Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن کامرانی فر روز گذشته در یک برنامه رادیویی مدعی شد فدراسیون فوتبال پس از آن که از شرکت مشکوک هنگ کنگی سیستم کمک داور ویدیویی اجاره کرد با انتشار فراخوانی از شرکت های مورد تایید فیفا خواست شرایط خود را برای همکاری اعلام کنند اما مرور آنچه به عنوان سند در سایت فدراسیون موجود است، خلاف این ادعا را ثابت می کند و البته ایمیل ارسالی فدراسیون برای شرکت های خارجی هم نشان می دهد آنچه کامرانی فر می گوید منطبق با واقعیت نیست!

 سیستم کمک داور ویدیویی تبدیل به یک معما در فدراسیون فوتبال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیونی که طبق اسناد و مدارک موجود از مرداد ماه می دانسته یک دستگاه VAR مورد تایید فیفا در ایران است اما سراغ آن نرفته و اسباب بازی هنگ کنگی را اجاره کرده (اینجا بخوانید) همچنان اصرار دارد واقعیت را آن طور که نیست، جلوه بدهد.

به گزارش طرفداری، حسن کامرانی فر روز گذشته در گفتگو با رادیو حرف هایی زد که برخی خبرگزاری ها را به اشتباه واداشت. دبیرکل فدراسیون فوتبال در این گفتگو مدعی شد فدراسیون فوتبال چند روز پس از آن که یک دستگاه را تنها برای 4 بازی اجاره کرد، به تمام شرکت های دارای مجوز فیفا فراخوان داد و برخی خبرگزاری ها به اشتباه نوشتند؛ «دبیرکل فدراسیون گفته ما چند روز قبل به شرکت ها فراخوان دادیم.» 

ایمیل به خارجی ها؛ جولای

رسانه طرفداری ابتدا بر اساس آنچه خبرگزاری ها به نقل از دبیرکل فدراسیون فوتبال نوشته بودند، با دو شرکت از شرکت های دارای مجوز فیفا از طریق ایمیل مکاتبه کرد و از آنها پرسید؛ آیا طی چند روز گذشته ایمیلی از فدراسیون فوتبال دریافت کرده اند؟ یکی از این دو شرکت هنوز به ایمیل طرفداری جواب نداده اما شرکت دیگر پاسخ داد هیچ ایمیل تازه ای از فدراسیون دریافت نکرده و آخرین ایمیل دریافتی اش به ماه میلادی جولای برمی گردد. البته پس از آن که فایل صوتی گفتگوی کامرانی فر با رادیو را مرور کردیم متوجه شدیم منظور دبیرکل این بود که چند روز بعد از توافق با شرکت مشکوک هنگ کنگی، به شرکت های دارای مجوز فیفا فراخوان داده اند!

فراخوان داخلی هشتم شهریور

حقیقتش این ادعای دبیرکل فدراسیون نیز اصلا صحت ندارد. فدراسیون فوتبال هشتم شهریور ماه فراخوانی را در سایت خود منتشر کرد و از شرکت های داخلی علاقه مند خواست اگر می توانند مجوز پدافند غیرعامل بیاورند و سایر شرایط غیرقابل امکان(!) را برآورده کنند، به فدراسیون پیشنهاد بدهند که اتفاقا انگار غیر از دوستان عزیزی خادم و شرکای حمید مهرعلی در دینا گروپ (همان غلامرضا علیخانی که قبلا با رابر دومان معرف حضور بود) دو شرکت دیگر هم اعلام آمادگی کردند. این فراخوان در حالی برگزار شد که مرداد ماه احسان عزیزی خادم که پسر عمویش او را نابغه هوش مصنوعی می نامد، اعلام کرده بود ما اصلا فراخوان برای شرکت های داخلی برگزار نمی کنیم.

فدراسیون فوتبال آخرین فراخوانی که روی سایت خود گذاشته فراخوان طراحی لوگو است که ربطی به کمک داور ویدیویی ندارد. فراخوان سیستم کمک داور ویدیویی مربوط به هشتم شهریور است.

اما اصل ماجرا چیز دیگری است؛ دقیقا همان چیزی که از حرف های حسن کامرانی فر به نظر می رسد فدراسیون فوتبال سعی در پنهانش دارد.

هر مدیر یک داستان، هر داستان یک معما

حسن کامرانی فر مدعی است فدراسیون فوتبال ابتدا VAR را از شرکت مشکوک هنگ کنگی برای 4 بازی اجاره کرده و بعد فراخوان داده است اما تاریخ ها با این ادعای دبیرکل نمی خواند. شاید فدراسیون در حال اجرای این سناریو است تا بعدها ادعا کند قبل از آن که یک شرکت ایرانی به آنها نامه بدهد و اعلام کند یک سیستم کمک داور ویدیویی مورد تایید فیفا در ایران است، آنها var را از شرکت مشکوک هنگ کنگی اجاره کرده بودند و دیگر نه راه پس داشتند و نه راه پیش اما ایمیلی که شرکت خارجی در اختیار طرفداری گذاشته ثابت می کند حسن کامرانی فر راست نمی گوید و فدراسیون فوتبال قبل از 19 مرداد برای شرکت های خارجی نامه فرستاد و قرارداد اجاره var از شرکت مشکوک هنگ کنگی در این تاریخ به هیچ وجه منعقد نشده بود. فدراسیون فوتبال تازه در تاریخ 20 تیر کارگروه var را تشکیل داد و طبق آنچه حسین شریفی در سایت فدراسیون اعلام کرده این کارگروه پس از 8 جلسه، به جمع بندی رسید. ادعای حسن کامرانی فر اصلا با حرف هایی که پیش از این دوستان درباره var زدند، جور در نمی آید. مگر این که بخواهند بگویند تشکیل کارگروه برای این موضوع از همان ابتدا هم سرکاری بود و فدراسیون پس از آن که پشت پرده همه توافق ها را انجام داد، یک کارگروه هم راه انداخت! دوستان پیش از این ادعا کرده بودند پس از آن که فراخوان گذاشتند، از 15 شرکت 13 شرکت اصلا جواب شان را ندادند و فقط همین شرکت مشکوک هنگ کنگی و یک شرکت روسی حاضر شد به ایمیل شان جواب بدهد که آن روسی هم گفت من اصلا اجاره نمی دهم و این سوپرمن هنگ کنگی که فدراسیون اصرار دارد بلژیکی معرفی اش کند، جانفشانی(!) و از خودگذشتگی(!) کرد و به ما var داد (رجوع شود به حرف هایی که رفیعی در حضور شهاب عزیزی خادم در برنامه فوتبال برتر به زبان آورد) البته پیش از این حسین شریفی در برنامه ورزشگاه گفته بود این سیستم کمک داور ویدیویی خریداری شده و اصلا بحث اجاره مطرح نبود. حالا ما فرض را بر این می گذاریم که شریفی اشتباه کرد و اجاره بود نه فروش... (هفدهم مهر ماه حسین شریفی گفت ما پس از هشت جلسه کارگروه، var را خریدیم.) 

نمی دانیم چرا دوستان به جای گفتن واقعیت، دوست دارند هر دفعه یک داستان تازه تعریف کنند؟ هر داستان تازه شان هم با داستانی که قبلا تعریف کرده اند زمین تا آسمان تفاوت دارد.

متن ایمیل فدراسیون و ترجمه آن؛ مدرکی که خلاف ادعای کامرانی فر را ثابت می کند

فدراسیون فوتبال ایران به زودی مناقصه ای را برای ارائه خدمات مختلف فناوری فوتبال برای استقرار در برخی مسابقات زیر نظر IRIFF (همان فدراسیون فوتبال) برای سال 2021 به بعد، از جمله لیگ حرفه ای ایران، راه اندازی خواهد کرد.

از شرکت های مربوطه که مایل به معرفی خود برای شرکت در فرآیند مناقصه هستند دعوت می شود با ایمیل فدراسیون فوتبال تماس بگیرند.   

@international@ffiri.ir تا 10 آگوست 2021 (19 مرداد)

فدراسیون فوتبال ایران همچنین قصد دارد از یک ورکشاپ در ماه سپتامبر (شهریور ماه) در ورزشگاه یک صد هزار نفری آزادی میزبانی کند و شرکت هایی که تمایل خود را برای شرکت در مناقصه ثبت می کنند ممکن است توسط فدراسیون فوتبال دعوت شوند.

فراخوان سیاه بازی بود یا برای ورود دینا گروپ؟

 این ایمیل فدراسیون به شرکت های دارای مجوز فیفا است. روزی که این ایمیل ارسال شد، فدراسیون هنوز هیچ قراردادی برای اجاره یا خرید با شرکت مشکوک هنگ کنگی نبسته بود اما حسن کامرانی فر دیروز ادعا کرد ما چند روز بعد از اجاره سیستم به شرکت ها ایمیل زدیم. اگر این ادعا راست باشد که نیست، یعنی آن فراخوانی که هشتم شهریور گذاشتند سیاه بازی بود. البته یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون می گفت فراخوان هشتم شهریور برای این بود که دینا گروپ وارد بازی شود!

تیر ماه و قبل از راه اندازی این کارگروه، فدراسیون قصد داشت با شرکتی که برنده مناقصه قبلی (مناقصه زمان مهدی تاج) شده بود همکاری کند و به گفته یکی از کارمندان فدراسیون فوتبال، حتی تا مرحله ارائه نامه به این شرکت پیش رفته بودند که یکی از مشاوران رییس فدراسیون به ماجرا ورود کرد و var را به مسیر دیگری برد...

 

عکس نوشت: حسن کامرانی فر در جلسه کارگروه var کنار احسان عزیزی خادم نشسته است. دبیرکل در صندلی کناری رییس کارگروه که معمولا برای منشی جلسه در نظر گرفته می شود حضور دارد و این فرضیه که او از روند کار بی اطلاع بوده باطل است. 

اخبار داغ 

فیلم لو رفته از حضور مردان در بدنسازی زنان در بابل ! / ورود آقایان ممنوع بود! آمار فاجعه گلزنان ایرانی لیگ 21؛ 3 گل در 8 هفته! پرسپولیس مدل 73؛ تیمی که 10 گل می زد، 6 گل می خورد! توقف بازرسی از یوونتوس در پرونده انتقال رونالدو بازگشت رافائل واران و ادینسون کاوانی به تمرینات منچستریونایتد / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سیستم کمک داور ویدیویی دبیرکل فدراسیون فدراسیون فوتبال مورد تایید فیفا ایمیل فدراسیون حسن کامرانی فر هشتم شهریور پس از آن عزیزی خادم شرکت ها برای شرکت چند روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد

مصطفی زارعی مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: یک بیماری ۴۰ ساله درمان شده و امیدواریم اتفاقات خوبی در خصوص این ۲ باشگاه رخ دهد.

او افزود: ورزش را باید به عنوان یک صنعت پولساز ببینیم و  بدانیم که ۲ درصد از تولید ناخالص کشور‌های پیشرفته را به خود اختصاص می‌دهد و هدفگذاری کشور‌های همسایه در ۳ سال آینده ۳ درصد است و  باید به این سمت حرکت کنیم و نقطه آغاز این کار، واگذاری  باشگاه های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است.

رئیس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بود، اعلام کرد: با کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل را چک کرده‌ایم و مشکلی وجود ندارد و باید سراغ سایر اشکالات برویم و آنها را نیز حل کنیم.

زارعی ادامه داد: امیدوار هستیم هر ۲ باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیرند و سایر مشکلات خود را حل کنند؛ اگر یکی از این ۲  باشگاه واگذار می‌شد از نظر AFC مشکل حل می‌شد، اما خوشبختانه سهام ۲ باشگاه به یک اندازه واگذار شد.

مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای با اشاره به اینکه امیدواریم این اتفاق سرعت حرکت ورزش و فوتبال ایران را بیشتر کند، گفت: از اعضای فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنیم چرا که پیگیری بسیاری انجام دادند و وزارت ورزش هم همراه بود و در نهایت این اتفاق رخ داد. همچنین جای تشکر دارد که با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی مشکلات ۲ باشگاه حل شد و  یک جلسه نیز با حضور شرکت توسعه و نوسازی اماکن ورزش و سازمان لیگ داشتیم و امیدواریم ورزشگاه آزادی نیز تکان اساسی به خود ببیند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • بازتاب خبر تایید انتقال طارمی به اینتر توسط خبرنگار مشهور + عکس
  • فراخوان ثبت نام شرکت در آزمون رادیو آماتوری سال ۱۴۰۳
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
  • اختصاصی: واکاوی جنجالی‌ترین اتفاق روز فوتبال ایران
  • معتمدی: همه ورزشکاران برای ما عزیز هستند/ وضعیت نامزدها مشخص نیست
  • روز تلخی برای فوتبال خوزستان بود/ غیرت خوزستانی لازم داشتیم
  • ایران در انتظار اعلام رسمی فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای تایید سهمیه المپیک
  • کمیته استیناف محکومیت شجاعی را تایید کرد