Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین با انتقاد از حجم پایین روابط تجاری و اقتصادی میان ایران و اوکراین، علیرغم ظرفیت‌های موجود، خواستار بهره‌برداری از معادن، انرژی، محصولات کشاورزی و شیمیایی شد.

به گزارش برنا، علی نیکزاد ثمرین صبح روز سه شنبه در دیدار آندری ولادیمیرویچ بوهدانتس رییس گروه دوستی پارلمانی اوکراین و ایران گفت: پارلمان‌ها ظرفیت زیادی برای توسعه مناسبات بین دو کشور داشته و همکاری‌های پارلمانی یکی از اولویت‌های ما برای گسترش روابط دو جانبه است و می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همکاری‌ها در سایر بخش‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس در ادامه با بیان اینکه گروه‌های دوستی پارلمانی نقش مهمی در تقویت دیپلماسی پارلمانی دارند، اظهار کرد: گفت وگوی نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی دو کشور در رفع موانع قانونی احتمالی همکاری‌ها مفید خواهد بود که در همین راستا نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در مجلس شورای اسلامی آمادگی تعامل و گفت وگوی مستمر با همتایان خود در پارلمان اوکراین را دارند.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: ایران از نخستین کشورهایی بود که استقلال اوکراین را به رسمیت شناخت و با این کشور اقدام به برقراری روابط دیپلماتیک کرد لذا روابط دو کشور طی سه دهه اخیر همواره مبتنی بر احترام متقابل بوده است.

وی همچنین با اشاره به سطح پایین تبادلات تجاری دو کشور، تصریح کرد: حجم روابط تجاری و اقتصادی ایران و اوکراین با ظرفیت‌های موجود تناسبی ندارد که ضروری است طرفین با گفت وگو و مساعی مشترک، سطح تبادلات فیمابین را به نفع دو ملت ارتقا دهند.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی بهره‌برداری از معادن، انرژی، محصولات کشاورزی و شیمیایی را مهمترین حوزه‌های مستعد همکاری طرفین دانست.

گفت وگوی نمایندگان دو کشور موجب تسهیل همکاری‌ها می‌شود

آندری ولادیمیرویچ بوهدانتس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران گفت: پارلمان اوکراین از توسعه روابط با مجلس شورای اسلامی استقبال کرده و علاقمندیم گفت وگوی نمایندگان دو کشور در گروه‌های دوستی پارلمانی جهت تسهیل همکاری‌ها تداوم یابد.

وی با قدردانی از حمایت ایران از تمامیت ارضی اوکراین یادآور شد: ایران و اوکراین همواره روابط خوب و رو به رشدی داشته و چالش‌ها و موانع همکاری‌ها در فضای گفت وگو قابل رفع هستند از این رو اوکراین از گفت وگوهای نمایندگان سیاسی و پارلمانی دو کشور استقبال می‌کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی اوکراین و ایران با تایید سخنان نیکزاد درخصوص سطح نازل روابط تجاری و اقتصادی ایران و اوکراین ابراز امیدواری کرد با گفت وگوی نمایندگان سیاسی، پارلمانی و بخش‌های خصوصی دو طرف این نقیصه برطرف شود به طوری که سطح روابط تجاری و اقتصادی دو طرف متناسب با ظرفیت‌های موجود باشد.

بوهدانتس در این دیدار جهت تداوم گفت وگوهای پارلمانی فیمابین از علی نیکزاد رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین دعوت کرد که در راس هیاتی پارلمانی به کی‌یف سفر کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران مجلس جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی استقلال مجلس شورای محصولات کشاورزی شورای اسلامی علی نیکزاد علی نیکزاد رییس گروه دوستی پارلمانی روابط تجاری و اقتصادی گفت وگوی نمایندگان ایران و اوکراین ظرفیت های موجود همکاری ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۵۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت امور خارجه پاکستان در پایان اولین سفر رسمی «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور اعلام کرد: در جریان این سفر مهم دو کشور همسایه برای تبدیل مرز‌های صلح و دوستی خود به مرز «رفاه مشترک» توافق کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، درحالیکه سفر دو روزه «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان صبح امروز به پایان رسید، وزارت امور خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت بلندپایه جمهوری اسلامی ایران به ریاست «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و تعداد زیادی از وزرای کابینه دولت این کشور به دعوت «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان یک سفر رسمی دو روزه (۲۲ الی ۲۴ آوریل) به پاکستان انجام دادند.
این بیانیه افزود: در جریان این سفر مقامات دو کشور بر عزم خود برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک» تاکید و پیرامون تقویت روابط تجاری بویژه از طریق توسعه بازارچه‌های مرزی و همچنین تجارت در حوزه انرژی بحث و تبادل نظر کردند.
در این بیانیه آمده است: ایران و پاکستان برای افزایش حجم تجارت سالانه خود به ۱۰ میلیارد دلار طی پنج سال آینده توافق کردند.
وزارت خارجه پاکستان افزود: طرفین تمامی ابعاد روابط دوجانبه پاکستان و ایران را مورد بررسی قرار داده و همچنین در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی گفتگو کردند؛ همچنین در این سفر چندین تفاهم نامه و سند همکاری میان دو کشور همسایه به امضا رسید.
این بیانیه با اشاره به بررسی روابط فرهنگی، مذهبی، تمدنی و همچنین مردمی ایران و پاکستان در جریان سفر هیئت بلندپایه ایرانی به شهر‌های اسلام آباد، لاهور و کراچی افزود: مقامات دو کشور توافق کردند که روابط دوجانبه و برادرانه خود را از طریق تبادل منظم هیئت‌های بلندپایه تقویت کنند.
در بخش پایانی این بیانیه آمده است: تقویت همکاری میان مقامات نظامی و امنیتی دو کشور با هدف مقابله با معضل تروریسم و تاکید مجدد بر اهمیت پروژه‌های حوزه انرژی از جمله پروژه انتقال گاز «آی پی» از دیگر محور‌های گفتگوی مقامات ایران و پاکستان بوده است.

دیگر خبرها

  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است