Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@01:50:24 GMT

افزایش قیمت بنزین در راه است؟/ تغییر سهمیه سوخت

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۰۳۴۲

افزایش قیمت بنزین در راه است؟/ تغییر سهمیه سوخت

به گفته برخی از کامیون‌داران، سهمیه سوخت آنها واریز نشده و یا برخی دیگر می‌گویند میزان سهمیه موجود در کارت آنها کمتر از ماه‌های قبل بوده است. اما آیا سهمیه سوخت کامیون‌ها تغییر کرده است؟

احمد کریمی، دبیر کانون کامیون‌داران می‌گوید: سهمیه سوخت‌ کامیون‌داران کم نشده است. پس از حمله سایبری به جایگاه‌ها، سهمیه‌ها به هم ریخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله موجب شده موجودی کارت برخی از کامیون‌ها صفر و سهمیه برخی دیگر، نامشخص شود. این مشکل تا یک هفته پیش هم ادامه داشت.

کریمی ادامه می‌دهد: پنجشنبه و جمعه این هفته، اطلاعاتی که باید از طریق سازمان راهداری به سامانه وزارت نفت می‌رفت با مشکل مواجه شد و این موجب شد حدود ۲۰ هزار ناوگان دیرتر سهمیه سوخت بگیرند و این تصور به وجود بیاید که سهمیه کم شده ست.

او خاطرنشان می‌کند: سهمیه بنزین و گازوئیل کامیون‌دارها تغییری نکرده و تنها مشکلات مقطعی به وجود آمده که به زودی حل می‌شود.

حمله سایبری به سامانه سوخت، چهارم آبان ماه سال ۱۴۰۰ رخ داد و سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه سوخت در کل کشور متوقف و بسیاری از پمپ‌بنزین‌ ها تعطیل شدند.

چرا مردم نگران احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی‌اند؟

هر سال و در آستانه تصویب قانون بودجه، بحث افزایش حامل‌های انرژی و گازوییل مطرح می‌شود. امسال هم از این قائده هم مستثنا نبود؛ به خصوص که رییس کمیسیون انرژی، تابستان امسال از واقعی کردن قیمت حامل‌های انرژی صحبت کرده بود و بعد از اختلال در سامانه سوخت‌گیری هم زمزمه‌های افزایش قیمت حامل‌های انرژی و به خصوص بنزین و گازوییل در ایران مطرح شد.

به همین دلایل هم با وجود این دولت و مجلس هر دو افزایش قیمت حامل‌های سوخت را رد کرده بودند اما همچنان، عده‌ای از احتمال افزایش قیمت بنزین و گازوئیل اظهار نگرانی می‌کنند.

قیمت گازوییل چقدر است؟

آبان ماه ۹۸ آخرین باری بود که بنزین گران شد اما قیمت گازوییل و سی ان جی بدون تغییر ماند.

به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، دولت روی هر لیتر بنزین بیش از ۲۵۰۰ تومان و روی هر لیتر گازوئیل بیش از ۶ هزار و ۵۵۰ تومان یارانه پرداخت می‌کند و دولت می‌خواسته قیمت گازوئیل را در بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش دهد که مجلس مانع آن شده.

منبع: فردا

کلیدواژه: سهمیه سوخت قیمت بنزین حامل های انرژی قیمت حامل افزایش قیمت سهمیه سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در هفتمین روز بهار

 با اوج دوباره مصرف سوخت در کشور، روز سه‌شنبه، (هفتم فروردین‌ماه)، ۱۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده است که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال (هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲) با ۱۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر، ۲.۷ درصد افزایش یافته است.

از یکم تا هفتم فروردین‌ماه امسال، به‌طور میانگین ۱۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (یکم تا هفتم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲) با ۱۱۶ میلیون لیتر، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر افزایش یافته است.

این شرکت با هشدار درباره روند افزایشی مصرف سوخت در کشور، از هموطنان خواسته است با مدیریت مصرف سوخت و به‌کارگیری نکات مدیریت بهینه، این شرکت را در سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان یاری کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است
  • مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار
  • کامیون های حامل سوخت قاچاق در کرمان توقیف شدند
  • هر باک بنزین معادل قیمت 9 بار شارژ کامل خودروی برقی!
  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در هفتمین روز بهار
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • خداحافظی طولانی کثیف‌ترین سوخت فسیلی جهان
  • بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت
  • رشد مصرف بنزین در روزهای نخست سال ۱۴۰۳ در منطقه اردبیل