Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «الی کلیفتون» خبرنگار شبکه الجزیره برای وبگاه افشاگر «اینترسپت» نوشت: کار ویژه گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که از سوی «مارک والاس» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل مدیریت می‌شود، صرفا تبلیغ علیه روند هسته‌ای شدن ایران نیست بلکه پروژه‌های گسترده‌ای برای بی ثبات‌سازی ایران از طریق حمایت از گروه‌های تجزیه طلب مسلح و غیرمسلح و به طور کلی افراط‌گرایان قومی یا مذهبی در دستور کار آنها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست‌های برگزار شده توسط این گروه، جریان‌های تجزیه‌طلب و تروریستی «الاهوازیه» و گروه‌های جدایی‌طلب دیگری نیز شرکت کرده‌اند.

کلیفتون در ادامه این گزارش نوشت: اخبار آشکار و پنهان موجود نشان می‌دهد که مارک والاس در چارچوب همین کمیته با همکاری «توماس کاپلان» (میلیاردر یهودی که با دربار انگلیس نیز در تماس نزدیک است) در حال جمع آوری یک صندوق جهت کمک مالی به عناصر تجزیه‌طلب هستند که هدف آن‌ها بی‌ثبات کردن کشور و ارسال پول به داخل جهت کمک به گروه های همسو و هزینه کردن آن در امور مختلف فرهنگی، سیاسی یا هر نوع فعالیتی است که به بی‌ثباتی ایران منجر شود.

این خبرنگار در ادامه گزارش خود اعلام می‌کند که فعالیت‌های بی ثبات‌کننده این لابی بین‌المللی که از کمک‌های امارات و عربستان نیز بهره می‌برد صرفا ناظر بر ایران نیست بلکه فعالیت‌های مشابهی را نیز در ترکیه پیگیری می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که گروه‌های تجزیه طلب ترکیه‌ای در عمل مانند عروسکی در اختیار لابی‌های بزرگ‌تر صهیونیستی هستند و از یک مرکز اداره می‌شوند.

در واقع والاس و کاپلان در مرکز شبکه‌ای رو به رشد قرار دارند که اهداف سیاست خارجی آن‌ها با منافع امنیتی اعلام شده در دولت‌های ابوظبی و تل آویو منطبق است.

«سارا لیا ویتسون» مدیر اجرایی سازمان «اکنون دموکراسی برای جهان عرب» که یک اندیشکده با محوریت کشور‌های جنوب غربی آسیاست و در واشنگتن مستقر است نیز فاش کرد پیشینه اعضای هیئت مدیره این نوع سازمان‌ها به سلطنت مطلقه عربستان سعودی و امارات متحده عربی، رژیم آپارتاید اسرائیل و دیکتاتوری مصر بازمی‌گردد که نشان می‌دهد این سازمان‌ها برای امور بشردوستانه تشکیل نشده‌اند و اهداف آنان سیاسی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات منطقه گروه های مسلح کشورهای عربی تجزیه طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ویژه تهران برای واشنگتن چه بود؟ | خط قرمز جدیدی که ایران ترسیم کرد

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: این در شرایطی است که به اذعان ناظران تحولات منطقه، عملیات موشکی – پهپادی ایران حاوی پیام‌های روشنی برای تل‌آویو بوده‌است و آنان را بیش‌از گذشته با واقعیت‌های میدانی مواجه خواهد کرد؛ واقعیاتی که از دست بالای تهران در معادلات منطقه‌ای حکایت دارد.

دراین میان «ویلیام‌ وکسلر»، کارشناس سابق پنتاگون در حوزه مبارزه با تروریسم و مدیر ارشد اندیشکده «رفیق حریری» در تحلیلی که در وبگاه اندیشکده شورای آتلانتیک منتشر شد، ضمن تاکید بر جنبه‌های بازدارنده پاسخ موشکی ایران به اسرائیل، به تشریح پیامدهای عملیات «وعده صادق» ایران پرداخته است.

وی با تاکید بر اینکه مقام‌های ایرانی «هدف» و «زمان» حمله خود به اسرائیل را با دقت انتخاب کرده‌اند، معتقد است: «تهران به وضوح قصد داشت اسرائیل را از هدف قرار دادن مجدد مراکز دیپلماتیک خود باز دارد».

وکسلر افزوده‌است: «از نظر عملیاتی، ایران یک سیگنال غیرقابل انکار ارسال کرد که می‌خواهد از تشدید بیشتر تنش‌ها، که می‌تواند جرقه یک جنگ منطقه‌ای را بزند، اجتناب کند. این کشور حملات دوربردی را انتخاب کرد و مشخصاً هیچ تأسیسات ایالات متحده را هدف قرار نداد. همه این کارها را در حالی انجام داد که به آمریکا پیام می‌داد باید از این ماجرا دور بماند».

بهبود موقعیت ایران را در افکارعمومی جهان عرب

وکسلر با اشاره به اینکه حمله محدود ایران، موقعیت جمهوری‌اسلامی را در افکارعمومی جهان عرب را بهبود بخشیده است، تاکید می‌کند حمله به سرزمین‌های اشغالی از خاک ایران به مثابه «یک خط قرمز جدید» ازسوی ایران براساس راهبرد «جنگی بین جنگ‌ها» است که بر ایجاد حلقه‌های جدید بحران ازسوی تل‌آویو مبتنی است.

وی براین اعتقاد است که دستاورد دیگر ایران از تثبیت چنین مرز جدیدی، این است که به متحدان منطقه‌ای آمریکا، به‌ویژه عربستان و امارات پیام می‌دهد که عادی‌سازی با اسرائیل و تشکیل پدافند مشترک، سود چندانی برای آنها نخواهد داشت.

وکسلر به تصمیم‌سازان اسرائیلی توصیه می‌کند که به جای حمله به ایران، درصدد «حذف رهبری حماس و نابودی تیپ‌های نظامی آن» باشند و پس از آن، «با پیشبرد مذاکرات با تشکیلات خودگردان در راستای طرح «دو کشوری»، شکستی راهبردی را به ایران تحمیل کنند».

دو توصیه به مقام‌های آمریکایی

وی دو توصیه راهبردی «کوتاه‌مدت» و «بلندمدت» برای مقام‌های آمریکایی دارد؛ نخست اینکه خطوط قرمز کنونی در قبال ایران و گروه‌های مقاومت را تقویت کنند تا هرگونه حمله علیه هریک از اتباع آمریکایی ازسوی گروه‌های طرفدار ایران، اقدامی ازسوی جمهوری‌اسلامی تلقی شده و نیروهای ایرانی را به عنوان «اهداف مشروع» برای ارتش آمریکا تعیین کند.

توصیه بلندمدت وکسلر «براندازی جمهوری اسلامی» است؛ «آمریکا نباید از طریق حمله نظامی درصدد تحقق چنین هدفی برآید، چراکه نه‌تنها به مرگ گسترده غیرنظامیان می‌انجامد، بلکه گسترش تسلط و مشروعیت‌بخشی به ساخت سلاح هسته‌ای توسط حکومت را به‌دنبال دارد.

کد خبر 844741 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • 4 گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران | حمله مستقیم به ایران چه پیامدی برای تل‌آویو و واشنگتن دارد؟
  • ترکیه: نتانیاهو با هدف ماندن در قدرت به دنبال جنگ با ایران است
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • سالیوان: واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • پیام ویژه تهران برای واشنگتن چه بود؟ | خط قرمز جدیدی که ایران ترسیم کرد
  • اسرائیل: به ایران حمله می کنیم/ ایران: هرگونه حمله اسرائیل با پاسخ فوری، قاطع و سنگین روبرو خواهد شد/ پیام مهم تهران به تل آویو و واشنگتن