Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از العین الاخباریه، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سفری که نشان‌دهنده روابط برادرانه تاریخی و مشارکت استراتژیک بین دو کشور است، وارد ابوظبی شد.

این سفر از اهمیت خاصی با توجه به ویژگی روابط بین دو کشور برخوردار است.

این در حالی است که بن سلمان در پیامی به هیثم بن طارق، سلطان عمان بعد از پایان سفرش به مسقط اشاره کرد: ما تمایل مشترکی به تعمیق همکاری بین دو کشور در تمام زمینه‌ها داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین اشاره کرد: ما تمایل یکسانی در قبال تقویت امنیت و ثبات منطقه داریم.

ولیعهد عربستان عنوان کرد: هنگام ترک این کشور برادر به دلیل حسن میزبانی و ضیافت کریمانه از شمال کمال امتنان و تشکر را دارم.

عربستان و عمان در پایان این سفر بیانیه مشترکی را منتشر و بر مضامین اعلامیه العلا و لزوم تلاش مضاعف برای تکمیل ما بقی گام‌ها طبق جدول زمانی مشخص تاکید کردند.

در این بیانیه بر ادامه تلاش‌ها جهت ایجاد راه حل سیاسی فراگیر برای بحران یمن تاکید شد.

همچنین دو طرف بر اجرای اصلاحات فراگیر برای عبور لبنان از بحران و "اینکه جایگاهی برای اقدامات تروریستی و جنایتکارانه نباشد که امنیت و ثبات منطقه را از بین ببرد" تاکید کردند.

در این بیانیه مشترک همچنین بر لزوم حمایت از امنیت و ثبات در افغانستان تاکید شد و اینکه این کشور تبدیل به پناهگاه‌های امن برای تروریست‌ها نشود.

در این بیانیه از افتتاح جاده بین عمان و عربستان استقبال شد./ایسنا

چرا بن‌سلمان و اردوغان در قطر با یکدیگر دیدار نمی‌کنند؟

منابعی به رویترز گفتند که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درصدد دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در قطر است؛ اما عدم هماهنگی و توافق در برنامه‌های آنها مانع از این دیدار می‌شود.

به گزارش ایسنا، رویترز به نقل از یک منبع آگاه درباره احتمال دیدار اردوغان و بن سلمان در کشور قطر گفت که دیدار مستقیم اردوغان و محمد بن سلمان در این هفته محتمل نیست؛ اما ممکن است به زودی اتفاق بیفتد.

یکی از مقامات ترکیه و یکی دیگر از مقامات حوزه خلیج فارس که از برنامه‌های این سفر مطلع هستند، می‌گویند که مذاکراتی برای برگزاری نشست میان دو طرف در قطر وجود دارد؛ اما «در برنامه‌ها توافقی وجود ندارد، بنابراین به نظر نمی‌رسد که یک نشست جامع برگزار شود».

وی با تاکید بر اینکه «فرصت‌های زیادی برای همکاری جهت حل و فصل مسائل منطقه‌ای وجود دارد»، افزود: «اما ممکن است این دیدار در زمانی زودتر برگزار شود».

اردوغان متحد استراتژیک مهم قطر روز دوشنبه در حالی وارد قطر شد که اقتصاد ترکیه پس از کاهش چشمگیر نرخ ارز، از سقوط تاریخی ارز و تورم بالا رنج می‌برد.

بن سلمان قرار است فردا چهارشنبه در چارچوب تور خلیج فارس که از دوشنبه در عمان آغاز کرده و شامل همه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس می‌شود، وارد دوحه شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: بن سلمان بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض به شهر‌های عراق را نمی‌پذیریم

عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که عراق نمی‌پذیرد کشورش محل درگیری یا تهدیدی برای کشور‌های همسایه باشد و هر گونه تعرض به شهر‌های خود را نیز برنمی‌تابد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، رئیس جمهور هر دو کشور در این دیدار بر لزوم توقف تجاوز به غزه، حمایت از مردم فلسطین، اهمیت کاهش تنش‌ها و اتخاذ تفاهمات و گفت‌وگوی سازنده تاکید کردند.

رئیس جمهور عراق در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای تقویت امنیت مرز‌ها و مقابله با چالش‌های تغییرات آب و هوایی، زیست محیطی و بحران آب تاکید کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه وارد عراق شد و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق از بدو ورود از اردوغان استقبال کرد.

دفتر اطلاع رسانی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در این خصوص اعلام کرد: السودانی و رئیس جمهور ترکیه در این سفر، پرونده‌های آب، اقتصاد، امنیت و پروژه جاده توسعه مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد. همچنین توافقنامه چارچوب راهبردی میان دو کشور با هدف توسعه شراکت اقتصادی و تجاری امضا خواهد شد.

اردوغان پس از دیدار با رئیس جمهور عراق در کاخ دولتی در بغداد با محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

اردوغان پس از آن به اربیل می‌رود. این سفر بعد از ۱۲ سال انجام گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • تعرض به شهر‌های عراق را نمی‌پذیریم
  • اردوغان وارد عراق شد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • پاسخ ترکیه به گستاخی وزیر خارجه صهیونیستی درخصوص استقبال آنکارا از هنیه