Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@23:02:44 GMT

ساعی: به‌دنبال تخریب نیستیم

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۰۲۶۰

ساعی: به‌دنبال تخریب نیستیم

ایران اکونومیست- قهرمان المپیک‌های پکن و آتن گفت: امروز به‌دنبال زدن حرف‌های غیر کارشناسی نیستیم و نمی‌خواهیم هیچ فردی را تخریب کنیم اما رییس کمیته ملی المپیک باید صبر می‌کرد.

 دومین جلسه کمیسیون ورزشکاران در حالی برگزار شد که ۹ المپین کشورمان در آن حضور نداشتند. در آن جلسه در مورد انتخاب عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و همچنین نفراتی که در مجمع انتخابات این کمیته شرکت می‌کنند بدون اینکه نظرات ۹ المپین پرسیده شود، تصمیم‌گیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو با توجه به اعتراضاتی که به این کمیسیون وجود داشت بعضی از ورزشکاران امروز (چهارشنبه) در نشست خبری که به میزبانی فدراسیون کشتی برگزار شد، صحبت‌هایی را مطرح کردند.

«هادی ساعی» در این خصوص تصریح کرد: امیدوارم این مشکلات در کمیسیون ورزشکاران حل شود و امروز اینجا هستیم تا از حق ورزشکاران دفاع کنیم و این را بدانید ما نماینده همه ورزشکاران هستیم.

وی ادامه داد: باید مشکلات ورزشکاران حل شود. امروز نیامدیم که مشکلات را بیشتر کنیم و قرار است کاری کنیم که همه در کنار هم حرف بزنیم. به‌دنبال زدن حرف‌های غیرکارشناسی نیستیم و نمی‌خواهیم هیچ فردی را تخریب کنیم.

ساعی تصریح کرد:‌ نماینده تمام ورزشکارانی هستیم که به این افراد رای دادند. من به خاطر عضویت بین المللی در این کمیسیون هستم. برای ریاست یا هیات اجرایی کاندید نشدم و اگر امروز اینجا هستم برای این است که اطلاعاتم از بچه‌های دیگر بیشتر است چرا که سال‌ها رییس این کمیسیون بودم.

وی ادامه داد: یکسری موارد اتفاق افتاد که به دور از اساسنامه و آیین‌نامه است. امروز می‌خواهم فقط در خصوص آیین‌نامه حرف بزنم. آیین نامه کمیسیون ورزشکاران می‌گوید چهار نفری که رییس کمیته ملی المپیک می‌تواند به مجمع معرفی کند، باید با مشورت رییس کمیسیون ورزشکاران باشد و این را خود من در آیین‌نامه نوشتم.

قهرمان تکواندو کشورمان افزود: این چهار نفر نباید قبل از معرفی رییس مشخص می‌شدند و باید ابتدا رییس و نایب رییس مشخص می‌شدند و بعد رییس کمیته المپیک بر حسب نیاز چهار نفر را در هر زمانی که خواست معرفی کند. «سیدرضا صالحی‌امیری» رییس کمیته المپیک تشخیص داده اول کار چهار نفر وارد شوند اما باید صبر می‌کرد رییس مشخص می‌شد و بعد از مشورت با رییس کمیسیون این افراد را مشخص می کرد.

ساعی خاطرنشان کرد: این افراد در جلسه به رییس کمیسیون رای دادند و این خلاف آیین نامه است. این چهار نفر در کمیسیون رای دارند اما چون منتصب شدند، نمی‌توانند در بین ۶ نفری که در مجمع راه پیدا می‌کنند، باشند که الان یک نفر از این افراد در مجمع هم هستند.

وی ادامه داد: ای کاش دو عزیز که از قهرمانان بزرگ ورزش کشور هم هستند، در این جلسه حضور داشتند و اصلا لزومی نداشت جلسات کمیسیون با این همه عجله برگزار شود. ما باید اجازه می‌دادیم شاید برخی دوستان بخواهند برای ریاست و نایب رییسی این کمیسیون کاندیدا شوند.

ساعی ادامه داد: ای کاش دوستان قبل معرفی ۴ عضو پیشنهادی اجازه می‌دادند رییس کمیسیون مشخص می‌شد بعد اقدام به معرفی چهار نفر می‌کردند.

وی افزود: ۶ نفری که برای مجمع انتخاب می‌شوند اولویت با مدال آوران المپیک و بعد المپین‌هاست و رشته‌های غیر المپیکی جایی در آن ندارند. جالب است که کشتی و قهرمانان المپیک ما نیستند. من چون منفعتی ندارم و عضو مجمع هم هستم راحت تر می توانم حرف دل ورزشکاران را بزنم.

ساعی ادامه داد: اصل اختلاف به دلیل اجرا نشدن آیین نامه هست و موضوع دیگری وجود ندارد.

وی ادامه داد: به‌عنوان عضو هیات اجرایی و عضو کمیسیون oca باید اساسنامه و آیین نامه را رعای ت کنم و این تذکر را در جلسه به رئیس کمیته ملی المپیک دادم اما ایشان گفتند بعدا با رییس هماهنگ خواهیم کرد. مگر ایشان می دانستند که رییس چه کسی است؟

وی افزود: اگر سوریان وارد کمیسیون می‌شد نمی‌توانست بین 6 نفر مجمع قرار بگیرد زیرا هرکسی که رییس انتخاب کند نمی‌تواند، وارد مجمع شود. دوستان اشراف نداشتند و قول دادند. من حرف کارشناسی می‌زنم.

ساعی ادامه داد: اتفاق بدتر این است که جودو ما هیچ ورزشکاری ندارد و من این موضوع را مطرح کردم و دوستان گفتند چون جودو تعلیق است اساسنامه اجازه شرکت نمی‌دهد در حالیکه هیچ جای اساسنامه این موضوع نیست. فقط وقتی ورزشکارانی دوپینگ کرده باشند اجازه شرکت را ندارند.

وی افزود: ورزش روسیه تعلیق است اما ورزشکاران آن این حق را دارند که در انتخابات شرکت کنند و این حق از آنها گرفته نشده است.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک رییس کمیسیون رییس کمیته مشخص می شد آیین نامه چهار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر انتخاب شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر عصر یکشنبه در مجمع انتخابات هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر اظهار کرد: توسعه ورزش‌های دانش‌آموزی نقش مهمی در توسعه ورزش کشور خواهد داشت.

یاسر جمالی با اشاره اینکه طرح ملی آمایش سرزمینی به دستور رئیس جمهور و مشارکت وزارت ورزش و جوانان در حال تدوین است، گفت: با اجرای این طرح شاهد رشد و توسعه متوازن ورزش کشور و استان بوشهر خواهیم بود.

وی افزود: هیئت ورزش دانش‌آموزی اساس و پایه طرح است که اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر نگاه ویژه به این هیئت دارد.

مجمع انتخابات هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر با حضور مدیران کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان، نایب رئیس و دبیر فدراسیون دانش‌آموزی و اعضای مجمع برگزار و صادق عبدالهی با ۲۷ رأی به‌عنوان رئیس هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر انتخاب شد.

کد خبر 6084835

دیگر خبرها

  • برگزاری مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی شوراها در بوشهر
  • مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در حال برگزاری است
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • پلیس: «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود/ در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیستیم
  • منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • رونمایی از «قهرمان ایران» در شبکه ورزش
  • در المپیک حریف دست و پا بسته ای نیستیم/قایقرانان سنگ تمام گذاشتند
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم
  • رییس هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر انتخاب شد