Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر اقتصاد گفت: در حوزه مسکن، تجربه تامین مالی متفاوت خواهد بود، در نظر داریم که از ظرفیت های خارجی نیز در این زمینه استفاده کنیم تا تکنولوژی هایی را برای ساخت مسکن بیاورند و منتظر خبرهای خوبی در این زمینه باشید.
به گزارش خبرگزاری آریا، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشستی که به مناسبت روز دانشجو با حضور تشکل‌های دانشجویی دانشگاه های تهران در وزارتخانه اقتصاد برگزار شد، گفت: در حوزه مسکن، تجربه تامین مالی متفاوت خواهد بود که برخلاف طرح هایی مانند مسکن مهر، فشار کمتری ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی در نظر داریم که از ظرفیت های خارجی نیز در این زمینه استفاده کنیم تا تکنولوژی هایی را برای ساخت مسکن بیاورند و منتظر خبرهای خوبی در این زمینه باشید.
او گفت: مشکل اصلی کشور که سبب تورم شده است به جز اثر نقدینگی‌هایی که از نظام بانکی ایجاد می شود، کسری بودجه دولت است. در این زمینه حتما لازم است که هزینه های جاری دولت کنترل شود که قطعا این رویه دنبال می شود.
خاندوزی گفت: در زمینه رمز ارزها باید اعلام کنم که کمیته تصمیم گیری این حوزه تشکیل شده و در حال آماده کردن پیش نویس‌های لازم هستند. علت تعلل در زمینه رمز ارزها نیز مواردی بوده که تاکنون فوریت بیشتری نسبت به رمز ارزها داشته اند.
وزیر اقتصاد بیان کرد: بناست که 110 هزار میلیارد تومان از سهام و اوراق دولت در اختیار سازمان تامین اجتماعی و صندوق ها قرار بگیرد.
خاندوزی گفت: دولت قائل به این است که ارز 4200 تومانی به صورت تدریجی حذف شود که شوک به دنبال نداشته باشد. ارز دارو حفظ خواهد شد و در خصوص نان که قوت غالب مردم است نیز فشاری وارد نخواهد شد. به دنبال حذف این ارز، قطعا قیمت چند قلم کالای مشمول این ارز افزایش می یابد اما باید در نظر داشت که با حذف این ارز و تبدیل به نرخ ارز معقول، صرفه اقتصادی ایجاد و به سمت کاهش وابستگی استراتژیک حرکت خواهیم کرد.
خاندوزی گفت: برنامه‌های جدی در موضوع سهولت کسب و کار در دست داریم که تا پایان امسال شاهد سهولت و حذف بسیاری از موانع کسب و کار‌ها خواهید بود.
او گفت: در بودجه 1401 مسیر کاهش تبعیض‌ها در زمینه حقوق و دستمزد‌ها ادامه پیدا می‌کند. لایحه اصلاح قانون سیاست‌های اصل 44 در سه ماهه ابتدای کار دولت، آماده و به دولت تقدیم شد. همچنین، در بودجه 1401 مقرر شده است که صندوق تثبیت بازار سرمایه بسیار قوی‌تر از قبل به کار خود ادامه دهد. از هفته اول آغاز به کار، فرم تعارض منافع را امضا کردم و به همه معاونان نیز تکلیف شد که این کار را انجام دهند.
خاندوزی گفت: دفتر نظارت و پایش در وزارت اقتصاد را داریم که مبتنی بر خواسته رهبر انقلاب، از دانشجویان دعوت می شود که در این زمینه همراهی کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزیر اقتصاد رمز ارزها ارز 4200 تومانی تامین اعتبار مسکن خاندوزی گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه شهدای سمنان با بیان اینکه سمنان استان دین مداری و علم و دانش است، تاکید کرد: برخورداری استان سمنان از دانشمندان، فرهیختگان و علما به خصوص سه هزار شهید استان نشان از غنای این استان دارد.

وی با بیان اینکه باید به خانواده شهدا و ایثارگران استان سمنان ادای احترام کرد، افزود: سمنان استانی صنعتی، گردشگری، معدنی و کشاورزی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مصوبات خوبی در دور اول سفر استانی در سال ۱۴۰۰ داشتیم، ابراز کرد: مدیران استان سمنان به خوبی اجرای مصوبات را پیگیری کردند.

رئیسی بیان کرد: گام‌های خوبی در نهضت ملی مسکن برداشته شده تا شاهد رفع نیاز مردم در این زمینه باشیم همچنین فعال کردن کارخانه‌های نیمه تعطیل و یا تعطیل از دیگر اقدامات خوب صورت گرفته در این استان است.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است، گفت: مسئله آب دیگر موضوع مهم استان است.

رئیس جمهور گفت: کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته اما در میانه راه هستیم.

کد خبر 6081571

دیگر خبرها

  • ماجرای ایران چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی؛ آیا موج جدید تورم در راه است؟
  • استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسئولان در رفع مشکلات مردم
  • افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟