Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد انتظار نمی‌رود در نتیجه گفت‌وگوی مجازی که قرار است تا ساعاتی دیگر بین «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «جو بایدن» همتای آمریکایی وی بر سر اوکراین برگزار شود، پیشرفتی حاصل گردد.

به گزارش رویترز، انتظار می‌رود که بایدن و پوتین حدود ساعت ۱۵:۰۰ به وقت گرینویچ (۱۸ و ۳۰ به وقت ایران) در بحبوحه نگرانی‌های غرب در خصوص افزایش نیروهای روسیه در نزدیکی اوکراین، یک کنفرانس ویدئویی برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آمریکایی روز دوشنبه گفتند بایدن قصد دارد به پوتین درباره عواقب شدید اقتصادی در صورت حمله به روسیه هشدار دهد. روسیه طرح حمله به اوکراین را رد کرده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که مسکو از تمایل قابل پیش‌بینی کاخ سفید برای توسل به تحریم‌ها متأسف است، اما گفت که پوتین آماده شنیدن نگرانی‌های بایدن است و همچنین می‌خواهد نگرانی‌های خود را مطرح کند.

پسکوف گفت: نیازی نیست از این گفت‌وگو انتظار پیشرفت داشته باشیم. این یک گفت‌وگوی کاری در یک دوره بسیار دشوار است.

وی افزود: تشدید تنش ها در اروپا فوق‌العاده است و این مستلزم بحث خصوصی در بالاترین سطح است.

کرملین دیروز (دوشنبه) هم در آستانه تماس سران دو کشور، وضعیت روابط روسیه و ایالات متحده را «اسفناک» توصیف کرد.

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت ناتو و تضمین‌های بلندمدت امنیت روسیه از سوی غرب که پوتین گفته مسکو به آن نیاز دارد، در تماس روز سه‌شنبه میان سران دو کشور مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بایدن پیش از این تماس، روز دوشنبه با سران کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا تماس گرفت و در مورد نگرانی مشترک آن‌ها در خصوص افزایش توان نظامی روسیه در مرزهای اوکراین صحبت کرد. آن‌ها هم از روسیه خواستند که تنش‌ها را کاهش دهد.

یک منبع آگاه دیگر به رویترز گفت که هدف قرار دادن حلقه داخلی پوتین با تحریم‌ها مورد بحث قرار گرفته اما هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است. این شخص اضافه کرد که انتظار نمی‌رود بایدن به جزئیات اقدامات احتمالی با پوتین وارد شود، اما در عوض در مورد هزینه‌های اقتصادی هشدار می‌دهد.

به نوشته رویترز، یکی دیگر از افراد آشنا به این وضعیت خبر داد که تحریم‌ها علیه بزرگترین بانک‌های روسیه نیز توسط آمریکا و متحدان اروپایی آن در نظر گرفته شده است. این منبع گفت که این گزینه توانایی روسیه برای تبدیل روبل به دلار و سایر ارزها را هدف می‌گیرد.

پیش از این نیز شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش داده بود که کاخ سفید همچنین قصد دارد از گزینه احتمالی قطع دسترسی روسیه به سیستم جهانی ارتباطات بین بانکی موسوم به سوئیفت استفاده کند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا هستند مدتی است با اظهارنظرهای غیرمستقیم از طریق گزارش‌های منابع بی‌نام در رسانه‌ها، روسیه را به طراحی حمله علیه اوکراین متهم کرده‌اند. این در حالی است که اوکراین اوایل سال جاری محموله بزرگی از مهمات و موشک‌های «جاولین» آمریکایی را دریافت کرد و نظامیان این کشور می‌گویند خمپاره و پهپادهای تهاجمی ترکیه‌ای را نیز در اختیار دارند.

روزنامه «واشنگتن‌پست» روز شنبه به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور مدعی شد روسیه در حال آماده‌سازی زمینه برای یک حمله نظامی گسترده علیه اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۲ با مشارکت ۱۷۵ هزار نیرو است.

آمریکا و ائتلاف ناتو در بهار سال جاری هم اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کردند. طرف‌های غربی در آن زمان مدعی شده بودند روسیه نزدیک به ۱۰۰ هزار نیروی نظامی و تجهیزات نظامی نظیر تانک و جنگنده را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین کرملین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد

خبرگزاری تاس چهارشنبه شب گزارش داد که سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه معاون خود را به اتهام دریافت رشوه برکنار کرد.

به گزارش ایرنا، تاس به نقل از یک منبع در وزارت دفاع روسیه نوشت: «تیمور ایوانوف» به دستور شویگو از معاونت وزارت دفاع برکنار شده است.

ایوانوف متهم است که یک میلیون روبل (۱۰ هزار و ۸۰۰ دلار) رشوه دریافت کرده است. وی در صورت محکومیت نهایی، ممکن است که به ۱۵ سال زندان محکوم شود.

وی روز چهارشنبه در لباس نظامی در دادگاهی در مسکو حاضر شد و تا ۲۳ ژوئن (سوم تیر ماه) که جلسه محاکمه وی برگزار خواهد شد، در بازداشت خواهد بود.

«دنیس بالویف» وکیل ایوانوف گفت که با ارائه درخواستی خواستار بازداشت خانگی ایوانوف خواهد شد.

ایوانوف از سال ۲۰۱۶ در سمت معاون وزیر دفاع فعالیت کرده و یکی از طراحان جنگ علیه اوکراین و متحد نزدیک شویگو به شمار می‌آید. وی همچنین مسئول پرونده بازسازی شهر ماریوپول در اوکراین بود که بر اثر جنگ بخش‌های زیادی از آن ویران شده است.

ایوانوف به داشتن یک زندگی تجملاتی در روسیه معروف است و «بنیاد ضدفساد» وابسته به «آلکسی ناوالنی» رهبر فقید اپوزیسیون روسیه تحقیقاتی در مورد وی انجام داده بود.

«ماریا پوچیخ» رئیس این بنیاد به سی.ان.ان گفت که جنگ اوکراین ایوانوف را ثروتمندتر نیز کرده بود.

وی مدعی شد که یک خانه قدیمی در گران‌ترین قسمت شهر مسکو از جمله دارایی‌های ایوانوف است و فساد ثروت او را بیشتر کرده بود.

«سوتلانا مانیوویچ» همسر ایوانوف نیز زندگی تجملاتی در اروپا دارد. او در پاریس زندگی می‌کند و برای اسکی به کوه‌های آلپ و برای تفریح به قایق‌سواری در مدیترانه می‌پردازد.

ایوانوف از جمله مقام‌های روسیه است که به دلیل جنگ در اوکراین از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم شده است.

 
 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟