Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تعزیه خوان پیشکسوت گفت: اینکه هر ساله و در هر دوره از این جشنواره فقط چند گروه ثابت حاضر می‌شوند عملا اعتراض همه را بر انگیخته، معمولا در جشنواره‌ها گروه‌هایی که در دوره‌ای پیشین حاضر شده اند نباید مجددا حضور پیدا کنند تا فرصتی برای ارائه هنر سایرین فراهم شود.

اسداله بیگدلی در گفت و گو با میزان و اعتراض به عملکرد بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی گفت:  اینکه هر ساله و در هر دوره از این جشنواره فقط چند گروه ثابت حاضر می‌شوند عملا اعتراض همه را بر انگیخته، معمولا در جشنواره‌ها گروه‌هایی که در دوره‌ای پیشین حاضر شده اند نباید مجددا حضور پیدا کنند تا فرصتی برای ارائه هنر سایرین فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی که پیشکسوت تعزیه زنجان و از مدرسین تعزیه آذری است به علل اعتراضان تعزیه خوانان اشاره و ابراز کرد: متاسفانه این روند در این جشنواره جریان ندارد و گروه‌هایی که اثر آن‌ها پذیرفته شده حداقل ۱۰بار در این جشنواره حاضر شده اند، یعنی تعزیه ایران فقط همین چند گروه است؟ چرا تعزیه آذری که بیش از ۲۰ میلیون جمعیت ایران را آذری زبانان تشکیل می‌دهند در این جشنواره نباشد؟ باید فکر دیگری برای این رویداد بشود.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

حسن مجللی پیشکسوت تعزیه اراک در گفت‌وگو با میزان در مورد رخداد‌های بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی اظهار کرد: در بیش از ۳۰ جشنواره و سوگواره تعزیه شرکت کرده ام و حتی چند دوره در همین جشنواره آیینی سنتی حاضر شده ام، اما در این دهه ۹۰ متاسفانه رویکرد عجیبی را شاهد هستیم و اتفاقی که به قرار و مدار گذاشتن بیشتر شبیه است این چه روندی است ما در این رویداد شاهد و متحمل شده ایم که چند نفر پایه‌ اصلی این جشنواره مدام باید حضور پیدا کنند و مورد تایید قرار بگیرند.

وی در همین راستا بیان کرد: با توجه به اینکه شان و جایگاه هنری خود را فراتر از این میبینم که بخواهم صاف کننده جاده‌ این جشنواره باشم تاکید روی این موضوع دارم که در مورد سیاستگذاران بخش تعزیه در این جشنواره تجدید نظر شود. چون این روندی که دوستان پیش گرفته اند عملا توهین به ساحت هنرمندان است. به قدری بی اعتمادی دراین جشنواره حاکم شده که در هنگام ارسال نسخ که با زحمت بسیار به دست آورده ایم بخش‌ها و نقش‌هایی از متون را حذف می‌کنیم تا متن کامل را در اختیار این دبیر خانه قرار نداده باشیم، زیرا ممکن است که بهره برداری‌هایی و تصرف به نفع‌هایی از این موارد بشود.

 انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مذهبی جشنوارنمایش های آیینی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار مذهبی حاضر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   ‌خدیجه معصومی گفت: با رویکرد نشاط آفرینی و احیای دریاچه و همزمان با جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه، غرفه فرهنگی- ترویجی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، برگزار شد.

وی افزود: اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ منابع طبیعی آب در   احیای دریاچه ارومیه، نقاشی متری با موضوع دریاچه ارومیه، مسابقه خاطره‌نویسی خانواده‌ها با موضوع خاطرات مردم از دریاچه ارومیه، توزیع تراکت با محتواهای مرتبط به دریاچه ارومیه، صرفه‌جویی در مصرف آب و…، عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی، مسابقات فرهنگی همراه با اهدای جوایز و.... از برنامه‌های اجرا شده در این جشنواره بود.

معصومی ادامه داد: اولین جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه با شعار جشنواره طلایه داران شکوه ایران زمین، با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و همراه با اجرای برنامه‌های مختلف شامل رقابت ملی پوشان قایقرانی، موسیقی زنده سنتی، برنامه‌های آئینی و سنتی، غرفه های سوغات و غذاهای سنتی و محلی و … با رویکرد نشاط آفرینی و احیای دریاچه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • رسانه اسرائیلی: نجات یافتگان از طوفان الاقصی خودکشی می‌کنند
  • برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد
  • برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • اکران مستند «قوی دل» در گروه هنر و تجربه
  • نقاره‌نوازی؛ آیینی کهن در حرم امام رضا (ع)
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید
  • نقاره‌نوازی؛ آیینی کهن در حرم امام رضا (ع) /۲/
  • اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی
  • نقاره‌نوازی؛ آیینی کهن در حرم امام رضا (ع) /۱/