Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@12:14:01 GMT

هابل سرانجام تعمیر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۰۴۳۶

هابل سرانجام تعمیر شد

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت سی‌نت، تیم هابل مدت زمانی را صرف عیب‌یابی و بازگرداندن آرام و با حوصله ابزارهای این تلسکوپ کرد.

ناسا در این خصوص گفت: «این تیم از زمان شروع نظارتش در یکم نوامبر، هنوز هیچ مشکل دیگری در پیام همگام‌سازی پیدا نکرده است.»

تلسکوپ هابل در زمان بروز مشکل به حالت ایمن (safe mode) رفت و عملیات علمی را زمانی که خطاها برای اولین بار رخ داد به حالت تعلیق درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آخرین مورد از یک سری اشکالات فنی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر برای این تلسکوپ رخ داده است. با وجود مواجهه با مشکلات بسیار و همچنین نیاز به تغییر سخت‌افزار پشتیبان در اوایل سال جاری، هابل همچنان توانسته است در فضا استقامت کند.

کد خبر 641874 برچسب‌ها ناسا هابل فضا - سازمان‌ها آژانس‌های جهانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ناسا هابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانجام لایحه حجاب و عفاف چه شد؟

معاون امور پارلمانی دولت درباره آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف نکاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، معاون امور پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد:، اما اقدامی هم اخیرا فراجا پیرو تاکید مقام معظم رهبری داشتند و قطعا دولت هم در بخش‌های فرهنگی باید وظایف خود را انجام دهد و بر اساس این لایحه جدید هم بسیاری از دستگاه‌ها موظف شدند که وظایف خود را انجام دهند؛ از جمله وزارت آموزش و پروزش و وزارت بهداشت باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

حسینی خاطر نشان کرد: فراجا تذکرات را انجام می‌دهد؛ در لایحه جدید بی حجابی به عنوان تخلف از قانون مد نظر قرار گرفته است. معتقدم همین که انسجامی در کشور ایجاد شود نتیجه خوبی به همراه دارد. در همین روز‌ها هم تغییرات خوبی انجام شده که ادامه دار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید
  • پس از ۳۰ ساعت انتظار، سرانجام اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ کنسل شد
  • برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی
  • مرحله سوم سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می شود؟
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف چه شد؟
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف به کجا کشیده شد؟
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • اطلاعیه هم‌زمانی آزمون تخصصی حفظ و استخدامی آموزش و پرورش
  • جیمز وب منتشر کرد: دو نما از کهکشان مسیه 82 (+تصاویر)
  • مورایس سرانجام درخواست مهم سپاهانی‌ها تن داد!