب بلکه یک الزام اخلاقی و اجتماعی است، که خوشبختانه به راحتی و بدون آسیب به رفاه خانواده با رعایت نکات ساده مانند استفاده از دمای آسایش 24 الی 26 درجه سانتگیراد برای وسایل سرمایشی، استفاده حداکثری از نور طبیعی، عدم استفاده همزمان از وسایل پرمصرف برقی و ... می‌توان نقش مهمی در صرفه جویی حداقل 20 درصدی در مصرف برق ایفا کرد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • اسلامی: امنیت مرکز‌های هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است
  • فعالیت واحد رفع نقص کارت داوطلبان کنکور سراسری در کیش
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • جدیدترین جزئیات از ساخت نیروگاه‌های برق‌ هسته‌ای ایران
  • توضیحات جدید رئیس سازمان انرژی اتمی از ساخت نیروگاه‌های برق هسته‌ای+ فیلم
  • تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور به روزهای پایانی رسید
  • بازگشت واحد‌های بخار نیروگاه طرشت به مدار تولید
  • تخلفات کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی شامل چه مواردی است؟
  • تعمیرات اساسی تجهیزات نیروگاه ری توسط متخصصان داخلی