Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز (سه‌شنبه 16 آذر) بعد از حضور در کمیسیون آموزش در گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح جزئیات آن اظهار داشت: امروز در این کمیسیون گزارشی از کارهای انجام شده در طی 100 روز اخیر در وزارت علوم را به نمایندگان ارائه کردم.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود:‌ تأسیس معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم بود که پیش از این وجود نداشت این در حالی است که پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد علمی دانشگاه‌ها به خوبی ساماندهی و مدیریت نمی‌شدکه با تأسیس این معاونت تلاش داریم پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و شهرک‌های تحقیقاتی و علمی بهتر و منسجم‌تر مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم تصریح کرد: اخذ مجوز صندوق علوم، تحقیقات و فناوری بود که شورایعالی انقلاب فرهنگی آن را در سال 98 مصوب کرده بود اما اجرایی نشده بود و با پیگیری‌های انجام شده این مجوز صادر شد و مقرر شد در لایحه بودجه سال 1401 اعتبار لازم به آن تخصیص داده شود.

زلفی‌گل درباره دیگر کارهای وزارت علوم در طول 100 روز اخیر خاطرنشان کرد:‌ ایجاد نظام ایده‌ها و نیازها است. به طوریکه تمامی اولویت‌های تحقیقاتی  صنایع خصوصی و دولتی در یک سامانه نمایی‌سازی شود و در معرض دید پژوهشگران و اساتید دانشگاه قرار گیرد و بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی کشور در راستای نیازهای کشور هدایت شود.

وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته با ستادکل نیروهای مسلح مقرر شد به دانش‌آموختگان ذکور دوره دکتری به جای سربازی امریه پسادکتری داده شود تا یک طرح تحقیقاتی در راستای نیازهای کشور و صنایع نظامی تعریف شود و آنها این طرح تحقیقاتی را زیر نظر یکی از اساتید دانشگاه انجام دهند که البته آن طرح به منزله سربازی برای این افراد منظور خواهد شد و قطعاً از دریافت حقوق مشخصی هم برخوردار خواهند بود.

وزیر علوم اظهار داشت: بازنگری در چارت وزارت علوم و روزآمد کردن مأموریت‌های این وزارتخانه هم از دیگر کارهایی بود که در این 100 روز انجام دادیم. به طوریکه اداره فناوری اطلاعات به نام اداره آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی تغییر پیدا کرد که با توجه به روزآمد شدن نیازهای کشور چارت و ساختار وزارت علوم هم روزآمد شد. به گونه‌‌ای که تلاش داریم این چارت با نیازهای وزارت علوم همخوانی داشته باشد.

انتهای پیام/
 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛مدیر دفتر فرهنگی دینی شرکت آب و فاضلاب کاشان در آیین رونمایی از این کتاب گفت: در این کتاب به بررسی ۵۰ آیه قرآن که از کلمه آب استفاده شده پرداخته و تلاش شده با استناد به آیات قرآن برای حل مشکلات محیط زیستی راهکار ارائه کند.
سید محمد مسافری افزود: بسیاری از نظریه‌های مدیریتی را می‌توان از کلام امیرمومنان (ع) استخراج کرد و این موضوع مستلزم تلاش دانش آموختگان حوزوی و دانشگاهی است.
وی گفت: این کتاب در قالب ۱۴۰ صفحه با تیراژ ۵۰۰ در انتشارات مرسل به چاپ رسیده است.
مسافری افزود: محمد علی خرمی نویسنده این اثر از دانش آموختگان حوزه و دانشگاه است که به سبب فعالیت‌های پژوهشی و آگاهی از موضوعات حوزه آب توانسته اثر کم نظیری را خلق کند که امیدواریم مورد استفاده جامعه دینی و دانشگاهی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • فردا؛ آخرین مهلت نام‌نویسی در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم تا ۶ اردیبهشت
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان