Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خبر داد: انتشار کلیپ "کتک زدن کودک" در فضای مجازی طی چند روز اخیر مربوط به کشور ایران نیست و این کلیپ اولین بار در سال ۲۰۱۹ در فضای مجازی منتشر شده و مربوط به کشور هندوستان است.

خبرگزاری میزان- سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر، کلیپ دردناکی مبنی بر" کتک زدن وحشیانه یک کودک در فضای مجازی" منتشر شد، اظهار داشت: این کلیپ مربوط به کشور ایران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به نسبت دادن کلیپ مذکور به کشور ایران، شاهد حجم وسیعی از واکنش‌های همدردی و پی گیری از سوی اصحاب رسانه بودیم که در این خصوص ضمن بررسی‌های اولیه مشخص شد این کلیپ در سال ۲۰۱۹ اولین بار در فضای مجازی منتشر شده و مربوط به کشور هندوستان است.

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه متاسفانه بار‌ها شاهد پخش تصاویر "دردناک کودک آزاری، دگر آزاری، حیوان آزاری و ..." که هیچ ارتباط و سنخیتی با کشور نداشته است، بوده‌ایم، عنوان کرد: اغلب این کلیپ‌ها در فضای مجازی از سوی کاربران و جریانات خاص، با اهداف مغرضانه، با حذف صدا یا صدا گذاری کاذب و استفاده از ترفند‌های خاص به منظور جریحه دار شدن احساسات عمومی و ایجاد جو روانی در کشور منتشر شده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا بیان داشت: متاسفانه همواره با عدم آگاهی برخی از کاربران عزیز کشورمان در عدم توجه به تاریخچه و سابقه تولید و انتشار محتوا‌های منتشر شده در فضای مجازی، با ارسال کلیپ‌ها به سایر کاربران، بارگذاری در گروه‌ها، کانال‌های خانوادگی یا کاری و دوستان باعث باز نشر وسیع کلیپ‌ها می‌شوند.

سرهنگ پاشایی خاطر نشان کرد: بار‌ها شاهد انتشار کلیپ‌های مضامین " کودک آزاری، دگر آزاری، حیوان آزاری، تخریب اموال عمومی و تهدید شهروندان توسط افراد شرور" مربوط به همین کشور نیز بوده‌ایم که بلافاصله با اقدامات فنی و کارشناسی پلیس فتا ضمن شناسایی مرتکبان، در سریع‌ترین زمان ممکن با مجرمان و متخلفان برخود قانونی صورت گرفته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اقدام قضایی و انتظامی پلیس فتا علیه این دسته افراد که با تهدید و انتشار این کلیپ‌ها باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی افراد جامعه می‌شوند در دستور کار این پلیس قرار دارد، گفت: هموطنان نیز در صورت مشاهده هر گونه کلیپ تصویری، صوتی، عکس یا تصویر نوشته با مضامین مختلف و مشابه؛ ابتدا با انجام بررسی‌های اولیه نظیر جستجو در موتور‌های جستجو گر یا حتی شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها اطلاعات لازم را در زمینه آن کلیپ به دست آورند.

سرهنگ پاشایی افزود: کاربران می‌بایست در مورد تاریخچه محتوای منتشر شده، مکان، زمان، علت انتشار و سایر اطلاعات زمینه‌ای را کسب کنند و حتی المقدور از انتشار بدون هدف یا ارسال به سایر بستر‌های ارتباطی تا حصول اطمینان کامل اجتناب کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از عموم مردم خواست: در صورت مواجهه با موارد مشکوک و نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ جهت رسیدگی هر چه سریع‌تر گزارش دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیب های اجتماعی پلیس فتا تکذیب شایعه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی پلیس فتا تکذیب شایعه معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا فضای مجازی مربوط به کشور منتشر شده کلیپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان در توئیتر صفحه‌ای ندارد

سردار رادان فرمانده کل انتظامی در توئیتر صفحه‌ای ندارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اخیرا صفحه‌هایی در شبکه اجتماعی توئیتر با نام سردار احمدرضا رادان راه‌اندازی شده است که برخی اخبار مربوط به پلیس در آن منتشر می‌شود.

خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرد که فرمانده کل انتظامی هیچ صفحه‌ای در شبکه اجتماعی توئیتر ندارد و اخبار و مواضع مربوط به این فرمانده تنها در رسانه‌های رسمی و هچنین خبرگزاری پلیس منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • کلیپ پربیننده مهران مدیری در فضای مجازی برای مقایسه قیمت‌ها
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • سیاه نمایی‌ها در فضای مجازی به نوسانات بیشتر بازار ارز دامن می‌زند
  • سردار رادان در توئیتر صفحه‌ای ندارد
  • (عکس) تصاویر وایرال شده از کریستیانو رونالدو با ریش؛ ماجرا چیست؟