Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی، با گذشته قابل قیاس نیست و نباید فریب دشمنان و دشمنی آنان را خورد، تاکید کرد که عزت و سربلندی هزینه‌هایی هم دارد.

دکتر محمدهادی ایمانیه عصر دوشنبه ۲۶ آذر در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در شیراز بعد از شنیدن سخنان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، ابراز امیدواری کرد که همه مدیران دانشگاه‌ها، دانشجومحور، نه دانشجوسالار، باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه شیراز، گفت: دانشجو اگر بخواهد صفت دانشجو بودن را دنبال و تقویت کند باید به دنبال علم بگردد، عدالت طلب، شفافیت داشته و از بیانی صریح برخوردار باشد، قدرت درک و تحلیل مسائل را در خود تقویت و حفظ کند.

استاندار فارس با تاکید براینکه دانشجویان علاوه بر داشتن روحیه عدالت طلبی، باید در تسری این روحیه نیز تلاش کند، گفت: دانشجو نباید نسبت به مسائل جامعه خود بی‌تفاوت بوده و از مشکلات مطلع نباشد.

ایمانیه، ناامیدی و بی اعتمادی را بزرگترین آفت هر جامعه‌ای دانست و گفت: به حتم خلاف‌هایی حادث شده که به هیچ عنوان در جامعه اسلامی انتظار آن را نداشتیم، اما بزرگنمایی و سیاه نمایی و همه را متهم کردن، افراط است و مورد پسند و صحیح نیست. از طرفی همه را هم پاکدست و با انگیزه فرض کردن درست نیست.

استاندار فارس تاکید کرد که از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی انتظار است که هرگونه تخلف و تخطی از قوانین را سوت بزنند و صدای سوت‌هایشان را آرام آرام بلند و بلندتر کنند تا متخلف هراس کرده و متوقف شود.

ایمانیه با اشاره به اینکه ۲ ماه و ۴ روز از زمان تصدی پست مدیریت ارشد اجرایی استان فارس توسط او می‌گذرد گفت: البته برای انجام کار، امیرکبیر که الگوی حکومت‌داری محسوب می‌شود جمعا سه سال فرصت داشت.

او با بیان اینکه در همین فرصت ۲ ماهه، تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به برخی مسائل و تغییر ریل‌ها انجام داده است، گفت: امیدوار هستم که تا ۶ ماه آینده شاهد روشن شدن تکلیف برخی از مشکلات نظیر توقف و رکود بعضی صنایع و گره گشایی از بسیاری مسائل باشیم.

ایمانیه با بیان اینکه پروژه ای که بیش از ۱۴ سال معطل مانده است را نمی‌تواند ظرف مدت کوتاهی فعال کرد، ابراز امیدواری کرد که با تغییر ریل، مسیر برای تغییر وضعیت فراهم شود.

استاندار فارس از اجرای اقداماتی برای رفع مشکل معتادان متجاهر در شیراز خبر داد و گفت: امیدواریم که تا قبل از دهه فجر این مشکل حداقل در ظاهر رفع شود تا در آینده به شکل ریشه‌ای و با ایجاد قرارگاه اجتماعی، آن را کاملا مرتفع کنیم.

ایمانیه خاطرنشان کرد که با راه اندازی قرارگاه اجتماعی، مسائلی نظیر طلاق، خودکشی،  اعتیاد و ... نیز با همفکری، هم اندیشی و هم‌افزایی مرتفع شود.

او یکی از مشکلات امروز را عملکرد جزیره‌ای دانست و تاکید کرد که امروز هر کس کار خودش را انجام میدهد و علیرغم اینکه همه توانمند و آگاه هستند اما بعضی مواقع اقدامات در مسیر تقویت یکدیگر نیست و حتی متناقض هم هست.

ایمانیه، با اشاره به بازدید اخیرش از شهرک صنعتی بزرگ شیراز، با بیان اینکه اکنون تنها حدود ۱۵ درصد از ظرفیت این شهرک استفاده شده و برای ۲۷۰۰۰ نفر شغل ایجاد شده است، استفاده کامل از این ظرفیت را منجر به ایجاد امکان اشتغال برای حدود ۱۴۰ هزار نفر و رفع مشکل اشتغال در فارس دانست.

استاندار فارس یکی از اولویتهای خود را استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و نخبگان در حل مسائل استان بیان و خاطرنشان کرد که در جلساتی با مدیران دستگاه‌های مرتبط و اساتید دانشگاه، موضوع آب را به عنوان یکی از اساسی‌ترین مسائل دنبال کرده است.

ایمانیه خاطرنشان کرد که مسیر توسعه را باید با درنظر گرفتن مشکلات آب و انرژی و حفظ محیط زیست دنبال کنیم، گفت: با هدف ایجاد نهضت فناوری، یکی از اساتید جوان دانشگاه را به عنوان مشاور برگزیده‌ام.

او ممنوعیت اشتغال دانشجو را یکی از مشکلات دانست و بر لزوم رفع خلاءها یا موانع قانونی در این مسیر تاکید و اضافه کرد: یکی از مسائل مد نظر ما استفاده از ظرفیت صنایع و سرمایه‌های صنعتی و تولید استان بوده است.

ایمانیه گفت: در این راستا ابتدا از صنایع خواهش کرده‌ایم که توافقنامه‌هایی را با دانشگاه‌ها منعقد کرده و از ورزشکاران، گروه‌های ورزشی و تیم‌ها و باشگاه‌ها حمایت داشته باشند.

استاندار فارس با بیان اینکه این خواهش در ادامه به یک الزام بدل خواهد شد، گفت: اینکه در فارس ما ورزشکاران و تیم های ورزشی سرآمدی داشته باشیم اما امکانی برای قدردانی و حمایت و پشتیبانی از آنان نداشته باشیم، خوب نیست.

استاندار فارس پیشنهاد داد که همه دانشجویان بخشی از دوران تحصیل خود را به شکل عملی در فیلد آموزشی خود طی کنند تا برای جذب بازارکار شدن، آمادگی بیشتری داشته باشند.

او همچنین خاطرنشان کرد که توسعه صنایع در استان، با محوریت اشتغال بیشتر، عدالت محوری و مصرف آب و انرژی کمتر و تخریب نکردن محیط زیست دنبال خواهد شد.

ایمانیه در خصوص بحث توسعه حرم، ضمن تاکید براینکه ما حق هویت زدایی فرهنگی، مذهبی و میراثی را نداریم، گفت: ماجرایی که اطراف حرم پیامبر اسلام و با قصدی سوء توسط رژیم سعودی به بهانه توسعه اطراف حرم انجام و منجر به تخریب هویت تاریخی و مذهبی شد و بدون شک کار اسرائیل و با حمایت آنان بوده است را قبول نداریم.

استاندار فارس با بیان اینکه اجازه هویت زدایی از شهر تاریخی و مذهبی را نخواهد داد و هر توسعه‌ای با حفظ میراث فرهنگی و هویت تاریخی و مذهبی دنبال می‌شود، گفت: ما در این زمینه در دام دشمنان نمی‌افتیم.

ایمانیه در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه امید به تابوشکنی دارد، گفت: ما عادت کرده‌ایم که علم را از فناوری جدا کنیم، حال آنکه ما باید از علم خود ثروت کسب کنیم نه فقر؛ به همین دلیل موضوع خام فروشی و ممانعت از آن را به جد دنبال می‌کنیم؛ درست نیست که گیاهان دارویی و سنگ را خام صادر کنیم و محصولات فرآوری شده آنها را به قیمت‌های چند ده برابری خریداری کنیم.

استاندار فارس همچنین از دنبال کردن مسائلی نظیر آزادراه، باغ موزه مشاهیر، تالار مرکزی شیراز، موزه پاسارگاد و مرکز حافظ شناسی خبر داد و تاکید کرد که برای تداوم ارتباط خود با دانشجویان، نیازمند تعریف و ایجاد یک مکانیزم مناسب است.

ایمانیه از دانشگاه‌ها و دانشگاهیان درخواست کرد که برای مسائل اجتماعی نظیر مهاجرت روستائیان طرح علمی ارائه دهند و در پاسخ به مطالب طرح شده از سوی یکی از دانشجویان، گفت: دانشجو باید منتقد باشد و با رعایت ادبی اسلامی که مورد انتظار است، مسائل را دنبال کند.

استاندار فارس بابیان اینکه نباید تحت تاثیر تلقین‌های دروغین و سیاه نمایی ها قرار بگیریم، گفت: ایران اسلامی عزت و سربلندی امروز را هیچ زمانی نداشته، اما عزت، هزینه دارد، ما پیرو امامی هستیم که فرمود هیهات من الذله، و در این راه همه عزیزان خود و جانش را فدا کرد.

ایمانیه با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران راهی عزتمندانه را در پیش گرفته و نمی‌تواند دنباله رو فلان کشور ذلیل باشد که به ظاهر در مسیر پیشرفت است، گفت: باید همواره به خودمان، کشورمان، مذهبمان و عزتی که داریم، افتخار کنیم، اما منتقد و عدالت طلب هم باشیم.

استاندار فارس خاطرنشان کرد که تلاش خود را برای اجرای شفافیت در امور مختلف معطوف خواهد کرد و گفت: همواره خود را محتاج نظرات دانشجویان و جوانان با انگیزه می‌دانم.

ایمانیه با اشاره به تاثیر رایزنی‌ها برای رفع مشکلات حادثه خیزی محورهای جاده‌ای فارس گفت: طی هفت ماه گذشته طی حوادث درون و برونشهری حدود ۸۰۰ نفر در استان فارس جان خود را از دست داده‌اند.

استاندار فارس با اشاره به وجود ۲۲۰ نقطه حادثه خیر در محورهای ارتباطی این استان، ابراز امیدواری کرد که با همراهی دولت، طی یکسال آینده شاهد ارتقاء ایمنی همه محورها و کاهش نقاط حادثه خیز جاده‌ای باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دانشگاه شیراز شهرک صنعتی بزرگ شیراز روز دانشجو قرارگاه اجتماعی استاندار فارس عزت و سربلندی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با شاعر و پژوهشگر ادبی استان در شهرستان نمین اظهار کرد: ما باید تجلیل و قدرشناسی از پیشکسوتان و بزرگان استان در عرصه‌های مختلف را فرهنگ‌سازی کنیم و از آنان که سرمایه‌های معنوی و اجتماعی استان و کشور هستند، همواره تقدیر و تکریم کنیم و در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به نحو شایسته از آنها بهره ببریم.

وی افزود: فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری بسیار حساس و اثرگذار بوده و پیشکسوتانی که در این حوزه فعالیت دارند، همیشه منشأ بیشترین تأثیرات بوده و هستند.

استاندار اردبیل تنها راه نجات جامعه را توسعه فرهنگ و همگرایی و همراهی فعالان در این حوزه دانست و گفت: تألیف و نشر کتاب یکی از ابزارهای مؤثر در این حوزه است و شکوفایی و توسعه فرهنگی، زمینه ساز پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

عاملی با اشاره به هویت و قدمت استان و تاریخ ماندگار اردبیل بیان کرد: اگر نویسندگان و مورخان نبودند تاریخی از گذشته هم نبود، اراده و همتی که نویسندگان در نگارش تاریخ و شناسایی و معرفی رجال و مشاهیر دارند، شکل دهنده هویت ملت‌ها است و ما باید قدردان آن‌ها باشیم.

وی در این دیدار صمیمی ضمن تقدیر از فعالیت‌های «احد پیشگر» خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در دوران خدمت به حوزه فرهنگ، همواره از ظرفیت‌های مؤثر هنرمندان، شاعران و نویسندگان در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر استان بهره‌مند شویم.

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: توجه به مفاخر استانی و آثار آنها باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی و الگوسازی برای نسل جوان خواهد شد و برنامه‌های متعددی در سال جاری در این زمینه اجرا خواهد شد.

کد خبر 6085664

دیگر خبرها

  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت منصوب شد
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند