Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام نوری حضور تشکل‌های دانشجویی برای اعلام مواضع خود در پیش از خطبه‌های نماز جمعه را فرصتی ارزشمند برای نظام اسلامی می‌دانیم که با تدبیر و رهنمود رهبر معظم انقلاب فراهم شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو گفت: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری در ۱۲ تیرماه ۱۳۹۵ درباره حضور و بیان مواضع انقلابی تشکل‌های دانشجویی، پیش از خطبه‌های نمازجمعه، ایراد سخنرانی توسط نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در نمازجمعه تهران و شهر‌های بزرگ و کوچک به طور متناوب، تا پیش از همه‌گیری ویروس کرونا در جریان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری ادامه داد: بعد از اقامه مجدد نماز‌های جمعه نیز به مناسبت ۱۳ آبان شاهد حضور تشکل‌های دانش‌آموزی در نماز جمعه تهران و سایر نقاط کشور بودیم و در سالروز فرمان حضرت امام (ره) برای تشکیل بسیج دانشجویان و طلاب، نمایندگان بسیج دانشجویی در ۲۵ مرکز استان و برخی شهر‌های دیگر سخنران پیش از خطبه‌ها بودند و در آستانه روز دانشجو، نمایندگان دو تشکل دانشجویی در نمازجمعه تهران و نمایندگان سایر تشکل‌ها در شهر‌های دیگر حاضر شده و پیش از خطبه‌ها به سخنرانی پرداختند.
وی افزود: ستاد نمازجمعه تهران، میزبان تشکل‌های دانشجویی است و هماهنگی حضور تشکل‌های دانشجویی برای ایراد سخنرانی در پیش از خطبه‌های نمازجمعه، با همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام می‌شود و در هفته گذشته هم همین روال انجام شد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه با اشاره به اینکه دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در بیان نظر و مواضع خود در پیش از خطبه‌های نمازجمعه آزاد هستند و ستاد نمازجمعه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در تهیه و تدوین متن سخنرانی‌ها دخالتی ندارند گفت: موارد و مواضعی که در پیش از خطبه‌های نمازجمعه توسط نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح می‌شود، همچون سایر شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی که پیش از خطبه‌ها سخنرانی دارند، ارتباطی با مواضع ستاد نمازجمعه یا شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ندارد، همانطور که بار‌ها مشاهده شده دانشجویان و اقشار دیگر در دیدار با مقام معظم رهبری و در محضر ایشان نظرات خود را با صراحت بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی نوری گفت: ستاد نمازجمعه تهران، در دوره جدید فعالیت خود این رویکرد را که مسبوق به سابقه بوده تقویت کرده و با رعایت جایگاه والای نمازجمعه، درمناسبت‌های مختلف، این گونه برنامه‌ها را ادامه خواهد داد.

نوری، با اشاره به استقبال از انتقادات دلسوزانه دانشجویان نسبت به نهاد نمازجمعه و نظراتی که برای ارتقا اثربخشی شبکه امامت جمعه از همین تریبون طی دو هفته گذشته توسط نمایندگان تشکل‌های دانشجویی بیان شد، مسئولان و کارگزاران نظام را به افزایش ظرفیت نقدپذیری و سعه صدر در مواجهه با جوانان و دانشجویان دعوت کرد و در عین حال تصریح کرد: حق گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که نسبت به اظهارات نماینده یکی از تشکل‌های دانشجویی در پیش از خطبه‌های نمازجمعه هفته گذشته تهران در ارتباط با طرح صیانت اعتراض دارند، محفوظ است و در صورت صلاحدید، می‌توانند از این ظرفیت برای هرگونه توضیح و تبیین در خصوص ابعاد این طرح، در پیش از خطبه‌های نمازجمعه ۱۹ آذرماه بهره برداری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی نوری ائمه جمعه روز دانشجو نماز جمعه مطالبه گری نمایندگان تشکل های دانشجویی پیش از خطبه های نمازجمعه پیش از خطبه های نماز مقام معظم رهبری نمازجمعه تهران ستاد نمازجمعه جمعه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع کم‌آب می‌تواند در قزوین پا بگیرد

امام جمعه قزوین گفت: بعضی صنایع قتلگاه آب هستند در حالی که در این استان صنایع کم‌آبی می‌تواند پا بگیرد که مصرف آب کمتری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز -دوشنبه دوم اردیبهشت- در گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب گفتند حجاب را دیگران آوردند برای ما تبدیل به مسئله کردند، یعنی این اصلاً مسئله اصلی ما و اولویت نخست جامعه ما نبود، دشمن این را برای ما مسئله کرد و آدم‌هایی را هم استخدام کرد که بی‌حیایی و بی‌حجابی را راه بیندازند.

وی افزود: حال اگر به میدان می‌رفتیم و این مسئله را جدی می‌گرفتیم و افسر فعال این میدان می‌شدیم، سازنده دو قطبی میان باحجاب و بی‌حجاب می‌شدیم، یعنی جنگی که باید با صهیونیست‌ها داشته باشیم، آن جنگ در کوچه و خیابان‌های شهرهای خودمان ایجاد می‌شد و ما صرفاً مشغول این موضوع می‌شدیم و از موضوعات دیگر غافل می‌گشتیم.

قزوین جزو استان‌های خوب در زمینه عفاف و حجاب است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: البته این به معنای نادیده گرفتن موضوع عفاف و حجاب در جامعه نیست، رهبر حکیم انقلاب فرمودند دستگاه‌های مربوطه و قانون باید به‌صورت جدی پای این کار باشند؛ اما ایشان به سرعت از این موضوع گذر کردند و مسئله مهم همین بود که ایشان فرمودند دشمن این موضوع را برای ما ساخته است، متأسفانه خیلی‌ها حواسشان به این مسئله نیست.

عابدینی اضافه کرد: البته تأکید می‌کنم که موضوع عفاف و حجاب موضوعی نیست که از آن به راحتی بگذریم و دشمن هم از سکوت ما استفاده کند و بی‌حیایی را در جامعه ما رواج بدهد، بلکه جمع بین دو مسئله مهم است، نخست اینکه در زمین بازی دشمن فعال نشویم، دوم اینکه اجازه ندهیم بی‌حیایی و بی‌حجابی در جامعه رواج پیدا کند.

وی ادامه داد: جمع بین این دو هنر ائمه جمعه است که هوای هر دو نکته را داشته باشند. استان قزوین، البته گلایه‌هایی هم وجود دارد؛ اما در مقایسه با استان‌های دیگر وضعیت نسبتاً خوبی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه همان‌طور که در کشاورزی می‌گوئیم اولویت‌بندی کنیم که برای تولید کدام محصولات کمتر آب مصرف می‌شود و در صنعت هم همین‌طور است، گفت: بعضی صنایع قتلگاه آب هستند، در حالی که در این استان صنایع کم‌آبی می‌تواند پا بگیرد که مصرف آب کمتری داشته باشد.

نماز عید فطر یکپارچه و منسجم برگزار شود

عابدینی با بیان اینکه نماز عید سعید فطر باید به‌صورت یکپارچه و منسجم برگزار شود، تصریح کرد: در قزوین هنوز کسانی هستند که نسبت به این مسئله مقاومت می‌کنند و اصرار بر پراکندگی دارند. این یک مسئله حاکمیتی است، نماز عید فطر نباید به‌صورت متفرق برگزار شود، البته این مسئله در شهرستان‌ها کمتر است و در قزوین نیز هر سال وضعیت نسبت به سال قبل بهتر می‌شود.

وی تأکید کرد: برخی عزیزان می‌گویند مسئولان با ما همراهی نمی‌کنند، در حالی که هیچ امری مهم‌تر از اقامه نماز نیست و باید از تمام امکانات برای اقامه نماز استفاده شود، مدیران، معلمان و نهادهای فرهنگی باید پای کار قرارگاه فرهنگی جمعه باشند، اگر غیر از این باشد با رهبر حکیم انقلاب هماهنگ نیستند.

امام جمعه قزوین افزود: حضور پرشور اقشار مختلف در شب‌های احیا، شب قدر، راهپیمایی روز قدس و راهپیمایی‌های بعد از نماز جمعه که گاهی اتفاق افتاده است و حضور پرشور در نماز عید فطر به ویژه حضور جوانان نشان می‌دهد که باید نسبت به آینده حسمان این باشد که همه مردم هر سال نسبت به سال گذشته قدم‌های بهتری برمی‌دارند.

خروجی حوزه علمیه قزوین نباید به قم برود

عابدینی با تاکید بر اینکه جذب برای حوزه علمیه حائز اهمیت است، گفت: کار کسانی که از حوزه علمیه قم به قزوین آمدند، یک اشکال اساسی داشت. آن اشکال این بود که طلبه‌ها را برای قم جذب کردند و حوزه ما فقیر شد، حواسمان باید به این ضعف باشد.

وی تصریح کرد: طلبه‌های جذب‌شده باید برای تقویت استان ما باشد، اینها باید به حوزه ما بیایند و حوزه ما قوت بگیرد، در این صورت خروجی حوزه ما هم حوزه قم را تقویت می‌کند، این روند باید طی شود، در صورتی که میانبر باشد، این برای حوزه ما ضرر خواهد داشت.

کد خبر 746508

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • صنایع کم‌آب می‌تواند در قزوین پا بگیرد
  • طرح پرسش‌هایی از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس توسط دانشجویان دانشگاه تهران