Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«کارلوش آنتونیو ریکا دو کاشتا» روز سه شنبه در دیدار با سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: همکارانم در اتاق بازرگانی اصفهان فرصت‌های تجاری موجود با شرکت‌های ایرانی را بررسی کردند و با امیدواری مذاکرات وین را دنبال می‌کنیم که به نتایج مثبت و قابل قبولی برسد.

وی ادامه داد: اطلاعات خود را در مورد فعالیت‌ها و همکاری‌هایی که می‌توانیم با ایران انجام دهیم با سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیسپون بروز کردیم، اما تحریم‌ها و اقداماتی که "ترامپ" انجام داد بسیاری از اینها را نابود کرد و بسیاری از این اتفاق‌های مثبتی که بویژه در زمینه اقتصادی امکان وقوع داشت، را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، پیش از این درجلسه اتاق بازرگانی، بررسی و تحقیق کردیم که چه فرصت‌هایی برای همکاری بیشتر ۲ کشور و بویژه پرتغال و اصفهان می‌تواند فراهم باشد.

سفیر پرتغال در ایران با بیان اینکه امروز اولین سفر به یک استان بعد از تهران است، اظهار داشت: حدود یکسال است که در ایران هستم ولی بدلیل مشغله‌های زیاد فرصت اینکه زودتر به اصفهان بیایم را نداشتم.

وی اضافه کرد: مشغله کاری از یک طرف و واگذاری مسوولیت اتحادیه اروپا به پرتغال از طرف دیگر و بعد از آن هم شیوع کرونا، موجب شد که نتوانیم به اصفهان سفر کنیم.

آنتونیو ریکا دو کاشتا خاطرنشان کرد: برای فعالیت و از سرگیری روابط دوجانبه، اصفهان را بعنوان اولین استان انتخاب کردم و با هیات همراه خود شامل مشاور اقتصادی، مسوول آژانس و موسسه پیگیری کننده مباحث اقتصادی با ایران و یکی دیگر از مشاوران بین الملل خود در مباحث اقتصادی به این استان سفر کردم.

وی با بیان اینکه ایران و پرتغال از گذشته دور با یکدیگر ارتباط داشته اند و پیشینه تاریخی ۲ کشور این موضوع را اثبات می‌کند، افزود: مکان های متروکه باقیمانده در حوزه خلیج فارس نمود روابط ۲ کشور و حضور پرتغالی‌ها در ایران است.

سفیر پرتغال در ایران گفت: ما در یک برهه تاریخی با ایران متحد شدیم و علیه امپراطوری عثمانی نبرد کردیم، دلایل بسیاری وجود دارد که رابطه عمیق و تاریخی بین ایران و پرتغال را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: پرتغال و ایران علاوه بر زمینه اقتصادی که می توانیم در آنها بسیار فعال باشیم زمینه های دیگر فرهنگی و ورزشی و زمینه های دیگری را برای همکاری با یکدیگر دارند.

آنتونیو ریکا دو کاشتا با اشاره به اینکه شکست ایران در فوتبال همیشه برای ما مشکل بوده است یادآور شد: ورزشکاران و بازیکنان ایران که در باشگاههای پرتغال بازی می کنند بسیار خوب هستند و با ایران روابط ورزشی خیلی خوبی را داریم که مثال بزرگ آن حضور اقای کیروش بعنوان سرمربی تیم ملی ایران بود.

وی اضافه کرد: بجز بحث ورزشی، زمینه‌های خیلی خوبی در مورد توریسم داریم که می‌توانیم از آن بعنوان یک ظرفیت قوی برای تحکیم ارتباطات بین ۲ کشور بهره ببریم.

سفیر پرتغال در ایران با تاکید بر اینکه زمینه های بسیار زیادی برای همکاری وجود دارد، ادامه داد: پرتغال بعنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان روغن زیتون در دنیا محسوب می‌شود و در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی قیمت‌های بسیار قابل رقابتی حتی در مقایسه با اروپا داریم و این ماشین آلات از لحاظ کیفی هم بسیار مناسب هستند.

به گفته وی، پرتغال در زمینه مدیریت منابع آبی بسیار قوی است و می تواند در مباحث آبی کمک حال استان اصفهان باشد و فناوری‌های روز دنیا را در زمینه انرژی‌های نو و پاک در اختیار داریم و در این مورد هم می‌توانیم کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی اصفهان امروز لیستی در زمینه‌های همکاری و تبادل در حوزه‌های اقتصادی و بازرگانی به ما دادند که بسیار راهگشاست.

آنتونیو ریکا دو کاشتا با بیان اینکه تلاش ما بر این است که از پروژه‌های مشخص شروع کنیم و خودمان را از این حالت سکون تغییر دهیم، افزود: امیدواریم که مذاکرات وین به نتایج مثبت برسد، تا در زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات نخواهیم مطالعه در مورد پروژه‌ها را شروع کنیم.

وی افزود: کارخانه ها و شرکت های زیادی برای همکاری با ایران به ما مراجعه می کنند، بدلیل حجم سنگین تحریم‌ها احتمال اینکه در زمان حاضر بتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم وجود ندارد اما بررسی آنرا در دستور کار قرار دادیم.

سفیر پرتغال در ایران اظهار داشت: روابط سیاسی بسیار عالی با جمهوری اسلامی ایران داریم و وزرای خارجه ۲ کشور یکدیگر را در نیویورک ملاقات کردند.

وی اضافه کرد: ارتباط نزدیکی با سفیر جمهوری اسلامی ایران دارم و امیدوارم بار دیگر که به اصفهان سفر می کنم بتوانیم چندین پروژه اقتصادی و پروژه های مختلف را با ایران و بویژه با اصفهان عملیاتی کنیم.

آنتونیو ریکا دو کاشتا گفت:اتفاق بسیار خوبی در زمینه خواهر خواندگی اصفهان با شهر پورتو هم در جریان است.

وی بیان کرد: شهر پورتو غیر از مباحث تاریخی، بعنوان شهری است که موسسات زیادی در آن فعالیت می‌کنند و پیمانکاران، شرکت‌ها و کارخانه های بسیار زیادی در آن وجود دارد.

سفیر پرتغال در ایران خاطرنشان کرد: رییس فدراسیون فوتبال ایران چندی پیش در لیسپون برای توسعه همکاری‌های ورزشی حضور داشت و خوش بین هستم که با امضای قرارداد خواهر خواندگی بین اصفهان و پورتو، این تحرک و پویایی در زمینه های مختلف بین ۲ شهر ایجاد و یک حرکت و پویایی جدیدی بین اصفهان و پورتو آغاز شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت:زمینه های همکاری خوبی بین اصفهان و پرتغال بویژه در زمینه گردشگری و اقتصادی، صنعتی و کشاورزی وجود دارد و امیدوارم در این سفر از جاذبه های اصفهان از نزدیک بازدید شود.

محمدرضا جانثاری خطاب به سفیر پرتغال افزود:خرسندم که اصفهان را بعنوان اولین مقصد سفر خود انتخاب کردید و مشخص شد که شناخت به نسبت خوبی از استان و شهر اصفهان دارید و این برای ما بسیارخوشایند است.

وی ادامه داد: استاندار اصفهان تمایل زیادی داشتند که در این ملاقات حضور داشته باشند که برای کار ضروری مجبور به سفر شد اما در سفرهای آینده میزبان شما خواهند بود.

جانثاری بیان کرد: روابط دیرینه ای از سال‌های دور تا کنون بین ایران و پرتغال وجود داشته است که این روابط فراز و نشیب‌های متعددی داشته و در دوران‌های مختلف متفاوت بوده است.

وی اظهار داشت: امروز می‌توانیم با رجوع به تاریخچه و پیشینه این روابط ۲ ملت، از آن استفاده و هرچه بیشتر و مستحکم تر کنیم و گام‌هایی را در راستای منافع ملی ۲ کشور برداریم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: اصفهان یکی از استان‌های صنعتی و کشاورزی خوب ایران و در زمینه گردشگری هم از جاذبه های بسیار خوبی برخوردار است.

جانثاری خاطرنشان کرد: اصفهان از چند سال گذشته تا اکنون با خشکسالی مواجه شده و علاقمندیم که تجارب و اطلاعات متخصصان پرتغالی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: حوزه های بسیار متعددی که هر کدام از آنها می‌تواند دامنه وسیعی از همکاری ها را برای ۲ طرف ایجاد کند وجود دارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با ابراز خوشحالی از اینکه سفیر پرتغال با مشاوران اقتصادی خود به استان اصفهان سفر کرده است، ادامه داد: از هر فرصتی که بتواند همکاری‌های متعددی را برای ما ایجاد کند استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم از ظرفیت‌های اصفهان آگاهی داشته باشید و از آنها استفاده کنید و ما هم بتوانیم از ظرفیت‌های کشور پرتغال و بویژه پورتو که بعنوان خواهر خوانده اصفهان است، استفاده کنیم.

جانثاری افزود: تفاهم نامه خواهر خواندگی اصفهان و پورتو بعنوان نقطه عطفی برای ما محسوب می‌شود که در روابط بین ۲ کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: آمادگی لازم وجود دارد که بطور جزیی‌تر در طرح‌ها و پروژه‌ها وارد شویم و مذاکره کنیم تا بتوانیم ظرفیت‌های بین ۲ کشور را به جریان بیاندازیم.

نگاه ما به اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه یکسان نیست

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: نگاه ما به اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه یکسان نیست.

وی افزود: هر کدام از کشورهای عضو این اتحادیه اروپا با توجه به اینکه چه میزان روابط صمیمانه ای با جمهوری اسلامی می توانند داشته باشند که بطور یقین اینها مساوی نیستند و با هم متفاوتند؛ از این رو بنا بر تعاملی که با کشور ما برقرار می‌کنند و درک متقابلی که از یکدیگر داریم روابط خود را تنظیم می‌کنیم.

جانثاری اظهار داشت: کشورهای اروپایی با هم بعنوان یک اتحادیه منسجم هستند اما روابط ما با هر کشوری در چهارچوب منافع ملی ۲ کشور تنظیم می‌شود و پرتغال می‌تواند نقش برجسته ای در این روابط بین کشورهای اروپایی با جمهوری اسلامی برقرار کند.

وی ابراز امیدواری کرد که تحریم های ظالمانه رفع شود اما زمینه‌های غیر تحریمی هم داریم که می‌توانیم ارتباطاتی را با پرتغال در رابطه با آن برقرار کنیم.

جانثاری افزود: ضمن اینکه از به نتیجه رسیدن مذاکرات استقبال می کنیم لازم نیست که معطل این مذاکرات بنشینیم و می‌توانیم بجز زمینه‌های موجود و تحریم‌ها، در مباحث غیر تحریمی هم با یکدیگر ارتباطات و مذاکراتی را داشته باشیم.

کلانشهر اصفهان با نزدیک به ۲ میلیون نفر جمعیت، مرکز استان اصفهان و یکی از قُطب‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، گردشگری، صنعتی و علمی کشور بشمار می‌آید.

اصفهان در زمان حاضر با ۱۳ شهر، خواهرخوانده است و در ۹ شبکه شهرهای جهانی عضویت دارد.

این کلانشهر جز پورتو با شهرهای شیان، فلورانس، داکار، کوالالامپور، کویت، بارسلونا، فرایبورگ، سنت پترزبورگ، لاهور، هاوانا، یاش، ایروان، بعلبک و سمرقند نیز عقد خواهرخواندگی دارد.

پورتو یا آُپورتو (Porto) دومین شهر پرتغال پس از لیسبون پایتخت این کشور محسوب می‌شود.

این شهر که بیشتر مناطق آن بر کرانه شمالی رود "دورو" در شمال کشور و نزدیک به اقیانوس اطلس واقع شده، مرکز استان پورتو است.

پیوند شهرهای خواهرخوانده بر اساس مشابهت‌ زمینه‌های مشترک فرهنگی و تاریخی است که موجب شکل‌گیری و پایداری این پیوند و در نتیجه همکاری در حفظ و نگهداری داشته‌ها و ظرفیت‌های خواهرشهرها می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مذاکرات وین پرتغال اتحادیه اروپا روابط اقتصادی امنیتی و اجتماعی استانداری سفیر پرتغال در ایران سرپرست معاونت سیاسی جمهوری اسلامی اتحادیه اروپا برای همکاری همکاری ها تحریم ها پروژه ها برای ما ۲ کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات این کشور پیش از عملیاتِ ایران التماس می‌کردند | سفیر سوئیس به سپاه احضار شد!

دستیار وزیر کشور در امور فلسطین می‌گوید که وزرای خارجه کشور‌های مختلف پیشنهاد دادند که فعلا آتش‌بس غزه را قبول می‌کنیم و به رفح حمله نمی‌کنیم و در مقابل ایران از پاسخ صرفنظر کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان سید مجتبی ابطحی اطلاعات دست اولی از عملیات وعده صادق ایران که بر علیه اسرائیل انجام شد ارائه کرد. بخش‌های از این نکات و اطلاعات جدید را اینجا می‌خوانید.

آخرین تماس را مقامات مصری ۳ ساعت پیش از عملیات داشتند و التماس می‌کردند که این کار انجام نشود.

احدی از مسئولان، فرماندهان، اعضای هیأت دولت و کسانی که در شورای امنیت ملی هستند، هیچ کدام نگفتند که نزنید بلکه همه می‌گفتند بزنیم و خودمان هم بزنیم؛ این درحالیست که اگر ظریف وزیر خارجه و حسن روحانی رئیس‌جمهور بود معلوم نبود که چه بر سر ما می‌آمد.

بالستیک ظرف ۱۵ دقیقه، کروز ظرف ۳ ساعت و پهپاد طی ۷ ساعت به دشمن رسیدند.

ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی دشمن را درگیر کند.

کل پهپاد‌هایی که ایران استفاده کرد در مجموع زیر ۲۰ میلیون دلار خرج برداشتند.

بعد از پهپاد‌ها موشک‌های ما شلیک شد و تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به فضل الهی به هدف اصابت کرد و حتی یک هایپرسونیک هم دچار مشکل نشد.

فرماندهان ما در ۷ ساعت در یک اتاق عملیات نشستند و با همه اتاق‌های فکر منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و جهانی درگیر شدند.

ساعت ۳ بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین وقتی که عملیات وعده صادق تقریباً به پایان رسیده بود سفیر سوئیس را به عنوان حافظ منافع آمریکا برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احزار شد و به او هشدار‌های لازم را دادند که اگر آمریکایی‌ها کوچکترین اقدامی انجام دهند، تمام منطقه را روی سرشان خراب می‌کنیم.

آمریکایی‌ها نیز سریع پیام را دریافت و اعلام کردند که ما کاری نداریم و اصلا دخالتی نمی‌کنیم.

tags # اسرائیل سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • تراکتور به دنبال مردی که پرسپولیس را شکست داد!
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با امیرعبداللهیان
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • مقامات این کشور پیش از عملیاتِ ایران التماس می‌کردند | سفیر سوئیس به سپاه احضار شد!
  • احضار سفیر ایران در پرتغال
  • پرتغال سفیر ایران را احضار کرد
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند