Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@05:15:20 GMT

افزایش ۵ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۰۱۶۰

افزایش ۵ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز

با بهبود ریسک پذیری و تقویت ارزش دلار که نگرانی در مورد تاثیرات اقتصادی اُمیکرون را خنثی کرد، قیمت طلا در معاملات امروز ۴.۸۵ دلار افزایش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، با بهبود ریسک پذیری و تقویت ارزش دلار که نگرانی در مورد تاثیرات اقتصادی اُمیکرون را خنثی کرد، قیمت طلا در معاملات امروز ۴.۸۵ دلار افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر اونس طلا با ۴ دلار ۵۸ سنت افزایش ۱۷۸۳.۲۵ دلار فروخته شد. قیمت طلای آمریکا نیز اندکی تغییر کرد و به ۱۷۷۹.۲۰ دلار در هر اونس رسید.

میشائیل هوسون، تحلیلگر ارشد بازار در بازارهای سی ام سی در انگلیس گفت: «با توجه به حالت مثبتی که بر بازار حاکم است، قیمت طلا احتمالا چندان بالا نرود، مگر اینکه در اشتها برای ریسک کردن یک تغییر چشمگیری رخ دهد و بدتر شود با این حال، انتظار نداشته باشید که قیمت طلا در آینده نزدیک در بالای ۱۸۲۰ دلار دیده شود.»

وی افزود اگر نگرانی در مورد اُمیکرون افزایش یابد، قیمت طلا بالا می رود.

ارزش بازارهای سهام جهان و قیمت نفت با کاهش نگرانی ها در مورد شدن اُمیکرون افزایش یافت؛ به طوری که ارزش سهام بازارهای اروپایی به بالاترین رقم در بیش از یک هفته گذشته رسید.

شاخص دلار افزایش یافت و در نزدیکی بالاترین رقم یک هفته گذشته که در هفته پیش رقم خورد، ماند؛ این امر هزینه های نگهداری طلا برای مالکان ارزهای دیگر را افزایش داد.

گزارش روز جمعه شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده می تواند در ارزیابی حرکت بعدی فدرال رزرو ایالات متحده بسیار مهم باشد.

سیاست گذاران فدرال رزرو احتمالا در نشست سیاست‌گذاری خود در هفته آینده، کاهش اقدامات محرکی را تسریع خواهند کرد، زیرا آمارها نشان داد بیکاری در ماه گذشته کاهش یافته است.

طلا اغلب به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در شرایط افزایش تورم دیده می شود اما کاهش محرک‌های اقتصادی و افزایش نرخ بهره سبب شده تا ارزش اوراق قرضه خزانه داری آمریکا بالا رود و از جذابیت طلا کاسته شود.

هر اونس پلاتین با ۱.۳ درصد افزایش ۹۴۹.۴۱ دلار فروخته شد و هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۲.۳۹ دلار رسید. پالادیوم نیز با ۰.۲ درصد افزایش ۱۸۵۷.۷۷ دلار معامله شد.

روز گذشته، به علت تقویت ارزش دلار و افزایش انتظارات برای تسریع فروش دارایی‌ها از سوی بانک مرکزی آمریکا در بحبوحه بروز نشانه‌هایی از محدود شدن اشتغال‌زایی در بازار کار آمریکا، قیمت طلا کاهش یافته بود.

‌در روز جمعه، آخرین روز معاملات بازارهای جهانی، پس از اینکه آمارها نشان داد رشد بیکاری آمریکا در ماه نوامبر به میزان قابل توجهی کند شده است، ارزش طلا یک درصد افزایش یافت.

اما این آمار نتوانست انتظار برای اینکه فدرال رزرو انقباضی کردن سیاست های خود را با سرعت بیشتری انجام دهد، تغییر دهد زیرا سیاست مداران احتمالا به نشانه های محدود شدن بازار کار با کاهش نرخ بیکاری واکنش می دهند.

هفته گذشته، سومین هفته متوالی کاهش قیمت طلا بوده است و اظهارات رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا درباره احتمال توقف اجرای سیاست‌ های حمایت اقتصادی از جمله دلایل شرایط کنونی قیمت طلا عنوان شده است.

قیمت نفت نیز یک شبه به علت اظهارات دکتر فائوچی در مورد اینکه احتمالا سویه اُمیکرون چندان شدید نیست، ۵ درصد رشد کرد و از ۷۴ دلار در هر بشکه گذشت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت طلا طلای جهانی دلار بانک مرکزی آمریکا ایالات متحده پالادیوم بانک مرکزی فدرال آمریکا قیمت های روز در یک نگاه افزایش یافت درصد افزایش قیمت طلا ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی

هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (سه شنبه ۷ فروردین) بازار طلای تهران با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت به ۳۹ میلیون تومان رسید.

به گزارش مشرق، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (سه شنبه ۷ فروردین) بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران ۳۹ میلیون تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت ۳۶ میلیون تومان دادوستد شد.

قیمت نیم‌ سکه در روز جاری با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به نرخ ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله شد. قیمت ربع سکه نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

سکه گرمی نیز امروز بدون تغییر قیمت، ۷ میلیون تومان دادوستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران سه میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

افت قیمت در بازار داخلی طلا در حالی بود که بهای طلا در بازارهای جهانی امروز از حدود ۲۱۷۰ دلار به ازای هر اونس به حدود ۲۱۹۸ دلار هم رسید و در آستانه فتح دوباره کانال ۲۲۰۰ دلاری قرار گرفت. با این حال پس از چند ساعت و تا لحظه تنظیم خبر، بهای اونس جهانی به ۲۱۸۳ دلار بازگشت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • سقوط بیت‌کوین
  • ثبات قیمت انواع ارز در معاملات مرکز مبادله
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • بسته 50 میلیارد دلاری برای نجات از بحران اقتصادی در مصر/ مصری ها برای تامین خوراک  مبارزه می کنند 
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۷ فروردين
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار