Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@09:02:58 GMT

صادرات دام زنده بزودی آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۷۷۲۰

صادرات دام زنده بزودی آغاز می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شاهپور علائی مقدم رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: به دلیل آسیب‌های ناشی از خشکسالی کم سابقه به عشایر و دامدارن کشور، دولت تصمیم گرفت برای حمایت از این قشر مولد سه اقدام اساسی انجام دهد.

او افزود: اولین اقدام آغاز صادرات دام پرواری عشایر به ۴ کشور عمان، عراق، قطر و کویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علائی مقدم بیان داشت: بر این اساس در مرحله اول ۱۵۰ هزار راس دام زنده با قیمت ۶۲ هزار تومان از عشایر خریداری و صادر خواهد شد.

او ادامه داد: اتحادیه عشایری همچنین علاوه بر قیمت خرید اولیه، سود ناشی از صادرات را هم به عشایر باز می‌گرداند.

رئیس سازمان عشایری اظهار داشت: دومین اقدام برای کاهش آسیب‌های ناشی از خشکسالی، توزیع کارت‌های اعتباری بانک کشاورزی با عنوان دامدار کارت است که بزودی آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه دارندگان این کارت می‌توانند برای خرید علوفه از تسهیلات کم بهره استفاده کنند گفت: در اقدام سوم هم دولت برای نگهداری دام‌های مولد عشایر و دامداران علوفه مدت دار به آن‌ها تحویل می‌دهد.

علائی مقدم افزود: دامداران بدون پرداخت وجه اولیه، می‌توانند علوفه مورد نیاز خود را دریافت کنند و پس از اتمام دوره زایش و پروار بندی مبلغ علوفه را تسویه نمایند.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امور عشایر دام صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

بهروز خضری رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد مهاباد گفت: از مجموع داوطلبان ۶۴ درصد زن و ۳۶ درصد مرد هستند که در ۵ گروه هنر، علوم ریاضی، علوم‌انسانی، علوم‌تجربی و زبان‌های خارجه و طی ۲ روز با هم رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه آزمایشی علوم‌انسانی و ریاضی صبح امروز پنجشنبه، گروه آزمایشی هنر و زبان عصر همین روز و داوطلبان گروه علوم‌تجربی هم روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه داوطلبان کنکورسراسری می‌توانند از نمره ۲ آزمون پارسال نیز برای انتخاب رشته استفاده کنند و این نتایج برای انتخاب رشته امسال معتبر بوده، شرایط آرامش‌بخشی برای داوطلب فراهم شده است.

وی تاکید کرد: در ورودی حوزه‌های امتحانی راس ساعت ۷:۳۰ (هفت و نیم صبح) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته‌شدن در‌های ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

تعداد داوطلبان در نوبت اول یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۱۵۲ نفر و در آزمون نوبت دوم بیش از ۹۵۰ هزار نفر است.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۵۰ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کریمیان: ۷۲۰ هزار داوطلب کارت آزمون سراسری را دریافت کردند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • دادستان کل کشور: طرح «نور» فراجا ادامه پیدا خواهد کرد
  • دادستان کل کشور : طرح «نور» فراجا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد / بیشتر افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند
  • پشم چینی گوسفندان، سنت دیرینه عشایر+فیلم
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی