Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سعیدی که یک سال بعد در شکنجه گاه ساواک به شهادت رسید، در ادامه فرمودند؛ «جنبش دانشجویی باید هدف مقدس و نجات‌بخشی را دنبال کند» و تاکید کردند که «راه نجات از شرّ آمریکا و رژیم شاه پیوستن به نهضت حضرت آیت‌الله خمینی است».

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری دانشجو، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در روز دانشجوی سال ۹۵ خاطره‌ای را بیان می‌کند که مرور آن در این ایام بی مناسبت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتمداری در جمع دانشجویان می‌گوید: اجازه بدهید سخنم درباره روز دانشجو را با خاطره‌ای از آیت الله شهید سید محمدرضا سعیدی و مرحوم آیت الله طالقانی رحمة الله علیهما آغاز کنم. تقریباً یک سال قبل از شهادت آیت الله سعیدی در شکنجه گاه ساواک بود که از سوی ایشان پیغام آوردند برای کار مهمی به دیدنشان برویم.

فردای آن روز باتفاق آقای مرتضی الویری به منزل ایشان در نزدیکی مسجد موسی بن جعفر علیه‌السلام و در انتهای خیابان غیاثی (آیت‌الله سعیدی امروز) که آن شهید بزرگوار امام جماعت آن بود، رفتیم. الویری دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف (آریامهر آن زمان) و من دانشجوی دانشگاه تهران بودم. حضرت آیت‌الله سعیدی، روحانی برجسته و شجاع و نماینده حضرت امام ـ رضوان الله تعالی علیه ـ بود. بعد از اینکه به محضرشان رسیدیم فرمودند، ایشان و حضرت آیت‌الله طالقانی درباره جنبش دانشجوئی پیشنهاد مهمی دارند که لازم است در تظاهرات دانشجوئی با جدیت دنبال شود و از ما خواستند که مقدمات آن را فراهم کنیم و گفتند آیت الله طالقانی هم منتظرتان است تا نکات مهمی را در این زمینه مطرح بفرمایند.

آیت الله سعیدی درباره نظر مشترک خود و آیت‌الله طالقانی، گفتند؛ شما در تظاهرات دانشجوئی شعارهائی نظیر «من اگر بنشینم، تو اگر بنشینی، چه کسی برخیزد؟ و من اگر برخیزم تو اگر برخیزی، همه برمی‌خیزند» را سر می‌دهید که البته برخاسته از شور و دغدغه انقلابی دانشجویان است، ولی کامل نیست و پرسیدند؛ همه برخیزیم که چه بکنیم؟ برخاستن مقدمه کار است و اگر معلوم نباشد که برای چه برمی خیزیم، برخاستنمان اگرچه اعتراض به رژیم سفاک و خونریز پهلوی است و نباید دست کم گرفته شود، ولی با نتیجه مطلوب فاصله زیادی دارد.

آیت‌الله سعیدی که یک سال بعد در شکنجه گاه ساواک به شهادت رسید، در ادامه فرمودند؛ «جنبش دانشجویی باید هدف مقدس و نجات‌بخشی را دنبال کند» و تاکید کردند که «راه نجات از شرّ آمریکا و رژیم شاه پیوستن به نهضت حضرت آیت‌الله خمینی است» و فرمودند؛ «پیشنهاد من و آیت‌الله طالقانی این است که در تظاهرات دانشجویی نام حضرت ایشان را مطرح کنید تا خیزش دانشجویی شناسنامه و سمت و سوی مشخصی داشته باشد در غیر این‌صورت طعمه دشمنان می‌شود و دیگران جنبش را مصادره می‌کنند».

دو هفته بعد در دانشگاه تهران تظاهرات دانشجوئی با شکوهی برپا شد و شعار «درود بر خمینی بت شکن» در تمامی طول آن تظاهرات پرشکوه طنین‌انداز بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسین شریعتمداری شهید آیت الله سعیدی جنبش های دانشجویی روز دانشجو روزنامه کیهان آیت الله طالقانی آیت الله سعیدی حضرت آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رحمتی مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از مقام شهیدان به ویژه شهدای دفاع از مرز‌های هویتی و تابعیتی عنوان کرد وگفت: از وظایف اصلی اداره ثبت و احوال، حفظ وحراست از اسناد هویتی است که تا پای جان از آن دفاع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم بیگانگان به هویت و تابعیت ایرانی دست پیدا کنند.
میرحسینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و انتقال آن به نسل‌های آینده گفت: تجلیل از شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها و هم چنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران سیستان و بلوچستان، مدیرکل، معاونان وکارکنان ثبت احوال استان به همراه فرماندار و معاون استاندار روز گذشته با حضور در گلزارشهدای شهرستان زاهدان و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا خصوصا شهدای عرصه هویت ملی استان ادای احترام و با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند .

 

شهید ارجمندی ۱۸ بهمن ماه سال ۸۳ به ضرب گلوله اشرار مسلح هنگام خروج از محل کار مجروح شد و در یکم اردیبهشت سال ۸۴ به شهادت رسید.
شهید محمدرضا صیادی هم چهارم  اردیبهشت سال ۹۳ توسط اشرار مسلح در شهرستان سرباز و درمحل کارش به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • امروز همه چشم‌ها به یاد خاطره‌ای سرخ، بارانی شدند
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا