Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@21:23:10 GMT

شناسایی ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۰۲۷۷

شناسایی ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی

وزیر نیرو با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تامین اعتبارات و شناسایی ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی کشور، از برنامه‌ریزی سه ساله وزارت نیرو در چارچوب طرح جهاد آبرسانی برای تامین آب این روستاها خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان -وزیر نیرو- در حاشیه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز خود با نمایندگان این کمیسیون با موضوع آبرسانی و رفع تنش‌های آبی در شهرها و روستاهای کشور، اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه در حوزه روستاها را در چارچوب طرح جهاد آبرسانی دنبال می‌کنیم که در همین رابطه، اقدامات خوبی از جمله تأمین اعتبارات و شناسایی ۱۰ هزار روستا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه‌ریزی سه ساله برای تأمین آب این روستاها، اضافه کرد: برخی از روستاها شبکه آبرسانی نداشته و باید این شبکه در آن‌ها ایجاد شود، اما در برخی از این روستاها نیازمند تجدیدنظر در تأمین منابع آب با استفاده از روش‌های مختلف انتقال هستیم.

محرابیان همچنین با اشاره به بررسی وضعیت آب شهرها خاطرنشان کرد: در موضوع شهرها، طرح‌های متعدد و در برخی موارد با مدت زمان طولانی را در دست اجرا داریم که در چارچوب یک برنامه ویژه این طرح‌ها را شناسایی کرده و در حال متمرکز کردن منابع خود برای تکمیل پروژه‌ها در تمامی استان‌ها و شهرها هستیم.

وی با بیان اینکه عمده طرح‌های آبی کشور با پیشرفت قابل توجهی همراه هستند، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های بودجه و کمکی که مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۱ خواهد کرد، منابع این طرح‌ها را تأمین کرده و با تداوم این موضوع در سال‌های آینده شاهد تکمیل و به بهره‌برداری رساندن طرح‌ها و پروژه‌های آبی خواهیم بود.

کد خبر 540451

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علی اکبر محرابیان وزير نيرو تامين آب روستاها وزارت نیرو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر با اعلام این خبر اظهار کرد: بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای سیمین در فروردین‌ماه امسال انجام شد و با این اقدام 349 نفر در قالب 101 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم بهرمند شدند.

بختیاری‌فر تصریح کرد: خط انتقال آبرسانی به روستای سیمین به طول شش کیلومتر و با لوله پلی‌اتیلن 90 میلی‌متری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به روستای سیمین از پروژه‌های جهاد آبرسانی است، مطرح کرد: برآورد ریالی اجرای این پروژه شش میلیارد تومان بود اما چون قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بسیج سازندگی مسئول اجرای پروژه بود فقط سه و نیم میلیارد تومان برای آن هزینه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع آب در ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه، آبرسانی به مناطق روستایی در دولت سیزدهم و وزارت نیرو مورد توجه جدی قرار گرفته است

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • تعویض شیرآلات خط اصلی آبرسانی غرب قم
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • نوسازی شبکه آبرسانی روستای نویز طالقان آغاز شد
  • آبرسانی به 70 روستای استان همدان در سال 1402
  • آب شهر و روستاهای مختلف بخش ارم دشتستان تأمین شد