Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع صهیونیستی امروز سه‌شنبه گزارش دادند که «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به قاهره پایتخت مصر سفر می‌کند.

این دومین سفر لاپید به قاهره خواهد بود و وی تابستان گذشته نیز در سفری به مصر با مقامات این کشور دیدار کرد.

بنابر گزارش وبگاه «فلسطین الیوم»، لاپید در دیدار با مقامات مصر، بر طرح معروف خود موسوم به «اقتصاد در مقابل امنیت» و اوضاع غزه متمرکز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

بنابر این گزارش، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین پاره‌ای از موضوعات منطقه‌ای از جمله برنامه هسته‌ای ایران را بررسی خواهد کرد.

لاپید در این سفر با «سامح شکری» همتای مصری خود دیدار خواهد کرد و احتمالا با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور نیز دیدار کند اما آنگونه که منابع صهیونیستی گزارش داده‌اند هنوز طرف مصری موافقت خود با دیدار لاپید و السیسی را اعلام نکرده است.

همچنین لاپید قرار است چندین قطعه آثار باستانی مصر را که از این کشور به سرقت رفته و به دست اداره آثار باستانی رژیم صهیونیستی افتاده بود، به مصر بازگرداند.

مقامات مصر در سال‌های اخیر بارها از رژیم صهیونیستی درخواست کرده بودند که این قطعات باستانی را به قاهره بازگرداند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: یائیر لاپید قاهره رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت نتانیاهو با مشارکت هیات صهیونیستی در دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مشارکت هیاتش در دور دیگری از مذاکرات غیرمستقیم با جنبش حماس در دوحه و قاهره موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد او با اعزام دو هیات به مصر و قطر موافقت کرده است، جایی که مذاکره‌کنندگان به دنبال آزادی اسرای صهیونیستی به عنوان بخشی از توافق احتمالی آتش‌بس در غزه هستند.

به گزارش آناتولی، دفتر نتانیاهو اعلام کرد نخست‌وزیر با روسای سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، شاباک و موساد صحبت کرد و توافق کرد که دو هیات از طرف آنها در روزهای آینده به دوحه و قاهره بروند.

این موافقت چند ساعت پس از آن صورت گرفت که تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی امروز گزارش کرد در جلسه عصر پنجشنبه کابینه جنگ بین بنیامین نتانیاهو از یک سو، و وزیران «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» از سوی دیگر، درمورد مدیریت جنگ، درگیری لفظی روی داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد «دیوید بارنیا»، رئیس سازمان اطلاعاتی موساد در این دیدار درخواست کرده که اختیارات هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی درباره آزادی اسرای صهیونیستی گسترش یابد و همین درخواست موجب درگیری لفظی بین دو وزیر و نتانیاهو شد.

مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و حماس با میانجیگری قطر، مصر و آمریکا در دوحه با هدف دستیابی به توافق مبادله اسرا و آتش‌بس دوم بین دو طرف ادامه دارد. در نخستین آتش بس موقت که اوایل ماه دسامبر یک هفته به طول انجامید، منجر به تبادل زندانیان و انتقال کمک‌های انسانی محدود به غزه شد.

حداقل ۹ هزار و ۱۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند و از سوی دیگر، تخمین زده می‌شود که حدود ۱۳۴ اسیر صهیونیستی در غزه حضور داشته باشد، در حالی که حماس اعلام کرد ۷۰ نفر از آنها در حملات رژیم صهیونیستی به کشته شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر جنگ ویرانگری را علیه غزه آغاز کرده است که ده‌ها هزار شهید و مجروح برجای گذاشته است که بیشتر آنها کودک و زن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موافقت نتانیاهو با مشارکت هیات صهیونیستی در دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه
  • جنگ غزه، محور رایزنی وزیر خارجه ایرلند با مقام‌های فلسطین، اردن و مصر
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان در عشق‌آباد
  • مصاحبه|پیام های منطقه ای سفر رهبر حماس به تهران
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • آستین: محافظت از غیرنظامیان در غزه یک موضوع اخلاقی است!
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان