Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ دلار در نتیجه برآورده نشدن انتظار توافق از مذاکرات اخیر و افزایش حجم خرید‌ها، روز گذشته از مرز ۳۱هزار تومان هم عبور کرد و تا ۳۱۱۵۰تومان پیش رفت؛ اما روند صعودی تداوم نداشت و دلار بعد از لمس این قیمت تغییر مسیر داد و تا پایان معاملات دیروز به ۳۱۰۵۰تومان برگشت.

امروز هم دلار در بازار آزاد و معاملات پشت‌خطی روند نزولی را ادامه داد که فعالان بازار ارز بر این باورند، تغییر مسیر دلار ناشی از سیگنال مثبت بازار‌ساز و دست کشیدن برخی معامله‌گران از خرید ارز، به دلیل نزدیک شدن به از‌سرگیری مذاکرات برجام در وین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته صالح‌آبادی رییس بانک مرکزی، از بهبود شرایط و دسترسی سیستم اقتصادی به منابع ارزی کشور خبر داد و پیش‌بینی کرد در آینده نزدیک اوضاع بهتر خواهد شد. همچنین این مقام مسئول ظهر امروز با حضور در صرافی‌های میدان فردوسی به جهت بررسی تحولات بازار ارز، با تاکید بر وضعیت مناسب منابع ارزی کشور، از راه اندازی سامانه‌ای برای ثبت درخواست‌های ارزی خرد مردم خبر داد.

همچنین امروز باقری معاون وزیر امور خارجه، از ادامه مذاکرات در روز پنجشنبه خبر داد و اظهار کرد که ایران با پیشنهادهای مفید و سازنده‌ای وارد دور جدید گفت‌وگوهای وین شده است و منتظر گام‌های عملی غرب هستیم.

این اظهارات صالح‌آبادی و باقری مورد توجه معامله‌گران ارزی قرار گرفت و با پالس مثبتی که به بازار وارد کرد، ترمز دلار کشیده شد؛ در نتیجه با عقب‌نشینی برخی خریداران و پایین آمدن حجم خرید‌ها، دلار کانال ۳۱هزار تومان را از دست داد و تا زمان انتشار این گزارش به سطح ۳۰۶۵۰تومان کاهش یافت.

به تصور برخی معامله‌گران جو روانی این دو سیگنال کم اثر خواهد شد و دلار مجددا به روند صعودی باز‌خواهد گشت؛ اما عده‌ای دیگر بر این باورند که با نزدیک شدن به هشتمین دور مذاکرات، دوباره شاهد کاهش خرید‌ها و نزولی شدن شیب دلار خواهیم بود و چنانچه نشست پیش‌رو حامل اخبار مثبتی باشد، دلار با افت قیمت بیشتری مواجه خواهد شد.

پربیننده ترین قیمت دلار ۱۶ آذر ماه۱۴۰۰ قیمت دلار ۱۵ آذر ماه۱۴۰۰ قیمت دلار ۱۴ آذر ماه۱۴۰۰ دلار زیر فشار شدید سیگنال های افزایشی / تب خریداران بیشتر شد دلار به کانال ۳۱هزار تومان رسید / یورو در بازار آزاد ۳۵۰۰۰تومان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام بازار ارز بازار دلار معاملات ارزی مذاکرات برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه نقطه عطف قابل توجه است و جریان ورودی آن طی ۶۹ روز روندی حائز اهمیت ثبت کرد. این دستاورد، صندوق را در آستانه ورود به فهرست ۱۰ معتبر برتر برای طولانی‌ترین جریان ورودی روزانه در میان صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین‌ قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: کارمزد بیت‌کوین سقوط کرد / قیمت روز ارزهای دیجیتال

اریک بالچوناس، کارشناس مشهور صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در بلومبرگ، از نزدیک روند صعود صندوق بلک راک را زیر نظر دارد و به ماهیت قابل توجه آن اشاره کرده است.

در چشم‌انداز بازار که ثبات در آن کلیدی است، عملکرد صندوق بلک راک برجسته شده است و بر خلاف سایر مدعیان در رده‌های بالای بیشترین جریان ورودی روزانه، این صندوق تنها نماینده بخش رو به رشد صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین است. در حالی که صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین‌ سنتی بر تابلوی امتیازات، غالب هستند، حضور صندوق بلک راک علاقه روزافزون به دارایی‌های دیجیتال در حلقه‌های نهادی را برجسته می‌کند.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، با نزدیک‌تر شدن صندوق بلک راک به ۱۰ رتبه برتر، انتظارات در بازار صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین بیشتر می‌شود. این روند چه به صعود خود ادامه دهد و چه با شکست مواجه شود، منعکس‌کننده تعامل پویا بین امور مالی سنتی و فضای غیرقابل پیش‌بینی ارزهای دیجیتال است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۱۲ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۶۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۰۶ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۷.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۲.۵۶ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۵ میلیارد دلار است که ۸.۳۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۳.۵۲ میلیارد دلار است که ۹۳.۴۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۰۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۹۱.۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۵۷ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۴.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۴۱ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۱۵۶.۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۳۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۸۱ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۴۹۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۳.۰۴ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۹۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۳۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۰۳ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۶۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۹.۱۲ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۵۱۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۲۰ درصد افزایش

انتهای پیام/

کد خبر: 1228119 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • بررسی تحولات قیمتی فاو 460 نشان می‌دهد: کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • مذاکرات ایران برای خرید شرکت خودروسازی «روور» انگلستان
  • ترمز رشد خودرو‌های برقی کشیده شد
  • ترمز رشد خودروهای برقی کشیده شد
  • خرید و فروش دلار متوقف شد/ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • خرید و فروش دلار متوقف شد؛ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟