Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش نشان می‎دهد که زنان زندانی در انگلیس ۵ برابر بیشتر در معرض مرده‌ زایی قرار دارند.

خبرگزاری میزان - داده‌های جمع‌آوری‌شده از سوی «آبزرور» نشان می‌دهند زنان زندانی در انگلیس، ۵ برابر بیشتر در معرض مرده‌زایی (به دنیا آوردن نوزاد مرده) قرار دارند و ۲ برابر بیشتر احتمال دارد نوزاد نارس به دنیا بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «گاردین»، پس از مرگ ۲ نوزاد در زندان‌های انگلیس از سال ۲۰۱۹، نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد ایمنی زنان باردار و نوزادان آن‌ها افزایش یافته است.

ارقام به‌ دست‌ آمده از طریق اطلاعات ۱۱ مرکز وابسته به سازمان بهداشت ملی انگلیس که در زندان‌های زنان این کشور فعالیت می‌کنند، نشان می‌دهد که ۲۸ درصد از نوزادان متولد شده از زنانی که حکم حبس خود را بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ سپری می‌کنند، پس از تولد در بخش ویژه بستری شده‌اند.

بر اساس داده‌های پایگاه ملی تحقیقات نوزادان در انگلیس، این میزان ۲ برابر آمار‌های ملی عموم جمعیت در این کشور است.

از ۱۲۵ تولدی که اطلاعات بیشتری برای آن‌ها ارائه شد، از هر ۷ نوزاد، یک نوزاد وزنی کم‌تر از استاندارد داشته است که ۲ برابر نرخ در جمعیت عمومی است.

نرخ مرده زایی ۲۰.۹ مورد در هر هزار تولد بود، در حالی که این میزان برای عموم جمعیت انگلیس ۴.۲ است.

یک زن به نام «آنیتا» که در زمان دستگیری ۶ ماهه باردار بوده و در زمان بازداشت زایمان کرده، می‎گوید که اگر در ابتدا وثیقه برای پسرش صادر می‌شد، هرگز هفته‌های اول زندگی‌اش را پشت میله‌های زندان نمی‌گذراند.

به گفته وی، «به هر زن باردار پیشنهاد می‌شود یک سلول انفرادی داشته باشد، اما من نپذیرفتم، زیرا بزرگترین نگرانی من زایمان در پشت در‌های قفل شده بود.»

گزارشی که در ماه سپتامبر منتشر شد، شرایط مرگ یک نوزاد را در زندان «برنزفیلد»، بررسی کرد که در آن یک دختر ۱۸ ساله به تنهایی در سلول خود زایمان کرده بود.

تحقیقات نشان می‌دهند که از هر ۱۰ زنی که در طول اقامت در زندان‎های انگلیس زایمان می‌کنند، یک نفر در زندان یا در زمان رفتن به بیمارستان زایمان می‌کند.

بیشتر بخوانید: زندان‌های انگلیس در حال شبیه شدن به سیستم زندان‌های آمریکا نگهداری ۲۳ ساعته نوجوانان در سلول‎های زندان انگلیس

«آنیتا»، می‎گوید «زندان مکان امنی برای زنان باردار یا کودکان نیست.»

«کیت پارادین»، مدیر اجرایی سازمان امور زنان در زندان‌های انگلیس، می‌گوید «وقتی والدینی به زندان می‌روند، زندگی کودکان را مختل می‌کند و به سلامت روان آن‌ها آسیب می‌رساند، به طوری که از هر ۱۰ کودک، ۹ کودک مجبور می‌شوند خانه خود را هنگام زندانی شدن مادرشان ترک کنند.»

وی می‎گوید «بی خانمانی، بی ثباتی و آسیب تنها برخی از عواقب آن (زندانی شدن مادران) است؛ دستورالعمل‌های صدور حکم این تأثیرات مخرب را تأیید می‌کنند، اما شواهد واضحی وجود دارد که به طور دقیق یا پیوسته اعمال نمی‌شوند.»

وی در پاسخ به داده‌های مربوط به مرده‌زایی در زندان‎های انگلی، گفت «یافته‌ها تکان‌دهنده و شرم‌آور بوده، اما تعجب‌آور نیستند.»

نرخ بالاتر مشکلات مربوط به استفاده از مواد مخدر و الکل در زندان‌های انگلیس در مقایسه یا عموم مردم می‌تواند یکی از عوامل موثر در نتایج ضعیف‌تر تولد باشد.

ارزیابی دولت انگلیس نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از زنانی که محکومیت‌های کوتاه مدت تا ۱۲ ماه را سپری می‌کنند، نیاز به سوء مصرف مواد داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس بوریس جانسون حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انگلیس انگلیس بوریس جانسون حقوق بشر زندان های انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید

در سال‌های اخیر، نقش باکتری‌های روده در سلامت انسان مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. اکنون، تحقیقی جذاب، رابطه پیچیده بین باکتری‌های میکروبیوم روده و چاقی را روشن کرده است و تفاوت‌های جالبی را بین زنان و مردان آشکار می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج این تحقیق به رهبری دکتر پائولا آراناز از مرکز تحقیقات تغذیه در دانشگاه ناوارا در اسپانیا، در کنگره اروپایی چاقی (ECO) ونیز ایتالیا ارائه شد. گروه تحقیقاتی داده‌های متاژنومی و متابولومیک جمعیت اسپانیایی را تجزیه‌وتحلیل کردند تا دریابند چگونه باکتری‌های روده بر ایجاد چاقی تأثیر می‌گذارند.

نتایج نشان داد که میکروبیوتای روده، جامعه متنوعی از میکروارگانیسم‌های ساکن در دستگاه گوارش، نقش مهمی در سلامت متابولیک ایفا می‌کنند و اختلال در این تعادل، معروف به دیس بیوزیس، می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله چاقی تأثیر بگذارد.

با این حال، گونه‌های خاصی به چاقی کمک یا در برابر آن محافظت ایجاد می‌کنند و تأثیر آن‌ها بر سلامت متابولیک، تاکنون ناشناخته مانده‌اند.

این تحقیق شامل ۳۶۱ داوطلب بزرگسال (۲۵۱ زن و ۱۱۰ مرد) اسپانیایی بود، این کارآزمایی تصادفی رابطه بین گونه‌های ژنتیکی و پاسخ به رژیم کم کالری را بررسی کرد.

شرکت‌کنندگان بر اساس شاخص چاقی و عواملی مانند شاخص توده بدنی، درصد توده چربی و دور کمر طبقه‌بندی شدند.

تجزیه‌وتحلیل نشان داد که افراد با شاخص بالا به‌طور قابل‌توجهی سطوح پایین‌تری از Christensenella minuta داشتند که باکتری مرتبط با لاغری و سلامتی است. این یافته نشان می‌دهد که این مورد ممکن است نقش محافظتی در برابر چاقی داشته باشد.

محققان اظهار کردند که به نظر می‌رسد ترکیب میکروبیوم روده، به‌ویژه سطوح بالاتر این باکتری، در برابر چاقی محافظت ایجاد کند. جالب اینجاست که این تحقیق همچنین تفاوت‌های جنسیتی را در باکتری‌های روده مرتبط با چاقی نشان داد.

در مردان، فراوانی بیشتر گونه‌هایی (پاراباکتریز و کامپیلوباکتر کاندیداسیس) به شدت با شاخص توده بدنی و دور کمر بالاتر مرتبط بود. در مقابل، سه گونه (Prevotella - Prevotella micans Prevotella brevis و Prevotella sacharolitica) نشانگر‌های چاقی در زنان، در مردان وجود نداشت.

یافته‌های محققان نشان می‌دهد که چگونه عدم تعادل در گروه‌های باکتریایی مشخص نقش مهمی در شروع و توسعه چاقی بازی می‌کند، با تفاوت‌های قابل‌توجه بین جنسیت‌ها، که ممکن است بر متابولیسم تأثیر بگذارد.

همانطور که درک خود را از باکتری‌های روده بیشتر می‌کنیم، ممکن است راهبرد‌های جدیدی را برای ارتقای سلامت، پیشگیری از چاقی و شخصی‌سازی تغذیه بر اساس ترکیب میکروبیوم روده منحصر به فرد برای افراد باز کنیم.

نتایج تحقیق کنونی توسط کنگره اروپایی چاقی منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • اسراییل صدای گریه نوزاد برای مردم غزه پخش می‌کند
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • متصدی سلاح «زنگار» مقصر شناخته شد/ ۱۸ ماه زندان
  • رنج مضاعف بیماران؛ از آشوب در نوبت گرفتن تا خشونت‌های اتاق زایمان
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت